אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

האם ניתן לקבל החזר רטרואקטיבי לאחר ביצוע תיאום מס?

אנו נמצאים בעידן שבו יוקר המחיה לא מפסיק לשבור שיאים, ולא נראה שתהיה הקלה בקרוב. במצב כזה, הרבה אנשים לא יכולים להסתפק בעבודה במשרה אחת בלבד, ועובדים בשתיים או בשלוש משרות כדי לחיות כמו שצריך.

מדינת ישראל לוקחת לנו מס הכנסה מכל משכורת שאנו מקבלים, אבל חשוב לדעת שאם אתם עובדים בכמה עבודות, אין שום צורך לשלם מס הכנסה בסכום מלא על כל אחת מהמשכורות שאתם מרוויחים. יותר מזה, יכול להיות שמגיע לכם גם החזר על מס הכנסה ששילמתם בלי צורך. נשמע מעניין? המשיכו לקרוא ותגלו.

 

מה זה מס הכנסה?

מס הכנסה הוא אחת הדרכים העיקריות של המדינה להכניס כסף לקופה הציבורית. כמעט כל אזרח עובד במדינת ישראל, שמקבל תלוש משכורת, חייב להפריש סכום מסוים למס הכנסה לטובת המדינה. נטל המס בישראל הוא פרוגרסיבי, מה שאומר שככל שאדם מרוויח משכורת יותר גבוהה הוא צריך לשלם סכום גבוה יותר למס הכנסה.

החזר רטרואקטיבי לאחר תיאום מס

מה זה תיאום מס?

במדינת ישראל העובד הפשוט לא צריך להתעסק עם המס, המעסיק שלו מדווח על הסכום שאותו הוא מרוויח, והמדינה גובה את המס באופן אוטומטי. אבל אם אדם מסוים עובד אצל יותר ממעסיק אחד, ומקבל יותר ממשכורת אחת, יכול להיווצר מצב שבו גובים לו את מלוא סכום המס משתי המשכורות במקום רק מאחת.

תיאום מס הוא בעצם תהליך שבו המדינה מכירה בכך שאדם מסוים עובד ביותר ממשרה אחת, ומאפשרת לו לקבוע מה תהיה המשכורת שממנה ינוכה עיקר המס, ומאיזה משכורת ינוכה מס נמוך יותר.

 

איך עושים תיאום מס?

תיאום מס אמנם נשמע כמו משהו מפחיד ומלחיץ, אבל חשוב שתדעו שברוב המוחלט של המקרים אפשר לעשות את כל התהליך דרך רשת האינטרנט. כן כדאי להצטייד לפני כן בכל הטפסים והאישורים הרלוונטיים שיהיו לכם שמורים וזמינים על המחשב. אפשר לעשות את התיאום גם במשרד של פקיד שומה אם אתם לא מסתדרים עם האתר.

החזר רטרואקטיבי לאחר תיאום מס

החזרים רטרואקטיביים ממס הכנסה

חשוב מאוד לדעת שמדינת ישראל מאפשרת לאנשים שעבדו ביותר ממשרה אחת ומסיבה כלשהי לא עשו תיאום מס, להגיש בקשה לתביעה רטרואקטיבית. אדם כזה יכול לתבוע החזרים למשך זמן של עד 6 שנים.

כמובן שהוא יצטרך להביא את כל המסמכים ולהוכיח את הטענות שלו, אבל אם עושים את זה כמו שצריך מקבלים את ההחזר בלי שום בעיות. צריך להבין שמדובר על סכומים לא קטנים, הרי גם אם סכום המס החודשי הוא לא מאוד גבוה, תכפילו אותו ב- 12 ואז בכמה שנים.

 

סיכום

אם אתם עובדים בשתי עבודות או יותר, אנו ממליצים לכם בחום לעשות תיאום מס כמה שיותר מהר. אבל גם אם לא עשיתם, זכרו שאתם יכולים להגיש תביעה ולקבל החזר רטרואקטיבי ששווה הרבה כסף.

החזר רטרואקטיבי לאחר תיאום מס