אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

החזר על נזילה מהתקרה מחברת הביטוח

מדובר באירוע לא נעים שעלול לקרות מדי פעם בפעם: נזילת מים מהתקרה.

במקרה של תקרה רטובה, יש להזמין מאתר נזילות מקצועי ולהמשיך פעילות לפי הוראותיו.

בכתבה הבאה נעסוק בנזילות מהתקרה ונענה על השאלה: האם חברת הביטוח מפצה בהחזר על תקלה מסוג זה?

 

תקלה מהתקרה

כשם שנזילות קורות בתוך המבנה ובקירות, כך הן עלולות להתרחש גם בחלק העליון שלו, קרי התקרה. נזילות תקרה קורות מסיבות שונות, החל מאיטום לא מספק של הגג וכלה בפעילויות השכנים מעל, במקרה ומדובר בבניין משותף (למשל מכונת כביסה שהתקלקלה והציפה את סביבתה). ניתן לאבחן תקרה רטובה לפי התפשטות של כתמי עובש שחורים או ירקרקים, הופעת בועות על הגג או טפטוף הזולג מלמעלה.

כדי לאתר נזילה מהתקרה באופן ודאי (נקודה ספציפית, מקור הבעיה)  יש צורך בקריאה למאתר נזילות מקצועי. המאתר ישתמש באמצעים מיוחדים כגון סיבים אופטיים או מצלמה טרמית שיסייעו לו לתת אבחנה מדויקת. איתור נזילה מהתקרה היא פעולה בעלת מורכבות מסוימת ולכן מחירה בהתאם – החל מכמה מאות שקלים לביקור של איש מקצוע.

 

זה כתוב בפוליסה

למרבה המזל, במקרים רבים ניתן לקבל החזר כספי על נזילות בבית, לרבות נזילות מהתקרה. בהסכמי ביטוח רבים נכלל סעיף הנוגע לנזילות ומאפשר למבוטחים לקבל פיצוי מסוים (חלקי או מלא) על הנזק שנגרם.

בכדי לדעת מה מגיע לכם מחברת הביטוח בעוון הנזילה מהתקרה, יש לקרוא בדקדוק את פוליסת הביטוח הפרטית שלכם, בדגש על הסעיפים הנוגעים לרטיבות. באופן כללי, התנהלות מול הביטוח במקרה זה מתחלקת לשניים: האם יש או אין סעיף "שרברב פרטי". במידה וקיים סעיף זה, הנכם רשאים להזמין שרברב פרטי שיבצע את עבודת האיתור, ולאחר מכן לעדכן את חברת הביטוח על ההתקשרות אתו ולקבל את ההחזר. דגש ספציפי בהקשר זה הוא שעליכם לבחור שרברב שיודע להתנהל מול חברות ביטוח.

אם אין סעיף מסוג זה בהסכם עליכם לעדכן את חברת הביטוח ולחכות להוראות מצידה. חברת הביטוח תבחר עבורכם את איש המקצוע שלה לאיתור הנזילה ואתם תצטרכו לפעול לפי ההנחיות המסודרות שקיימות בחברה.

 

החזרים נוספים

נוסף על החזר בגין עלות איתור ותיקון נזילה, לפעמים קיימת גם האופציה לקבל החזרים נלווים נוספים. במידה והנזק הנגרם מהנזילה מאוד גדול, יש מצב שתיאלצו לצאת מהבית למספר ימים לשם עבודת התיקון. במקרה זה, ייתכן וחברת הביטוח תגלה אחריות לשהייה שלכם בבית מלון או במקום לינה אחר, תחת הסדרים מסוימים.

 

ביטוח, אבל של מישהו אחר

ישנן סיטואציות בהן הנזילות נגרמות תחת אחריות של צד נוסף בעניין, למשל רטיבות מהתקרה שנובעת מהתנהלות השכן מלמעלה. במקרה כזה חברת הביטוח של השכן היא זאת שתהיה אחראית לפיצוי המתאים. מדובר כמובן בעניין יותר סבוך מבחינה בירוקרטית, מכיוון שמעורב עוד גורם בסיפור, אבל כך או כך, הפיצוי עדיין יזרום אליכם.

 

 

מטבעות