אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מה ההשפעה הפיננסית של עיקול חשבון בנק

עיקול חשבון בנק הוא אחד מהסנקציות שניתן להטיל על חייבים באמצעות הוצאה לפועל.

או מטרת העיקול היא למנוע מהחייב להשתמש בכספים שונים הנמצאים בחשבונו' בעודו מתחמק מתשלום חובו למוסדות המדינה, גופים פיננסים שונים או אנשים וחברות פרטיות.

עם זאת, בלא מעט מקרים ההשפעה הפיננסית של עיקול חשבון הבנק היא פגיעה כלכלית בחייב באופן שיכול גם להקשות עליו לשלם את חובותיו.

אז איך עובד עיקול חשבון, מה ההשפעה שלו ואיך ניתן לבטל אותו? על כך בכתבה הבאה.

 

עיקול חשבון בנק – איך זה עובד?

עיקול חשבון בנק הוא בעצם הליך אשר באמצעותו מוגבלת היכולת של החייב להשתמש בכספים אשר נמצאים בחשבון הבנק שלו. כאשר החשבון מעוקל, בעל החשבון לא יכול להוציא כספים מחשבון העובר ושב, להשתמש בכרטיסי אשראי המקושרים לחשבון וכן לבצע העברות החוצה מן החשבון. בנוסף, כספים אשר יופקדו לחשבון יועברו באופן אוטומטי לנושה עד לכיסוי החובות. כמו כן, עשרה ימים לאחר עיקול החשבון, יוכל הנושה לממש את הנכסים הנמצאים בחשבון על מנת לכסות את החוב. מדובר אם כן בסנקציה קשה במיוחד שכן היא מונעת מהחייב להשתמש בכספו ולבצע פעולות כלכליות שונות ולרוב סנקציה כזו תקשה עליו לנהל חיים נורמטיביים ולדאוג לצרכיו הבסיסיים. על כן, במקרה בו מתקבלת הודעה על עיקול צפוי, כדאי לפעול בהקדם על מנת לבצע הסרת עיקול מחשבון בנק. ברוב המקרים על מנת להסיר את העיקול בצורה מהירה ויעילה כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין מומחה להוצאה לפועל.

 

מה ההשפעה הכלכלית של עיקול חשבון בנק?

לעיקול חשבון בנק יש השפעה כלכלית דרמטית ומהותית על חייו של בעל החשבון. ראשית, במובן המיידי, עיקול חשבון הבנק עוצר באופן מוחלט את הפעילות הכלכלית של החייב באמצעות חשבון הבנק. עבור רוב האנשים חשבון הבנק הוא צינור הכספים העיקרי ועל כן עיקול החשבון משמעותה הפסקת הגישה לכספים אשר משמשים לצרכים שונים כמו דיור, מזון, חשבונות וכן פעילות עסקית. בנוסף, בטווח הרחב יותר עיקול חשבון יכול להיות שלב בדרך למימוש הכספים בחשבון והעברת הנכסים אל הנושה. במקרה כזה, מדובר בעצם בריקון החייב מנכסיו באופן מיידי ודרמטי אשר כמובן יכול להיות בעל השפעות כלכליות רבות.

 

איך מתמודדים עם עיקול חשבון בנק?

כיוון שמדובר בפעולה כל כך דרמטית, לא כדאי להשתהות ומומלץ להתחיל לפעול ברגע שמגיעה הודעת העיקול. דרך הפעולה הבסיסית ביותר היא כמובן תשלום החוב באופן מלא אך במקרים רבים מדובר בפעולה שאינה אפשרית או שאולי אינה מוצדקת. על כן, האפשרות השנייה היא הגעה להסדר מול הנושה במהלכו החייב יתחייב לתשלום החוב בתשלומים קבועים. במקרה כזה, יפנה הנושה ללשכת ההוצאה לפועל ויבקש לעצור את ההליכים כנגד החייב. אפשרות אחרת היא לערער על העיקול ולפעול לבטלו כליל ללא תשלום החוב. פעולה כזו אפשרית רק במידה ולחייב ישנם תימוכין לטענתו שחשבונו עוקל שלא כדין.

 

איש משפט