אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

האם ביטוח הבריאות שלכם יכול לעזור בתביעה על רשלנות רפואית

ביטוח הבריאות המשלים של קופות החולים וביטוחי הבריאות הפרטיים אותם מבצעות חברות הביטוח, נותנים למבוטח שקט מסוים בכל הקשור לקבלת טיפולים רפואיים מיוחדים שאינם נמצאים בסל הבריאות. הביטוח הפרטי מאפשר ביצוע ניתוחים בארץ ומחוץ לארץ, השתלות שונות, קבלת תרופות שאינן נכללות בסל התרופות, ביטוח מחלות קשות, טיפולי שיניים שונים וביטוח תאונות אישיות.

אבל, הביטוח הפרטי לא יסייע לכם בשום צורה במצב שנפגעתם מרשלנות רפואית, במקרה זה תדרשו לשכור את שירותיו של עורך דין רשלנות רפואית ולהגיש תביעה.

 

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית הנה מחדל רפואי שעל פי רוב איננו נעשה בכוונת זדון, מדובר בשיקול דעת מוטעה, בחוסר תשומת לב ראויה אך לא בכוונה להרע. בשורה התחתונה מדובר על קבלת שירות רפואי שאינו תואם את רף הטיפול שהייתם אמורים לקבל בהתאם לפרוטוקולים הרפואיים המקובלים, אי לכך נגרם לכם נזק בריאותי ישיר שתדרשו להוכיח אותו.

רשלנות רפואית מתקיימת החל משלב האבחון, מתן המלצת טיפול תואם שגוי, מינון תרופתי שאינו נכון ומזיק למטופל, הפניה או אי הפניה לביצוע בדיקות כאלה ואחרות שעשויות לשפוך אור על מצבכם הבריאותי והדרך לטפל בכם. בנוסף, גם פיענוח שגוי של בדיקות שבצעו, ביצוע ניתוח שאולי לא היה בו כלל צורך וגרם לנזק, או אי ביצוע ניתוח שיכול היה לסייע ולשפר את מצב בריאותכם, ופעולות נוספות הקשורות למעקב היריון ונשים יולדות, עשויים להיחשב למקרים של רשלנות רפואית.

 

הבסיס לכל תביעת רשלנות רפואית

האלמנט המרכזי לו תדרשו במטרה להגיש תביעה על רשלנות רפואית וגם להיות בעלי סיכוי טוב לזכות בה הוא חוות דעת מקצועית, שתומכת בתביעתכם. כדאי שהמומחה שתיקחו יהיה בעל ניסיון קודם במתן חוות דעת מקצועית לתביעה בתחום הרשלנות הרפואית בבתי המשפט.

המומחה שתבחרו ייבחן את כל פרטי המקרה שלכם ויתמקד בטיפול הרפואי שקיבלתם, הוא יהיה רשאי לבדוק אתכם בעצמו והוא ידע לכוון את עורך דינכם לחומרים מקצועיים המתארים את הפרקטיקות המקובלות במקרים רפואיים דומים לשלכם. מומחה מיומן יוסיף לחוות הדעת שלו תמיכה לדעתו מספרות רפואית מקצועית שעוסקת במקרים מהעבר התואמים למקרה שחוויתם.

 

מה ניתן לעשות במקרה של רשלנות רפואית

ראשית, שכרו את שמואל קשיוב עורך דין לרשלנות רפואית עליו תוכלו לקבל המלצות טובות מאנשים רבים להם עזר בעבר. מדובר באדם בעל אופי חזק, שאינו מפחד מגופים גדולים ומנופחים ובעל ניסיון עשיר בתחום. לאחר מכן, שבו עמו וספרו לו לפרטי פרטים את סיפור המקרה שלכם ודאגו לתת לו כל מסמך רפואי שקיבלתם במהלך התקופה בה אירע המקרה לרבות, תוצאות בדיקות על גבי דיסקים, תוצאות בדיקות כתובות, מכתבי סיכום אשפוז וכו'. לכל אלה צרפו חוות דעת מקצועית והגישו תביעה.

 

סיכום

ביטוחי הבריאות למיניהם חשובים, כבודם במקומם מונח אולם, במקרה שנפגעתם מרשלנות רפואית ביטוחי הבריאות לא יהיו אלה שיסייעו לכם אלא, עורך דין מומחה שיעזור לכם להכין תיק תביעה שמחזיק מים.

ביטוח בריאות