אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

האם חובה לעשות ביטוח דירה לדירה חדשה

ישנם סוגים שונים של ביטוחים, כמעט בכל תחום, במגוון אופציות דרך חברות רבות.

קיים גם ביטוח לדירה, הכולל שני סוגים שלכל אחד מהם תפקיד שונה.

אתם בטח שואלים את עצמכם האם ביטוח לדירה הוא חובה כמו ביטוחים אחרים שאתם מכירים.

את התשובה ועוד תוכלו למצוא בכתבה שלפניכם.

 

מה זה ביטוח לדירה

כאשר אנחנו מתייחסים לדירות אותן אנו שוכרים ובעיקר דירות למכירה בהן נרצה להשקיע, חשוב שניקח בחשבון כי עלולים לקרות נזקים שונים הן למבנה הדירה והן, לתכולה הנמצאת בתוכה. על כן, כדאי לשקול את האפשרות לעשות ביטוח לדירה החדשה שמבטח מפני מקרים שונים שעלולים לקרות ולהרוס חלקים מהמבנה כמו: צנרות, דוד שמש וחשמל, מערכות הסקה ועוד. בנוסף, ביטוח המכסה את הרכוש הנמצא בתוך הדירה כמו: רהיטים, מוצרים שונים, דברים יקרי ערך ועוד.

 

ביטוח מבנה

ביטוח של דירה מתחלק לשניים, ביטוח מבנה וביטוח תכולה, כאשר אתם יכולים לעשות רק ביטוח אחד או את שניהם לבחירתכם. הראשון מהביטוחים מעניק פיצוי כספי לבעלי הדירה במקרה שנגרם נזק למבנה, לקירות, למדרגות ועוד. כמו כן, הביטוח מכסה נזקים שעלולים להיווצר כתוצאה מאש, נזקי טבע, תאונות ממקורות חיצוניים ונזקים שנוצרים ממערכת הצינורות.

 

ביטוח תכולה של הדירה

כפי שנאמר, הביטוח עשוי לכלול גם כיסוי עבור קניין שקיים בדירה ונהרס בעקבות אירוע שקרה בדירה עצמה או בקרבתה. בין המקרים נכללים: נזקים מאש, סופות ופריצות לדירה שפוגעות ברכוש. כשתרכשו ביטוח לתכולה תצטרכו להצהיר על המוצרים והחפצים האישיים שלכם, בעיקר אלו היקרים לכם. חשוב לדעת, כי בביטוח תוכלו לכלול גם פריטים כמו מחשב נייד או אופניים.

 

האם זה חובה?

בניגוד לביטוח משכנתא שמחויב מתוקף חוק לעשות, ביטוח דירה הוא בגדר המלצה. ישנן חברות שונות שמציעות ביטוחים וממליצות לעשות זאת. כמו כן, מומלץ לעשות את שני סוגי הביטוחים ביחד, התכולה והמבנה, כיוון וכך הבית מכוסה באופן טוב יותר מפני סוגים שונים של נזקים שעלולים להתרחש.

 

למה זה חשוב

דירה היא עסק יקר, בעיקר אם קניתם אותה והיא בבעלותכם. אתם עשויים להשקיע הרבה באחזקה שלה הן מבחינה כספית והן מבחינת הזמן, על כן, חשוב שתעשו מה שניתן בכדי לשמור עלייה. לעיתים, עלולים לקרות נזקים שלא תלויים בנו ואנו לא יכולים לצפות להם מראש לכן, חשוב לבטח את הדירה. בסופו של דבר ביטוח הדירה נותן סוג של בטחון ושקט לגבי הדירה ויותר מכך, לגבי תכולתה שעשויה לכלול דברים יקרי ערך.

 

לסיכום

ביטוח לדירה עשוי להיות משמעותי, בעיקר שזו דירה בבעלותכם. תחת הביטוח יש שני סוגים, ביטוח למבנה וביטוח לתכולה. אמנם, לפי חוק אין זו חובה לעשות ביטוח לדירה, אך כדאי לכם לעשות זאת כיוון וזה עשוי לשמש כרשת ביטחון לדירה שלכם וגם לפריטים היקרים הקיימים בתוכה.

 

מבנה מבוטח