אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

האם ביטוח הבריאות שלכם מכסה טיפולי שיניים

טיפולי שיניים חשובים עבור בריאות הפה והחניכיים ועבור אסתטיקה כללית ליצירת מראה מושלם.

לעיתים קרובות מטופלים מגיעים רק בזמן כאב ולא בצורה שוטפת אשר הייתה יכולה לעזור ולמנוע כאבים בפה, דימומים וטיפולים שונים אשר עלותם גבוהה ולא פעם הם גוררים איתם כאב.

חשוב להכיר האם ביטוח הבריאות שלכם מכסה טיפולי שיניים מסוגים שונים.

 

מרפאות שיניים

טיפולי השיניים נערכים במרפאות השיניים השונות שהן גוף נפרד משאר המרפאות. גם בקופות החולים השונות, ישנם מוקדי לקוחות המזמינים תורים לטיפולים שונים, ומוקדי לקוחות נפרדים עבור טיפולי השיניים. מכאן, שמערכת הבריאות נקטה שהפרדה ברורה בין טיפולים גופניים לבין טיפולי שיניים, ורואה בהם ישות רפואית שונה בפני עצמה.

 

ביקור אצל רופא שיניים ושיננית

טיפולי שיניים נועדו כדי לשמור על בריאות הפה והשיניים, ועל אסתטיקה של הפנים. מומלץ להגיע לביקור חד שנתי אצל רופא השיניים (אלא אם הרופא המליץ אחרת) ולביקור דו שנתי אצל שיננית העוסקת בנקיון הפה. מטרת רופא השיניים היא לבצע מעקב אחר בריאות הפה ולבחון האם ישנו נזק מסויים הדורש טיפול או מעקב.

טיפולי שיניים

טיפולי שיניים הם מגוונים. במקרים הנפוצים והקלים יותר מדובר על סתימות ועל איטום חריצים. במקרים הקשים יותר מדובר על טיפולי שורש, כתרים, ועקירות למינהן. יש מגוון גדול של סוגי טיפולים בין כל הטיפולים הללו. בלטיפולים הללו ניתן חהוסיף טיולי אסתטיקה שאינם בגדר החובה כגון הלבדנת שיניים ויישור שיניים.

עלות של טיפולי שיניים

טיפםולי שיניים יכולים לעלות בין כמה מאות שקלים, למאות שקלים ובמקרים הקשים יותר עד אלפי שקלים. הזמל הוא שישנם ביטוחים שונים המוזילים את עלות הטיפולים. כפי שצויין מראש, ישנה הפרדה בין טיפולי בריאות גופניים לטיפולי שיניים, ולכן ברוב המקרים ביטוח הבריאות אינו כולל ביטוח רפואת שיניים.

 

ביטוח בקופות החולים השונות

ברוב המקרים, אדם המבוטח בקופת חולים, יכלול ביטוח זה גם טיפולי שיניים. כך לדוגמא, מגן זהב הכולל הנחות מרובות יותר בטיפולים במסגרת קופת החולים "מכבי", יכלול גם הנחות משמעותיות בטיםולי השיניים ובביקורים אצל רופאי השיניים והשיננית. לרוב ההנחות ינתנו גם בטיפולי אסטתיקה כמו יישור שיניים אך אין בהכרח הדבר.

 

ביטוח שיניים

ביטוח בריאות לא יכלול לרוב ביטוח שיניים, ויש להוסיף לביטוח הבריאות ביטוח מסוג זה. אולם כדאי לבדוק מהו הביטוח המגיע לכם במסגרת קופת החולים שבה אתם חברים, והאם הוא מכסה חלק גדול מטיפולי השיניים. כמובן, שההמלצה לקיום ביטוח שיניים במסגרת הביטוח הרפואי קשורה גם במצב בריאות הפה וגיל המטופל. ההמלצה לביטוח לאדם הזקוק לטיפולי שיניים משתנה בין מטופל למטופל בעקבות מצב הפה הנובע משמירה על היגיינה ומתורשה, וכן גם מגיל המטופל. אצלנו באתר rootcanals תוכלו למצוא מידע מקיף על טיפולי שיניים וביטוחים.

מטבעות