אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

האם ביטוח סיעודי מכסה העסקת עוזרת בית?

בשלב מסוים בחייהם של אנשים מבוגרים, מגיע הזמן לצורך בשירותים סיעודיים, הביטוח הסיעודי הוא זה שיעזור להם לקבל את השירותים הללו ביתר קלות. חשוב להבין מה נחשב תחת ביטוח סיעודי ומה לא, כדי שלא תתקלו בבעיות כשתצטרכו עזרה מסוגים שונים, גם עוזרת בית זה דבר חשוב בחייהם של אנשים שאינם יכולים לנקות את ביתם בכוחות עצמכם, וצריך להתחיל לחקור ולקבל מענה, על מה באמת תוכלו לקבל כשתרכשו פוליסת ביטוח סיעוד.

 

חשוב לדעת

תוחלת החיים ממשיכה לגדול עם השנים, מה שאומר שאנשים חיים עד גילאים מבוגרים יותר ויותר ובהתאמה צריכים שירותים שונים שיעזרו להם. כדאי להבין כבר בשלב מוקדם מה צופה הגיל השלישי ולרכוש פוליסת ביטוח סיעודי במיוחד בשביל כמה מה שהגיל הזה יביא איתו לחייכם, העסקת עוזרת בית זה רק דבר אחד שתגלו שהופך להיות קריטי בחייכם.

 

מהו בכלל ביטוח סיעודי

ביטוח סיעודי זהו ביטוח פרטי המעניק פיצוי, סיוע ותמיכה לאותם אנשים שמגיעים למצב סיעודי מתאונה, מחלה או פשוט מזקנה. מדובר בביטוח המשלים את הביטוח הסיעודי הציבורי. בחוק של ביטוח לאומי נקבע שכל אדם בישראל יקבל ביטוח סיעודי מהמוסד לביטוח לאומי, אך איננו מספיק לבדו ולא מעניק לאותם אנשים את העזרה שהם זקוקים לה.

 

מה נכלל בתוך ביטוח סיעודי

זה תלוי איזו פוליסת ביטוח רוכשים, יש כל מיני פוליסות ביטוח סיעודי שונות ומגוונות, וההבדלים ביניהן זה לא רק בהיקף הכיסוי. כל ביטוח סיעודי מכסה כל מיני מקרים שונים ומספק תמיכה וסיוע כלכלי על פי מה שהוגדר בפוליסה. בדרך כלל, ביטוח סיעודי שואף לתמיכה בכל מי שזקוק לסיוע כשמצבו הגופני והנפשי מצריך היעזרות בזולת לתפקוד.

 

מיהו אדם סיעודי

על פי הגדרה בסיסית, אדם סיעודי זהו אדם שאינו מסוגל לעשות בכוחות עצמו חלק משמעותי ומהותי מפעולות בסיסיות ויום יומיות. הכוונה היא לחמישים אחוז מהפעולות הנדרשות לתפקוד הבסיסי. פעולות אלו נדרשות לתפקוד תקין, כמו היכולת לעבור למצב שכיבה או ישיבה, היכולת לקום מכיסא, להתלבש, להתרחץ, לאכול, לשתות ועוד.

 

גמלה חודשית

במקרים אלו, המבוטח יקבל גמלה חודשית, תלוי במספר הפעולות שהוא לא יכול לבצע ובכך שיש קושי בביצוע פעולות בסיסיות בהיקפים של חמישים עד מאה אחוזים. כל פוליסה היא אולי מעט אחרת, אך הבסיס דומה והמטרה היא להעניק סיוע שיאפשר למבוטח להכניס גם אנשי מקצוע שיעזרו בהתנהלותו היום יומית של המבוטח בפעולות שהוא מתקשה איתן.

 

הבדלים והשוואות

מכיוון שיש כל מיני פוליסות ביטוח שונות, חשוב לפרוס את הדברים ולהבין מה הם ההבדלים ולעשות השוואות. עדיך לא לחכות לשלב מאוחר, ולדאוג לביטוח הזה מבעוד מועד, בכדי תהיו מוגנים ככל הניתן במצבים הקשים האלו שאתם עלולים להתמודד איתם. שימו לב שהעסקת עוזרת בית לדוגמא, זה עניין שקשור בסוף לגובה גמלת הסיוע שתקבלו, ולעיתים לחלקים נוספים המפורטים בפוליסה הספציפית שאתם מתכוונים לרכוש.

מבוטח