אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

האם מגיע לי מענק?

בימינו כל שקל נחשב וחשוב כמו 2 שקלים, ממש ככה.

בתקופת הקורונה כולנו חושבים מהכיס, ככה שגם חשוב לבדוק אם מגיע לכם כסף מהמדינה.

במילים אחרות, האם מגיע לכם מענק בתקופת הקורונה? בואו נדבר על זה.

אם עד לפני 9 חודשים מישהו היה אומר לכם שיהיה ניתן לקבל מענק מהמדינה בעקבות מגפה עולמית שפרצה בסין, לא בטוח שאתם הייתם קונים את הסיפור הזה. אבל ליקום יש תוכניות משל עצמו, ככה שבימינו אנחנו צריכים לבדוק כמה כסף מגיע לנו מהמדינה בעקבות נגיף הקורונה. ובכדי להיות בטוחים שאתם בודקים בצורה נכונה, יהיה כדאי לעשות את זה תוך ליווי מקצועי של רואה חשבון מומחה, או לפחות עם סיוע של מנהלת חשבונות מקצועית.

 

מה חשוב לדעת על מענקים לעצמאים בתקופת הקורונה?

שכירים בתקופת הקורונה ונותרתם ללא עבודה? חתמו אבטלה ואל תוותרו על זה. עצמאים בתקופת הקורונה? ייתכן מאוד שמגיע לכם מענק מהמדינה בעקבות פגיעה בהכנסותיכם. אנו מזמינים אתכם לשבת עם רואה חשבון בכדי להבין את התמונה המלאה, מכיוון שכל עצמאי עשוי לקבל מענק אחר.

מענק יינתן לעצמאי, שבתקופה מקבילה בשנה הקודמת – ההכנסה שלו הייתה קטנה לפי אחוזים שנקבעו במהלך אותה שנת מס. במילים הרבה יותר פשוטות, אם ההכנסה שלכם נפגעה ב-X אחוזים ביחס לשנה שעברה באותה תקופה (נניח דצמבר), יש סיכוי שמגיע לכם מענק.

 

בכמה אחוזים ההכנסה "צריכה" להיפגע בכדי שתקבלו מענק?

בעיקרון, מדובר על פגיעה של 40% בהכנסותיו של עצמאי, אבל חשוב לבדוק זאת בכל מקרה – גם אם פרנסתכם לא נפגעה ב-40%. במקרים רבים ניתן לקבל מענק מהמדינה גם אם פרנסתכם נפגעה באחוזים שונים מ-40%.

גם אם פרנסתכם נפגעה ב-30% ביחס לשנה שעברה באותה תקופה, עדיין יהיה כדאי לשבת עם רואה חשבון, או עם מנהלת חשבונות ולהבין את התמונה המלאה. בשורה התחתונה, אנחנו משלמים מיסים במשך כל חיינו, ביטוח לאומי ושאר תשלומים.

 

תעמדו על הזכויות שלכם ותדרשו מענק לעצמאים בימי הקורונה

כשהמדינה צריכה להיחלץ לעזרתנו, אנחנו צריכים לנצל את זה ולקבל כל שקל שמגיע לנו מהמדינה. ובכדי לקבל את מה שמגיע לכם ולעמוד על הזכויות שלכם, יהיה עליכם לשבת עם רו"ח מומחה שמתמחה בנושאי מענקים בתקופת הקורונה לעצמאים.

בסופו של יום, הכי חשוב לדעת שעמדתם על הזכויות שלכם ודרשתם את מה שמגיע לכם. ואם יהיה צורך לשבת לפגישת ייעוץ עם רואה חשבון עבור זה, אז זה מה שיהיה מומלץ לעשות. אל תיתנו לכסף שלכם לשכב בקופות המדינה. בשורה התחתונה, הוא מיועד בדיוק עבור זה, עבור מענקים לעצמאים בתקופת הקורונה, עבור החזרי מס הכנסה וכדומה. בתקופת הקורונה כל שקל נחשב וחשוב, אל תוותרו על כספכם המגיע לכם כחוק.

 

כלי חישוב