אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

האם מציל בבריכה ציבורית חייב ביטוח לפני שנכנס לתפקיד

ברכות! עברת קורס מצילים ועכשיו תוכל לעבוד בעבודה מאתגרת ומצילת חיים.

מעכשיו יש לך אחריות כבדה ביותר על הכתפיים בכל הקשור אל שלומם של המתרחצים.

האם עליך לבטח את עצמך לפני שתיכנס לעבוד?

 

שמור על עצמך

ראשית כל, כאשר אתה עובד כמציל יש כאן מקום של סיכון חייך האישיים, בין אם מדובר בעבודה בחופי הים ובין בעבודה במסגרת בריכות שחייה ציבוריות. בעת הצלת חיים יש סיכון שמא חייך שלך ייפגעו או שתיפצע חלילה. הסיכון קיים גם בבריכות ציבוריות כאשר ניתן להיפצע מהבטון המקיף אותן, החלקה ומפגעים נוספים. הסיכון לפגיעה גופנית יכול להגיע אפילו מהחשיפה הממושכת לשמש הנדרשת לעיתים בתפקיד. בשל הסיכון הקיים במסגרת התפקיד, כדאי לשקול לבטח את עצמך בטרם כניסתך לעבודה ולברר את התנאים הללו מול המעסיק.

 

הגנה מפני תביעות משפטיות

אחת הסיבות המרכזיות בגינן כדאי לך לחשוב על ביטוח הוא הגנה מפני תביעות משפטיות. בסופו של דבר העבודה כמציל כרוכה בהצלת חיי אדם וסיוע לאנשים, אבל לא תמיד הכול תלוי רק בנו ולא נוכל לשלוט בכל. נניח ואדם רץ על שפת הבריכה החלקה מהמים והחליט לעשות קפיצת ראש לבריכה (למרות השלטים שאוסרים על קפיצה למים), ואז בזמן הריצה אותו אדם מעד ונפל לתוך הבריכה. בעת הנפילה חטף חבלת ראש מסוכנת והחל אצלו דימום מוחי, תוך שהוא תובע במים היות והוא מחוסר הכרה. כאן נכנס התפקיד שלך לחלץ אותו מהמים ולהציל את חייו. אבל יתכן והחילוץ לא יהיה פשוט כמו שחשבת ובגלל ההיסטריה סביבו מהאנשים הנמצאים בבריכה, תמצא את עצמך מתקשה לחלצו במהרה. בינתיים הנזק למוחו רק מחמיר והפצוע יישאר עם נכות לכל החיים. במצב כזה, הפצוע עלול לבקש לתבוע אותך על שלטענתו לא חילצת אותו בזמן ולא עשית את עבודתך נאמנה. תביעה כזאת יכולה להשפיע על חייך ולשנות אותם מקצה לקצה – החל מהשפעה מקצועית, השפעה כלכלית ואפילו השפעה על מצבך הנפשי. על כן, ביטוח אשר יכסה אותך מפגיעות צד ג' יכול להועיל רבות ולסייע לך לעבור את המשוכה הזאת עם כמה שפחות נזקים.

 

שלם עכשיו, יחסוך לך בעתיד

תשלום דמי הביטוח הם כמובן הוצאה כספית לזמן הנוכחי. יחד עם זאת, בהסתכלות כלכלית רחבה על הנושא הביטוח יכול להיות משתלם מאוד. במצבים של תביעה בגין רשלנות מקצועית או פציעה מקצועית, העלויות יכולות להצטבר לסכומים גבוהים שיהיה קשה לעמוד בהם. הביטוח יכסה לך את ההוצאות הכרוכות, הן מבחינה משפטית והן מבחינה רפואית.

 

אתה אף פעם לא לבד

אין ספק שתהיה המציל הטוב והמקצועי ביותר, יחד עם זאת לא הכול נתון בשליטה שלך. חוסר הוודאות יכול להטריד אותך בזמן העבודה ואפילו להשפיע על אופן העבודה שלך. הידיעה שאתה לא לבד ושלמקרה הצורך יש מי שיהיה מאחוריך ויסייע, תתרום לשקט הנפשי שלך.

גלגל הצלה