אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

החזרי מס לשכירים – תדעו מה מגיע לכם

מס הכנסה הוא תחום בו אנשים רבים לא מבינים. בין אם מדובר בהגדרות הכלליות כמו מדרגת מס והכנסה מיגיעה אישית, ובין אם מדובר בסכומים המגיעים לכם לאור תשלומים עודפים, חשוב לדעת למה אתם זכאים וכמה כסף אמור להיכנס לחשבונכם. במאמר זה, ריכזנו עבורכם את כל מה שחשוב לדעת על החזרי מס לשכירים – ומה מגיע לכם.

 

החזרי מס לשכירים

לעתים ובמקרים מסוימים, מס הכנסה גובה סכום גבוה יותר מהנדרש לשלם, וכך נוצר מצב שבו אדם זכאי לקבל החזר ממס ההכנסה. אמנם מס ההכנסה לא יודעים אוטומטית למי קיימת הזכאות ויש צורך להגיש בקשה מסודרת כדי לקבל את ההחזר, אך את ההחזר מפקידים ישירות לחשבון הבנק בתוספת ריבית על הסכום.

 

איך ניתן לדעת אם לשכיר מגיע החזר מס?

בכל שנה, מס הכנסה מפרסם רשימה חשובה לאנשים רבים. ברשימה מתפרסמים המקרים בהם זכאי אדם לפטור, הקלה או נקודות זיכוי ממס הכנסה. על סמך רשימה זו, ניתן לבדוק האם אתם זכאים להנחה במס ההכנסה.

אם התגלה על – פי הרשימה שאתם זכאים להנחה או פטור ממס הכנסה על שנה מסוימת, ניתן לבדוק במחשבון באתר מס ההכנסה מה סכום הכסף אותו אתם זכאים לקבל כהחזר. ניתן להגיש בקשה להחזרי מס עד ל6 שנים אחורה (ברטרו), ולכן כל שנה בטווח הזה היא רלוונטית להחזר.

 

מתי כדאי לבדוק האם שכיר זכאי להחזר מס?

באופן כללי, הנחות במס קשורות במקרים רבים לסטטוסים משתנים במהלך החיים. לדוגמה, בעת לידת ילד, גירושים ותשלומי מזונות, נישואים במקרים רבים יהיה אדם זכאי להחזרי מס. בנוסף, בזמנים בהם הסטטוס התעסוקתי משתנה, לדוגמה – החלפת מקום עבודה ללא ביצוע תיאום מס, עבודה בחו"ל ובישראל במקביל, עבודה או מעבר מגורים לאזור "עדיפות לאומית" ועוד.

 

איך עובד החזר מס הכנסה עקב תשלום סכום גבוה מהנדרש?

מס הכנסה לוקח ברצינות את חובותיו, זאת בהנחה כי האדם התובע את ההחזר מגיש את הבקשות ואת הדוחות נכונים ובזמן הנדרש. החזר המס לו אתם זכאים יהיה צמוד מדד וילווה בריבית שנתית בגובה 4%. יש לציין כי הפרשי המדד והריבית יהיו פטורים ממס.

החזר המס, על פי חוק, ייכנס לחשבונכם תוך 90 יום מאישור הבקשה או עד ה31 ביולי בשנת המס שאחרי שנת המס עליה הוגשה הבקשה להחזר.

 

לסיכום

החזרי מס מהווים סכום כסף לא מבוטל במקרים רבים. בין אם מדובר על שנה אחת או על מספר שנים, סכום הכסף המגיע לכם ייכנס לחשבונכם בלבד שתדעו את זכאותכם ואת התהליך הנדרש עד לקבלת הכסף.

בכל הנוגע למס הכנסה, רצוי להיוועץ באיש מקצוע – יועץ מס, איש כספים או רואה חשבון – כך שתוכלו לקבל את כל המגיע לכם בצורה היעילה והנוחה ביותר.

 

צנצנת עם מטבעות