אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

האם צריך ביטוח לצוות התקנת לוחות סולאריים

חזרנו אליכם עם כתבה נוספת בתחום החם ביותר באנרגיה ירוקה וחיסכון בכסף.

ענף האנרגיה הסולארית עומד להתפוצץ ולהיות הנפוץ והחם ביותר בישראל.

אם חשבתם ללכת לעבוד בתחום או לנהל צוות מתקינים ולהיכנס לעולם זה, חשוב מאוד שתכירו את זכויות העובדים ואת חשיבות ההגנה עליהם.

ביטוח לצוות התקנת לוחות סולאריים הוא קריטי הרבה יותר ממה שאתם חושבים.

 

סביבת עבודה שונה מאוד

עבודות שטח פיזיות, כמו למשל התקנת לוחות סולאריים, מכילות בתוכן עשרות ואלפי סיכונים בריאותיים. אין מה לעשות, התקנת לוחות סולאריים, פשוטה כמשמעה, כנראה תקרה באזור רווי קרני שמש. הסיכונים שמגיעים עם חשיפה ממושכת לקרני שמש ולטמפ' גבוהות הם רבים ומסכנים. לכן, חובתו של כל מעסיק היא לדאוג לכך שבמידת הצורך (חס וחלילה), לעובד שלו יהיה גב לענייני הבריאות.

 

החום עולה

רק כי שהדברים יהיו ברורים: תפקידם של לוחות סולאריים קולטים קרני שמש, ממירות אותן לחשמל ושלוחות אותו למקור החיבור הראשוני ואת העודף – לחברת החשמל. מדובר בהרבה מאוד חשמל, הרבה מאוד שמש וכתוצאה מכל אלו – חום גבוה מאוד. עבודה בשדה לוחות סולאריים מהווה סיכון של ממש בכל הנוגע לעבודה בחום גבוה.

התייבשות, מכות חום, אפילו כוויות ממגע עם חומרי הלוחות הן כמעט בלתי נמנעות. בגלל הצפי הגבוה לפגיעות וסיכונים בריאותיים, זו הנחה בסיסית מאוד לכך שעל צוות מתקינים להיות מבוטחים תחת שם המעסיק שלהם.

 

העבודה הקשה משתלמת

התקנת לוחות סולאריים היא עבודה סיזיפית וקשה מאוד. עבודה זו נפוצה מאוד באוסטרליה ואהודה במיוחד בקרב המטיילים הישראלים שמנסים לחסוך את הונם הראשוני לצורכי טיול או לימודים. העבודה נפרסת על שעות רבות, בדרך כלל תמורת תשלום גלובאלי פר עבודה. מה זה אומר? ככל שתספיקו להתקין מהר יותר, כך תוכלו לקחת עוד עבודות ועוד עבודות … עלות ההתקנה של מערכות עלו יקרה מאוד, גם בגלל דרישות העבודה וגם בגלל עלות החומרים, כך שאין זמן לבזבז.

 

ומה לגביכם?

לעניין הביטוח, עליכם לחשוב כאילו אתם עובדים כחלק מצוות של מתקינים. האם הייתם רוצים לעבוד ללא כיסוי ביטוחי? האם הייתם מוכנים לקחת הימור שכזה רק בגלל שהעבודה משתלמת מאוד? אם התשובה שלכם לכל אלו היא לא, סימן שאתם מתחילים להבין.

 

בהצלחה למתקינים

אין לנו מה להוסיף, רק להדגיש. הבנו שמדובר בעבודה רווחית, ענף רווי פוטנציאל כלכלי וכמובן – הבנו שמדבור בסביבת עבודה קשה. לכל המתעניינים, בעלי עסק או שכירים בתחום זה, זכרו את המילים הבאות: ביטוח מגן עלינו ומבטיח את שלמות הגוף שלנו. לא משנה כמה העבודה היא קשה או משתלמת, עלינו תמיד לדאוג שהעובדים שלנו יהיו מכוסים במידה והם חווים פגיעה גופנית בסביבת העבודה. שום דבר לא שווה את הבריאות שלנו.

 

מתקינים