אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

האם טיפול בגליובלסטומה נכנס בביטוח הבריאות הפרטי

לאחרונה אנחנו שומעים על לא מעט מקרים שבהם חולים במחלות שונות מגלים לפתע כי ביטוח הבריאות שברשותם לא מכסה את הטיפולים שהם זקוקים להם.

הדבר הוביל אותנו לכתוב מספר מדריכים שיעקבו אחר טיפולים שונים ובירור מעמיק אודות האפשרות לקבל החזרים מהביטוח הפרטי שלהם.

הפעם החלטנו לבדוק את מחלת הגליובלסטומה וחזרנו עם מידע שאתם צריכים להכיר.

 

רגע, מה זה בכלל גליובלסטומה והאם זה ניתן לטיפול?

מחלת גליובלסטומה ידועה כמחלת סרטן המוח עבור רבים. רגע לפני שנעסוק בטיפולים המוצעים, חשוב לציין מהן אפשרויות הטיפול, כדי שנוכל לבדוק בכלל האם הן נכנסות בביטוח הבריאות הפרטי. כדי לבדוק את הנושא, נפגשנו עם חולים במחלה שציינו בפנינו שיש כמה אפשרויות של טיפול במחלה זו, הנה הטיפולים המוכרים ביותר:

  • טיפול ברדיותרפיה
  • טיפול בכימותרפיה
  • טיפול אופטיון

סביר להניח ששמעתם על שני הטיפולים הראשונים לא מעט, שכן הם הטיפולים המוכרים ביותר בכל הנוגע לסרטן. אם טרם שמעתם על טיפול האופטיון, כדאי שתקראו את הפסקה הבאה ותכירו את הטיפול מקרוב. שכן, מדובר בטיפול מתקדם שיכול לשנות את חייהם של החולים מקצה לקצה.

 

מה זה טיפול האופטיון?

אנחנו מתקדמים צעד אחר צעד אל עבר התשובה המתבקשת לשאלה – האם טיפול בגליובלסטומה נכנס בביטוח הבריאות הפרטי? בדקנו עם מטופלים שעברו לא פעם טיפול בגליובלסטומה באמצעות אופטיון במה מדובר. נאמר לנו כי מדובר בטיפול חדשני שניתן לבצע בכל מקום (בבית, במשרד, בחצר ועוד) פשוט בגלל שמדובר במכשיר קטן ונייד שמאפשר לכל חולה במחלה, לבצע את הטיפול באופן עצמאי. טיפול האופטיון מקרין אל תאים סרטניים שקיימים במוח ומונע את ההתפתחות שלהם, ונאמר לנו שמדובר בטיפול מתקדם ביותר שרבים מבררים אודותיו אל מול הביטוח הפרטי שלהם.

 

אז טיפולים בגליובלסטומה נכנסים בביטוח בריאות פרטי?

כפי שהבטחנו לכם, יצאנו לבדוק אם הטיפולים הללו שצוינו לעיל נכנסים בביטוח הבריאות הפרטי והתגלה לנו שהתשובה, לצערנו, במרבית הפעמים היא שלילית. נפגשנו עם כמה חולים במחלה שציינו בפנינו שחברות הביטוח מסרבות לא פעם לכסות כמות גדולה של טיפולים כאלו שיכולים להציל את חייהם של החולים בגליובלסטומה. אותם חולים פנו לא פעם אל גורמים שממונים על שוק ההון והביטוח בבקשה שיתערבו בנושא ויביאו לשינוי. שכן, מדובר לא פעם בטיפולים שחולים במחלה זו מתקשים לממן באופן פרטי.

 

מה אפשר לעשות?

אם קיבלתם הפניה לאחד או יותר מהטיפולים הללו, אנו ממליצים לכם, רגע לפני שתפנו אל חברת הביטוח, שתפנו אל עורך דין שיעבור יחד אתכם על הפוליסה שלכם. הסיבה לכך היא שלא פעם, חברות הביטוח מנצלות את אי הידיעה של המבוטחים בנושא, אך ייתכן שעורך דין מנוסה יוכל לגלות שההתנערות של חברת הביטוח עשויה להיות לא חוקית, כך שאולי תוכלו לקבל את המגיע לכם.

משפחה מבוטחת