אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מה ההבדל בין ביטוח בריאות פרטי לציבורי

במרוצת השנה האחרונה כולנו הפכנו לסוג של מומחים לרפואה, והסיבה לכך ברורה: וירוס הקורונה פשוט לא השאיר לנו שום ברירה אחרת.

החלטתם לעשות סדר בדברים ולוודא שיש לכם ביטוח בריאות מתאים, לכל צרה שלא תבוא? אם כך, הגיע הזמן שתתעמקו בדברים ותבינו מה ההבדל בין ביטוח בריאות פרטי לציבורי.

 

מה לא באמת נכלל בביטוח הציבורי?

עד לפני כמה עשרות שנים, כולנו היינו מבוטחים רק בקופות החולים. זה ממש לא משנה באיזו קופת חולים בחרתם, כי מה שכן משמעותי, זה שאתם יודעים שיש לכם לאן ללכת. כולנו יודעים שאם אנחנו מרגישים לא טוב, נוכל להגיע אל רופא המשפחה שלנו ולקבל ממנו עזרה, אך מה עושים כאשר הדברים מסתבכים באמת? כל עוד הטיפול היחיד שאתם זקוקים לו זה מרשם פעם בחמש שנים לאנטיביוטיקה, הכול טוב ויפה ואין ספק שכל קופת חולים תוכל להתמודד עם העניין הזה. יחד עם זאת, ברגע שבו אדם באמת נהיה חולה, נכה או זקוק לטיפולים רפואיים משמעותיים, לא בטוח שקופת החולים הציבורית היא כתובת מספיק טובה.

 

דואגים לבריאות שלכם, אבל באמת

ההבדל העיקרי בין ביטוח ציבורי ובין ביטוח בריאות פרטי, הוא למעשה שהביטוח הפרטי רואה אתכם, הלקוחות. זה אומר שבמסגרת ביטוחים כאלה תוכלו לקבל מימון לתרופות שאינן בסל התרופות הציבורי ותוכלו גם לבחור את המנתח שיעשה לכם ניתוח כזה או אחר. תוכלו לקבל טיפולים שונים ואף תוכלו לקבל תורים לבדיקות בצורה מהירה פי כמה, כך שחשוב מאוד להיות מודעים לכל הפרטים האלה. אומנם איש לא רוצה למצוא את עצמו במצב שבו הוא זקוק לכל העזרה הרפואית הזאת, אך כולנו יודעים שלא תמיד הדברים תלויים רק בנו. לכן, אם אתם באמת רוצים להיות בטוחים שתמיד תוכלו לקבל מענה ועזרה רפואית בעת הצורך, לא רק שכדאי לכם לעשות ביטוח בריאות פרטי, אלא גם כדאי שתעשו אותו כמה שיותר מהר.

 

איפה כדאי להיות מבוטחים?

בין אם אתם חושבים היום על ביטוח בריאות פרטי, על ביטוח דירה או אפילו על ביטוח נסיעות לחו"ל, טוב תעשו אם תבדקו את הדברים לעומק. יש אינספור חברות ביטוח שונות בישראל שיכולות להציע לכם שירותים כאלה ואחרים, מה שאומר שאתם חייבים לעשות מחקר קטן לפני שאתם מקבלים החלטה. האם כל חברת ביטוח תוכל להיות מספיק טובה? והאם כל חברת ביטוח תיתן לכם מענה כשבאמת תזדקקו לשירותיה? יש חברות ביטוח שלא באמת נותנות ללקוח את מה שהן התחייבו, ובסופו של דבר, הלקוח מוצא את עצמו מתעסק בתביעות ענק מול חברת הביטוח. זה לא מה שאתם מאחלים לעצמכם ולכן רצוי מאוד לבדוק כל פרט שאפשר אודות חברת הביטוח שאצלה רציתם להיות מבוטחים.

 

צנצנת עם כסף