אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

האם אפשר לעשות קורס החייאה לתינוקות מטעם ביטוח הבריאות שלכם?

קופות החולים וביטוחי הבריאות מציעים מגוון קורסי עזרה ראשונה וקורסי החייאת תינוקות בתשלום סמלי. אך יש גם חברות פרטיות שמעבירות הרצאות וסדנאות לעזרה ראשונה. לכל אחד מהשירותים האלה יש יתרונות וחסרונות, ואנו כאן כדי להציג את הקורסים השונים.

 

קורסי עזרה ראשונה מטעם ביטוחי הבריאות

ביטוחי הבריאות השונים ביניהם קופות החולים כללית, מכבי, מאוחדת וכו' מציעות מגוון קורסים והרצאות לעזרה ראשונה. היתרון הגלום בקורסים כאלה הוא מחיר יחסית נמוך והוא משתנה בהתאם לרמת הביטוח שלכם. במידה והשירות שעליו אתם משלמים הוא פרמיום, סביר להניח שמגוון הקורסים יהיה זול יותר ובמחיר סמלי. החיסרון הוא הזמינות, שלא תמיד גמישה.

 

קורסים פרטיים

בעלי מקצוע רבים מתחום הטיפול והעזרה ראשונה מציעים קורסים בהם קורס החייאה לתינוקות שהיתרון בהם הוא שאפשר להזמין את המדריך למיקום שנרצה, וליום ושעה מדויקים לנו. נוכל גם להזמין את כל מי שבעינינו זקוק למידע חשוב זה.

 

מה לומדים בקורס?

  • החייאת תינוקות- חשוב מאוד לדעת לבצע החייאות בתינוקות- תהליך שהוא שונה מהחייאת אדם רגיל
  • מצבי חנק והתמודדות איתם
  • אלרגיות
  • נפילות ומכות יבשות
  • טביעה
  • ועוד

בקורס פרטי תוכלו להעשיר את הידע ולשאול שאלות מכוונות על נושאים שחשוב לכם לדעת עליהם, כדי שתצאו מהקורס כאשר אתם בטוחים שתהיו מוכנים לכל תרחיש ותדעו לתת מענה למגוון מצבי חירום בתינוקות.

 

תאונות אפשר למנוע

חשוב לדעת שאת מרבית התאונות אפשר למנוע. באמצעות מודעות וערנות סביבתית ומסתכמת בתשומת לב ואינטואיציה ולא מעבר לזה. זו גם החובה והאחריות שלנו כהורים לדאוג ליקר לנו מכול- הילדים שלנו. אל תאמרו 'לי זה לא יקרה'. החובה שלנו להכיר את מגוון הסכנות ודרכי ההתמודדות איתן היא עלינו.

 

 

מדוע תינוקות וילדים נפגעים יותר?

ככל שהילדים קטנים יותר המודעות שלהם לסכנות קטנה יותר. סקרנות היא משאב יקר לתינוק ולילד והיא מעידה על התפתחות תקינה. אך איתה מגיע גם סכנות. הילד אינו בעל יכולת שיפוט והבנה של פתרון בעיות, ולכן עלינו למנוע ממנו את האפשרות שיכנס למצב של סכנה ממנה לא יוכל לצאת בעצמו.

הקשב אצל פעוטות וילדים מוגבל, לכן חשוב לשים לב לדוגמא כאשר ילדים משחקים בכדור בסביבת כביש. סביר להניח שהם לא יראו סכנות סביבם כדוגמת מכוניות שעלולות לפגוע בהם.

 

צעצועים מסוכנים

כאשר מעניקים לפעוט צעצוע, חשוב כמובן לוודא שהצעצוע מתאים לגילו, ואינו חד, אינו מכיל רכיבים קטנים שהוא עלול לבלוע, לא מיוצר מחומרי גלם מסוכנים ועוד. מכון התקנים הישראלי מאשר כל צעצוע שנכנס לשוק, ויש להימנע משימוש בצעצועים לא מאושרים.

 

לסיכום

בטיחות הפעוטות היא בידיים שלנו. חשוב שכל הורה ירכוש ידע בעזרה ראשונה בתינוקות, שעשוי לעזור לו ולפעוט לצאת ממצב חרום עם מינימום פגיעה ומקסימום ביטחון שנוכל להתמודד עם כל מקרה שלא יבוא.

לימוד רפואי