אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

האם ביטוח הבריאות שלכן מכסה ניתוח עקב סרטן שד

לאחר אבחנה של סרטן השד ישנן כמה אפשרויות טיפול – ניתוח, טיפולי הקרנות, כימותרפיה תרופות או שילוב בין השיטות השונות.

ניתוחים שונים כלולים בסל הבריאות הממלכתי אך ישנן אופציות נוספות לרוב טובות יותר דרך הביטוחים המשלימים של קופת החולים או ביטוחים פרטיים.

 

אופציות הטיפול באמצעות ניתוח בסרטן השד –

ישנן מספר סוגי ניתוחים לסרטן השד לרוב ניתוח יהיה טיפול ראשוני, לעיתים לפניו יבוצעו הליכים כימותרפיים או הורמונליים במטרה להקטין את הגידול, הליכים כאלו יהיו מקובלים במקרים של התפתחות מהירה של הגידול או בתכנון ניתוח הסרה מלאה של הגידול תוך שמירה של השד ככל שניתן. קיימים מקרים של הסרה מניעתית של כל השד על מנת להקטין את הסיכון להתפתחות המחלה.

 

סוגי ניתוחים 

הסרה מלאה – תועדף במקרים הבאים –

  • הגידול נמצא במרכז השד או ישירות מאחורי הפטמה.
  • השד רטן והסרה חלקית תגרום לעיוות במראהו.
  • ישנם מספרים גושים סרטניים או טרום סרטניים בשד.
  • העדפה אישית של האישה המטופלת.

 

הסרה חלקית – ניתוח משמר שד lumpectomy כולל מספר הליכים שונים 

  • הסרה חלקית (partial mastectomy)
  • חתך נרחב ((wide excision
  • הסרה קטעית (segmental mastectomy)
  • הסרת רביע (quadrantectomy).

 

זכויות שונות לנשים עם סרטן השד

בשנים האחרונות ישנו נוהג בו חולים אונקולוגיים ביניהם נשים החולות בסרטן השד יכולות לבחור בעצמן באיזה בית חולים הן מעוניינות לקבל את הטיפול ולא רק בבתי החולים העובדים בהסדר עם קופת החולים בה הן מבוטחות.

 

תרופות 

לכל מי שאובחנה ומטופלת בשיטות השונות לסרטן השד תוכל לקבל ללא השתתפות עצמית לטיפול בסרטן עצמו, תרופות שהנשים נדרשות אליהן שאינן לצורך הטיפול בסרטן עצמו אלא בהתמודדות עם תופעות הלוואי יכולות גם כן להירכש בבתי המרקחת בהסדר עם הקופה עם תקרת גג לתשלום בסביבות ה900 שקלים לרבעון.

 

ניתוח

ניתוח לסרטן השד כלול בסל הבריאות הממלכתי אך כך יהיה ניתן לקבוע את הניתוח רק זמן רב קדימה, באמצעות בחירת רופא מטפל בבתי החולים הפרטיים במדינה יהיה ניתן לבצע את הניתוח במועד מוקדם יותר. החזר על ניתוחים פרטיים למתמודדות עם סרטן ישתנה מקופה לקופה בהתאם לפוליסה בה הן מבוטחות.

 

החזרים נוספים

נשים המתמודדות עם סרטן השד זכאיות להחזרים ושירותים נוספים מהמדינה כמו מזון רפואי, 14 ביקורים אצל דיאטנית לצורך התאמת תזונה מומלצת, החזרי נסיעות והוצאות בתי מלון לצורך טיפולים, טיפולי שיניים, תמיכה נפשית במחלקות האונקולוגיות או מימון לטיפול פסיכולוגי פרטי מעמותות שונות ורפואה משלימה.

 

לסיכום

ההתמודדות עם סרטן השד עבור האישה המטופלת ומשפחתה היא לא פשוטה ככל התמודדות עם כל המחלות, ישנן אופציות שונות לטיפול באמצעות ניתוח או שיטות אחרות בנוסף כדאי להיעזר בכל הזכאויות שהביטוח והמדינה מציעה.

משפחה מבוטחת