אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

האם ניתן לנסוע על קלנועית חשמלית בשטח עירוני?

קלנועית חשמלית אחראית לשיפור איכות חייהם של ישראלים רבים שהגיעו לגיל השלישי והם מוצאים את עצמם מתקשים להתנייד ממקום למקום. קיימות מגוון קלנועיות וכל אחת היא בעלת מאפיינים ייחודיים לה. נסיעה על קלנועית לא מצריכה רישיון נהיגה אך גם היא מצריכה זהירות והתאמה לתוואי השטח.

 

למה רוכשים קלנועית חשמלית?

השימוש בקלנועית מתאים לקיבוצניקים ומושבניקים שיכולים לנסוע ביישוב שלהם ולאסוף את ילדיהם לגן וכו'. הרבה אנשים מעוניינים להפעיל רכב אך הם לא יכולים לעשות זאת בשל סיכונים בריאותיים. במקרה כזה נהיגה בקלנועית חשמלית היא הרבה יותר בטיחותית. נהיגה בקלנועית לא מצריכה רישיון, לימודי תיאוריה ועמידה במבחנים. כל אחד שרוצה יכול להפוך לנהג קלנועית חוקי ללא רבב.

מסיבה זו קלנועית חשמלית הפכה לכלי תחבורה פופולרי בקרב בעלי צרכים מיוחדים המתקשים להתנייד ממקום למקום. קיימים מגוון גדלים של קלנועיות המקלות על ההתניידות. יש קלנועיות שיכולות להתאים גם לשימוש ביתי בעוד שקלנועיות אחרות הן גדולות ולא נכנסות מבעד לדלת.

 

על מה חשוב להקפיד בנסיעה על קלנועית?

כשנוסעים על קלנועית בשטח ביתי חשוב להתאים את הבית לנסיעת קלנועית בשטחה. מסדרוני הבית צריכים להיות מספיק רחבים, דלתות הבית צריכות להיות מונגשות ורחבות מספיק ואם גרים בקומה גבוהה, חשוב שתהיה מעלית בבניין דרכה הקלנועית תוכל לעלות לקומה הרצויה. העלאת קלנועית במדרגות רבות עלולה להוביל להרס מוקדם שלה וחבל.

בנסיעה בשטח עירוני חשוב לדעת כי הקלנועית יכולה לנסוע על המדרכה, אך היא חייבים לנהוג בה בזהירות מירבית כדי לא לסכן את הולכי הרגל ההולכים לצידה. במקרים בהם אין בשטח העירוני מדרכה סלולה, נהג הקלנועית יכול לנסוע בשולי הכביש. בכל נהיגה כזו חייבים להקפיד על זהירות רבה גם מפני רכבים נוסעים וגם מפני רכבים חונים. הרי נהג הקלנועית חשוף בכל גופו לתנועות המתרחשות בכביש ולכן הזהירות חשובה.

 

מה חשוב לבדוק לפני נהיגה על קלנועית?

לפני נהיגה על קלנועית תהיו מחויבים לבדוק את תקינות הראיה שלכם. גם אנשים בעלי צרכי מחויבים מחויבים לוודא אצל בודק ראיה מוסמך את תקינות ראייתם למניעת תאונות הנגרמות בשל ראיה לקויה.

חשוב לזכור כי אמנם קלנועית היא כלי רכב קטן וממונע, אך היא גם יכולה לגרום לתאונות ופציעות ולכן חשוב להכיר היטב את כללי הזהירות גם בנסיעה בשטח עירוני.

 

לסיכום

קלנועית היא כלי רכב ששיפר למבוגרים רבים את איכות חייהם. קלנועית מתאימה למבוגרים ולבעלי צרכים מיוחדים בעיקר. אך לא רק. ראינו כי ניתן לנסוע אף בשטח עירוני על קלנועית חשמלית. אך סיכמנו את כללי הזהירות כי חשוב לזכור אותם בכל נהיגה בקלנועית. למרות שנהיגה בקלנועית לא מצריכה רישיון נהיגה, היא מחייבת נסיעה במשנה זהירות למניעת אסונות ותאונות.

כביש