אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

הגנה פיננסית – ככה עושים את זה נכון!

הגנה פיננסית היא אחד הנושאים החשובים ביותר עבור כל אדם. בעולם המודרני, שבו אנו חשופים לסיכונים פיננסיים רבים, חיוני לנקוט באמצעי הגנה שיאפשרו ביטחון פיננסי. הגנה פיננסית נכונה עשויה למנוע מצבים קשים של חובות וקשיים כלכליים, ולהבטיח יציבות ורווחה פיננסית לאורך זמן.  כיצד אם כן ניתן להגן על עצמנו בצורה הטובה ביותר מפני סיכונים פיננסיים? המאמר הבא יסביר כיצד לבצע הגנה פיננסית נכונה.

 

ביטוחים אישיים

פרק נוסף חשוב בהגנה הפיננסית הוא רכישת ביטוחים אישיים. ביטוחים מכסים אותנו מפני נזקים בלתי צפויים שעלולים להכניס אותנו לקשיים כלכליים.

מומלץ לרכוש לפחות את הביטוחים הבאים:

ביטוח בריאות – מכסה הוצאות רפואיות במקרה של מחלה או תאונה.

ביטוח סיעודי – מספק כיסוי במקרה של תלות בעזרת הזולת.

ביטוח חיים – מעניק פיצוי כספי לבני המשפחה במקרה מוות.

אובדן כושר עבודה – מפצה על אובדן הכנסה במקרה אבטלה או נכות.

כדאי לבחור את הפוליסות עם תנאים טובים, ולשלם פרמיות סדירות כך שהפוליסות יהיו תקפות בכל עת.

ביטוחים אישיים

הימורים מושכלים

דרך אחת להגנה פיננסית היא התקפה, קרי, לקחת סכום כסף נתון ולהגדילו, ככל האפשר. ניתן לעשות זאת במגוון שיטות ואפיקים, ואפילו בתחום הימורים בטים וכל הקשור בכך. רבים טועים לחשובים שהימורים הם משחקי מזל בלבד. אך כאן הטעות, רבים ממשחקי ההימורים בקזינו או הימורי ספורט הם אפיקים סטטיסטיים שאם מתנהלים נכון ניתן להפיק מהם רווח קבוע ויציב, יחסית. לשם כך צריך לדעת להתנהל, לבסס את ההימורים על ידע ונתונים ולפעול בשיטתיות.

 

יצירת כרית בטיחות פיננסית

עם חלק מכספי הזכיות, הדבר הראשון והחשוב ביותר שיש לעשות הוא ליצור קרן ביטחון פיננסית. קרן ביטחון היא סכום כסף שחוסכים "ליום סגריר", למקרה הצורך. קרן הביטחון אמורה לכסות לפחות 3-6 חודשי הוצאות מחיה בסיסיות, במקרה של אובדן הכנסה פתאומי. מומלץ להפקיד את הכספים האלה בחשבון חיסכון נזיל שניתן למשוך ממנו בקלות בעת הצורך. חשוב להקפיד להפריש סכום קבוע לחיסכון מדי חודש, עד להשלמת היעד. כך מוודאים שיש "רשת ביטחון" למקרה הצורך.

 

ניהול סיכונים פיננסיים

בנוסף ליצירת "רשתות ביטחון", חשוב גם לנהל נכון את הסיכונים הפיננסיים אליהם אנו נחשפים בשגרה. להלן מספר עצות חשובות בנושא זה:

 

שמירה על תזרים מזומנים חיובי

יש לוודא שבכל עת יש לכם מספיק הכנסות לכיסוי ההוצאות. חשוב להקפיד לעקוב אחר תזרים המזומנים ולהתריע מבעוד מועד על בעיות אפשריות. במצב שכזה חשוב לשמור על עודף מזומנים לצרכים בלתי צפויים.

 

הגבלת חובות ומשיכת אשראי

חשוב להגביל את רמת המינוף הפיננסי. ככל שיש יותר הלוואות וחובות, כך גדל הסיכון לאובדן יציבות פיננסית במקרה של ירידה בהכנסות. יש לשקול היטב לפני לקיחת משכנתאות או הלוואות צרכניות גבוהות.

 

פיזור השקעות ונכסים

חשוב לא לשים את כל הביצים בסל אחד. מומלץ לפזר את ההשקעות בין מספר אפיקים וסוגי נכסים: מזומן, פיקדונות, מניות, אג"ח ועוד. שילוב נכון של נכסים מאפשר הגנה טובה יותר מפני תנודתיות וסיכונים.

הימורים מושכלים