אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

האם חובה לעשות ביטוח כאשר משכירים משאית?

תאונות הדרכים במדינת ישראל הפכו בשנים האחרונות למכת מדינה. הכבישים עמוסים בכלי רכב שונים, והסיכון גובר במיוחד בכל הקשור לכלי רכב כבדי תנועה, גדולים ומגושמים, שהנהיגה עליהן מצריכה מיומנות מיוחדת.   

משאית היא כלי רכב  גדול וכבד אשר משמש לגרירת ציוד כבד, העברת סחורות, הובלת חפצים, גרירת ציוד כבד, עבודות עפר, וכולי. לצורך נהיגה עליה דרוש רישיון מיוחד. גודלה ומשקלה הכבד של המשאית, ואופי הנהיגה עליה, מעלים את הסיכון לתקלות, ליקויים, ומעורבות בתאונות, מכאן שנושא הביטוח למשאית הינו בעל חשיבות.

 

השכרת משאית בליסינג

ליסינג למשאית היא השכרה של משאית על אביזריה בכפוף לתשלום החודשי הקבוע .בסוף השכירות קיימת אפשרות לרכוש את המשאית במחיר שהוסכם. בדרך כלל מחירי השכירות כוללים גם ביטוחים.

ליסינג למשאית

פוליסת ביטוח בטוח למשאית

פוליסת ביטוח למשאית כוללת שלושה סוגי ביטוחים: חובה, מקיף, וצד שלישי.

 

ביטוח חובה למשאית

על פי תקנות התעבורה כל כלי רכב מחויב בביטוח חובה שמכסה נזקי גוף לנהג וליושבי הרכב בשל השימוש בו. באופן דומה, גם משאית שהיא כלי רכב מנועי, מחויבת  על פי חוק בביטוח חובה. מאחר והמשאית היא כלי רכב גדול וייחודי, ביטוח משאית הוא ביטוח מיוחד.

 

מה כולל ביטוח החובה למשאית ?

ביטוח החובה למשאית יכלול כיסוי נזקי גוף שנגרמים בעת שימוש בה. ביטוח החובה מכסה הוצאות רפואיות של הנהג ונוסעיה בעת תאונת דרכים, והוא כולל כיסוי למקרה של פציעות מהתאונה וגם מוות.

ביטוח בעת השכרת משאית

גורמים שמשפיעים על עלות ביטוח החובה למשאית

העלות של פוליסת ביטוח חובה למשאית תלויה בין היתר במשקלה, כאשר מבחינים בין משאיות קלות ששוקלות עד 10 טון, משאיות ששוקלות בין 10 ל- 30 טון, ומשאיות כבדות ששוקלות מעל 30 טון.

ביטוח  החובה למשאית מתייחס לגיל הנהג, ומחייב כתנאי לקיומו, החזקת רישיון נהיגה מעל לשנה. עלויות הביטוח תלויות בעברו התעבורתי של הנהג, העדר תביעות, וותק נהיגה וגיל, תאונות או שלילת רישיונות, וכולי.

 

ביטוח מקיף למשאית

משאית היא ככלל כלי יקר ומבוקש, ורצוי מאוד לבטח אותה בביטוח מקיף. הביטוח המקיף מכסה נזקי רכוש  שנגרמו למשאית ולאביזרים שמחוברים אליה (מנוף או מיכל) במסגרת תאונות בכבישים, נזק לגשר, שריפה, טרור, פריצה, גניבה, אש, התלקחות, התפוצצות, פגעי מזג אוויר, רעידות אדמה, מהומות, הוצאות גרירה וחילוץ, הגנה משפטית, וכולי.

הפוליסה של הביטוח המקיף כוללת בדרך כלל גם ביטוח צד שלישי ומכסה נזקים שנגרמו לו.תעריף של ביטוח מקיף למשאית תלוי בסוג המשאית, בשווי הכספי ובייעוד שלה (בין אם מדובר במשאית להובלה או לעבודות עפר), במשקלה, במועד הייצור, באביזרים המחוברים למשאית, מיגון, גיל ומספר קילומטרים שעברה.

 

לסיכום

משאית היא כלי רכב יקר וגניב, וכמו כן בשל גודלה מגבלות התמרון שלה, ושהייה ארוכת שעות על הכבישים, היא מועדת לסיכונים במסגרת תאונות. ביטוח מלא של משאית הוא אינו ענין של מה בכך, עם זאת מדובר בביטוח חשוב  וחיוני, שאין לוותר עליו בעת השכרת משאית  מכל סוג ולכל מטרה.

ביטוח בעת השכרת משאית