אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

האם ביטוח בריאות מכסה בדיקת דופלר אגן?

לא פעם עולה צורך לבצע את בדיקת דופלר אגן באופן פרטי. הדבר גורם למטופלים רבים לבדוק את ביטוח הבריאות שלהם באופן מעמיק כדי לבחון האם הביטוח צפוי לכסות את הבדיקה במלואה או שיש צורך להוסיף תשלום. יצאנו לבדוק את העניין וחזרנו עם כל הפרטים שיעשו לכם סדר. אז חכו רגע לפני שתפתחו את הארנק ותקראו את השורות הבאות בעיון רב.

 

רגע, מה זה בכלל בדיקת דופלר אגן?

למקרה שהופניתם על ידי גורם רפואי לביצוע הבדיקה המדוברת ואינכם יודעים במה מדובר בכלל, כדאי שתקראו את הפסקה הנוכחית. בדיקת דופלר היא כזו שמתקיימת באמצעות מכשיר אולטרסאונד ייעודי שבודק את הזרימה בכלי הדם. המכשיר הייחודי מאפשר לראות את התוצאות כתמונה דו ממדית. ברוב המקרים מבצעים את הבדיקה כדי לבדוק קשר למחלות הבאות:

  • מחלות כלי דם
  • גידולים
  • מחלות שנוגעות לעובר ועוד

הבדיקה מתבצעת ברוב המקרים לאורך כל שעות היום, כך שאין צורך להכין את עצמכם לקראת ביצוע בדיקה בשעות הבוקר המוקדמות בלבד או הערב בשונה מבדיקות מיוחדות אחרות.

 

מה העלות של הבדיקה?

רגע לפני שיצאנו לבדוק האם ביטוח הבריאות צפוי לכסות את העלות של בדיקת דופלר אגן, יצאנו לבדוק מהם העלויות הצפויות של הבדיקה הזו. גילינו שבאופן פרטי המחירים עשויים להשתנות ממקום למקום. טווח המחירים שהוצג בפנינו ב-3 מקומות שונים נע בין 1,120 לבין 1,450 ₪. ראוי לציין כי ישנם עוד הרבה מקומות שמציעים את ביצוע בדיקה זו, כך שייתכן שתמצאו מקום שמציע מחיר נמוך או גבוה יותר מאלו שציינו בפניכם. מדובר במחיר שיאפשר לכם לדעת פחות או יותר את הטווח הכללי.

 

האם ביטוח הבריאות מכסה את הבדיקה הזו?

יצאנו לבדוק אל מול כמה חברות ביטוח לגבי כיסוי של הבדיקה המדוברת. כל חברת ביטוח מסרה לנו את אותו מידע. נאמר לנו בעצם כי ההחזרים משתנים בין פוליסה אחת לאחרת. כך שאתם צריכים לבדוק אם בדיקת דופלר אגן מופיעה בפוליסת הבריאות שלכם ולבדוק האם יש לכם אפשרות לקבל החזר מלא או חלקי. אלו שני סוגי ההחזרים שמתאפשרים מטעם חברות הביטוח השונות וגם בביטוחים המשלימים של קופות החולים השונות.

 

הכינו את עצמכם לקראת הבדיקה

מסתבר שמלבד האיסור למרוח קרמים שונים באזור הבדיקה ב- 24 שעות שלפני קיומה, אין הנחיות מסוימות. כך שאתם לא צריכים להיות בצום או לשתות הרבה מים, אלא פשוט להגיע עם תעודת זהות אל מקום הבדיקה לאחר שסידרתם את עניין התשלום אל מול חברת הביטוח שלכם או אל מול הביטוח המשלים.

 

לסיום

כעת ידועים לכם כל הפרטים בנוגע לבדיקת דופלר אגן. כך שאתם צריכים רק לפנות אל חברת הביטוח שלכם כדי לבדוק האם היא מכסה באופן מלא או חלקי את התשלום עבור הבדיקה.

משפחה