אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

האם ביטוח בריאות מכסה טיפולי גמילה מקנאביס?

מכורים לקנאביס ורוצים להפסיק? המאמר הזה בדיוק בשבילכם! במאמר הבא תוכלו למצוא את כל המידע שאתם צריכים לגבי התמכרות לקנאביס וכיצד ניתן להיגמל ממנה. רוצים לשמוע עוד? המשיכו לקרוא!

 

אז מה זה בעצם התמכרות לקנאביס?

קנאביס הפך להיות צמח פופולרי מאוד לצריכה בעולם. מדינות רבות מתחילות להפוך את השימוש בקנאביס לחוקי וחולים רבים נעזרים בו למטרות רפואיות. עם זאת, חשוב להיות מודעים לעובדה שקנאביס עשוי להיות ממכר מאוד. ההתמכרות לקנאביס טמונה בחומרים הפעילים.

יש לציין כי לא מדובר בהתמכרות שיכולה להשפיע על כל מי שצורך קנאביס בניגוד למי שצורך הרואין או אלכוהול ועדיין יש צרכנים של קנאביס שלא יכולים להמשיך את יומם ללא מריחואנה. במידה ואת מעוניינים להיגמל, כנראה שתרצו לדעת כמה זמן נמשכים תסמיני גמילה מקנאביס.

 

במידה ואני נגמל מקנאביס, מה תופעות הלוואי של הפסקת העישון?

כל התמכרות הופכת את מי שצורך את החומרים הממכרים לתלוי בהם וכך גם במקרה של התמכרות לקנאביס. לאור זאת, מי שנגמל מקנאביס יחווה ככל הנראה סינדרום גמילה שיכיל בתוכו מספר תסמינים. יש לציין כי העוצמה של הסינדרום והתסמינים משתנים בהתאם לשאלה כמה זמן נמשכת הגמילה וכי מדובר בעניין מאוד סובייקטיבי.

 

כיצד ניתן להיגמל מקנאביס?

קיימות מספר שיטות לגמילה מקנאביס. אחת מהן היא קבוצת תמיכה הכוללת מפגש שבועי לשיתוף של המאמצים להפסקת העישון וגמילה. כמו כן, קיימת שיטה נוספת שעשויה להתלוות למפגש התמיכה והיא להקיף את עצמכם בסביבה תומכת המעודדת גמילה. אם אתם לא נמצאים בסביבה כזו, כנראה שיהיה לכם קשה יותר להיגמל. לשם ך, מומלץ לפחות בהתחלה להקיף את עצמנו בחברים שפחות מעשנים על מנת שהעמידה בפיתוי תהיה קלה יותר.

 

כמה זמן נמשך טיפול הגמילה מקנאביס?

התשובה לשאלה הזו מאוד דינאמית ותלוית מצב. הדבר תלוי מאוד בסיבות שגרמו לצרכן להתחיל לעשן ולהגיע להתמכרות ואף תקופת הזמן שבה אתם מעשנים גם כן מהווה גורם מכריע לזמן הדרוש לכם להיגמל. מדובר בהרגל בסופו של דבר ולכן ההסתגלות להתמודד עם השינוי מאוד סובייקטיבית ומשתנה באופן פרטני.

 

האם חברות הביטוח מכסות טיפולי גמילה מקנאביס?

התשובה לשאלה תלויה בעיקר בכיסוי של חברת הביטוח שלכם וסוגו. לשם כך, רצוי מאוד שתבדקו עם חברת הביטוח שלכם האם היא מכסה הוצאות טיפולי גמילה כך שתוכלו להיעזר בכיסוי על מנת לשלם את ההוצאות. לפעמים חברות לא נוטות לשתף פעולה כל כך מהר עם הכיסוי ולכן חשוב מאוד שתקראו את האותיות הקטנות לפני שאתם ניגשים לבקש את הכיסוי המגיע לכם.

 

לסיכום

אם אתם מכורים לעישון קנאביס ומעוניינים להפסיק, יש לכם את היכולת הזאת. חשוב מאוד שתקיפו את עצמכם בסביבה תומכת שתעזור ולא תקשה עליכם לעבור את ההליך. כמו כן, רצוי להיעזר בקבוצות תמיכה ייעודיות ולוודא האם אתם זכאים לכיסוי על ידי ביטוח הבריאות שלכם.

ג'וינט