אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

החזר מס ביטוח בריאות: האם ניתן להגיש בקשה ואיך עושים זאת?

מס ביטוח בריאות יורד מתלוש המשכורת שלכם או לחילופין על ידי הפקדה עצמאית. ישנם מקרים בהם המס לא יורד לפי העלות המתאימה ובמקרים אלו מגיע לכם לבקש את הכסף חזרה

ישנם חברות רואי חשבון אשר מסייעים לכם לנהל את ההכנסות וההוצאות שלכם. כחלק ממיצוי ההכנסות שלכם כדאי לכם לוודא גם ברטרו את ניכויי החובה שלכם מבחינת רשות המיסים וביטוח לאומי. במידה וזיהיתם שירד לכם ביטוח בריאות גבוה מדי אתם יכולים להגיש בקשה ולקבל את הסכום בחזרה, אך עושים זאת?

 

ביטוח לאומי וביטוח בריאות

במדינת ישראל קיים הביטוח הלאומי. מדובר בגוף אשר מעניק לכל אזרח בישראל, במסגרת החוק, ביטוח למקרים בהם הוא נזקק לכסף והן סל תרופות ושירותי רפואה הניתנים בחינם או בסבסוד במקביל לתשלום חובה קבוע של כל אזרח לגוף זה. התשלום הוא לגוף ביטוח לאומי אך כולל בתוכו גם ביטוח בריאות, כך שבמידה וירד לכם ביטוח בריאות גבוה כך גם הביטוח הלאומי.

 

ביטוח בריאות עצמאי מול שכיר

ההפרשה והתשלום לביטוח לאומי היא חובה לכל אזרח ישראלי מעל גיל 18 (למעט מקרים של פטור כדוגמת חיילים בשירות). אם אתם עצמאיים אתם מחויבים להפריש בעצמכם סכום לביטוח לאומי על פי החוק ואם אתם שכירים המעסיק עושה זאת עבורכם כחלק מתלוש השכר שלכם. במקרים בהם המעסיק עושה זאת עבורכם יכולות להיות טעויות בגובה ההפרשה וזכותכם, באם זיהיתם שגיאה, לבקש את הכסף בחזרה.

 

הגשת בקשה להחזר מס ביטוח בריאות

באתר ביטוח לאומי ניתן להגיש בקשה להחזר מס ביטוח בריאות. הגשת הבקשה היא על ידי מילוי טופס בקשה והגשתו למחלקת גבייה במוסד ביטוח לאומי. לאחר שליחת הבקשה תתקבל תשובה באם הבקשה התקבלה, אם כן, הכסף יוחזר לחשבונכם. כמובן שניתן גם כן להיעזר ברואה חשבון או אנשי מקצוע אשר יסייעו לקבל את הכסף המתאים.

 

תיאום ביטוח לאומי

טופס בקשה לתיאום ביטוח לאומי ניתן להגיש במידה והנכם שכירים אצל יותר ממעסיק אחד. התיאום מוגש למעסיקים כך שבמקום לנכות את הסכום המקסימלי מכל מעסיק יהיה תיאום בין שני המעסיקים וגובה הביטוח לאומי יהיה נמוך יותר. במקרה בו ערכתם תיאום לאחר שנכנסה לחשבונכם המשכורת שלכם, תקבלו החזר של מס הביטוח בריאות שלכם לחשבונכם. החזר מס ביטוח לאומי וביטוח בריאות בפרט ניתן לקבל על ידי הגשת בקשה באתר ביטוח לאומי בהתאם למשכורות האחרונות ולמס ביטוח בריאות שירד לפי תלוש השכר. בנוסף, ניתן לערוך תיאום מס במקרה של יותר ממעסיק אחד וגם כן לקבל בחזרה את הכסף שמגיע לכם.

להתייעצות בנושא, מומלץ לשוחח עם חברת רואי חשבון כמו https://indigofinance.co.il.

ביטוח בריאות