אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

האם יש הבדל בין ביטוח לדירה רגילה ולביטוח לדירה מכונס נכסים

מה זו דירה שמגיעה מכונס נכסים? האם יש הבדלים בינה לבין דירה שנחשבת כרגילה? מהם היתרונות של דירה מסוג זה? והאם יש הבדל בין ביטוח שעושים לדירה רגילה או לדירה מכונס נכסים? על כך ועוד אתם מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

מה הכוונה בדירה מכונס נכסים?

לא כולנו מכירים את המושג דירה מכונס נכסים, לכן ראשית נעשה סדר בנושא. מבחינת הגדרת תפקיד, כונס נכסים הוא בדרך כלל עורך דין או רואה חשבון במקצועו שאחראי מבחינת בית המשפט או רשם של ההוצאה לפועל, למכור נכס שהוחרם מבעליו בעקבות חובות שלא שולמו או במצב שיש להסדיר עניינים במשפחה מסוימת עם נכס. דירה מסוג זה נקראת דירה מכונס נכסים.

 

מה בפועל עושה הכונס?

כונס הנכסים מחויב למכור את הנכס המדובר כמה שיותר מהר ובמחיר גבוה ביותר, בכדי שכך יוכלו לפצות את הנושה. הכונס מנהל את כל הקשור באותה דירה, צריך למכור אותה וכל פעולה שעושה בהקשר לכך הוא מקבל הוראה מרשם ההוצאה לפועל. הכונס יכול לבקש כל מידע הקשור לנכס מהאדם שהנכס היה שלו, וזה מחויב להביא לו את מסמך רלוונטי לנושא.

 

מתי זה קורה?

מצב בו דירה הופכת להיות מכונס נכסים יכול להיות כאשר בעל הנכס והדירה אינו משלם את החובות שלו בזמן כמו משכנתא או כאשר הוא בפשיטת רגל. מצבים נוספים עלולים להות במצב של אי הסכמה בין היורשים שקיבלו את הנכס ועוד. במצבים כאלה כונס הנכסים בעצם מציע את הדירה למכירה באמצעות מכרז.

 

מהם היתרונות?

לרכוש דירה מכונס נכסים יכולה להיות החלטה כלכלית נבונה, כיוון ולעיתים דירות אלה נמכרות במחירים נמוכים מכלל השוק. תהליך הקניה של דירה כזו יכול להיות דרך משרד תיווך של נכסים, כך שהדברים נעשים בצורה מסודרת יותר. בנוסף תוכלו לקבל דו"ח של שמאי לגבי המחיר של הדירה. כך תדעו שכונס הנכסים מציע לכם מחיר הוגן וטוב. כמו כן, אם העסקה משתבשת כונס הנכסים יחזיר לכם את הכסף.

 

איך עושים ביטוח?

ביטוח לדירה מכונס נכסים הוא כמו ביטוח של דירה רגילה. כאשר עושים אותו בדרך כלל כשלוקחים משכנתא על הדירה. הפוליסה של הביטוח דומה לדירה רגילה, עם זאת כיוון ועלתה זול יותר מדירה רגילה חשוב לשים דגש על עניין הביטוח שיכסה את כולה.

 

בסיכומו של דבר

דירה מכונס נכסים היא אחרת מדירה רגילה בעיקר בשל המחירים שלה והדרך התנהלות. דירה מסוג זה מנוהלת על ידי עורך דין או רואה חשבון שקיבל לכך הרשאה מבחינה חוקית. רכישה של דירה מסוג בעלת יתרונות בעיקר מבחינה כספית וכן, העניין שפחות סיכויים שירמו אתכם. בנוסף, ביטוח לדירה נעשה בצורה דומה לביטוח של דירה רגילה ואף חשוב להשקיע בו הרבה בשל המחיר הזול שלה.

דירה מכונס נכסים