אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

החשיבות שבביטוח מבנה משותף

כולנו לא ממהרים לקחת חסות על מה שקורה מעבר לדלת הבית שלנו. הבעיה היא שמבחינה משפטית, כל עוד ואנו גרים במבנה המשותף לעוד דיירים, אנו אחראיים לכל המתרחש בשטח המבנה מבחינה משפטית. זה יכול להיות חדר  עגלות, מקלט הבניין הציבורי או אפילו חדר המדרגות עצמו. 

 

למה  צריך ביטוח מבנה משותף?

מבחינה משפטית כל דיירי המבנה המשותף אחראיים למתרחש בשטחי המבנה המשותף. כך יוצא שאם אדם נפל בחדר המדרגות ונחבל, הוא יוכל לתבוע את כל דיירי הבניין כדי לקבל פיצויים על פציעתו. דיירי הבניין יצטרכו לשלם גם על הפיצויים וגם על ההוצאות המשפטיות במקרה זו. ורק כדי לסבר את האוזן, הבאנו דוגמא אפשרית מיני מקרי תביעה רבים. כדאי לקחת זאת לתשומת לב.

ביטוח מבנה משותף

מי יכול לתבוע את דיירי המבנה המשותף?

דיירי המבנה המשותף אחראים על כל השטחים המשותפים. זה יכול להיות חדר העגלות, מעלית, חדר מדרגות, חצר, גג וכן הלאה. אדם שנפגע בשטח המשותף בגין מה שיכול להיראות כרשלנות, עלול לתבוע את דיירי הבית המשותף. תביעות כאלו יכולות להגיע מצד נותני שירות הבאים לתת שירות לאחד מדיירי הבית המשותף ובמהלך שהייתם הם ניזוקים, מבקרים בבניין וכו'.

 

את מי ניתן לתבוע לקבלת פיצויים?

לא כולם יודעים, את ניתן לתבוע את דיירי הבית  בתביעה אחת ובתביעה נוספת את מנהל ועד הבית בבניין שמבחינה מסוימת התרשל בתפקידו. ביטוח מבנה משותף מכסה מפני נזקי תביעות כאלו כך שחשוב להכיר ביטוח זה כשגרים במבנה משותף, במיוחד אם אתם אלו שמנהלים את ועד הבית של הבניין.

 

מה ביטוח מבנה משותף כולל?

באופן כללי, רכיבי פוליסת ביטוח מבנה משותף משתנות בין חברה אחת לחברתה. יחד עם זאת, הכיסויים הבסיסיים חייבים להיות בכל ביטוח מבנה משותף:

ביטוח מבנה משותף

ביטוח חבות מעבידים

ביטוח זה הוא ביטוח בו מחוייב כל מעסיק בישראל כדי להגן על עובדיו. דיירי הבניין מעסיקים בסופו של דבר כל נותן שירות לבניין. במקרה שמנקה הבניין לדוגמא נפגעת במהלך עבודתה, היא זכאית לתבוע את הביטוח הלאומי וגם את המעסיק. מעסיק שיש לו ביטוח חבות מעבידים מקבל מהביטוח עלויות פיצויים אלו.

 

ביטוח מבנה ותכולה

במסגרת הביטוח על המבנה המשותף, ביטוח מבנה ותכולה מכסה עלויות נזקים שנגרמו למבנה המשותף ולתכולתו. לדוגמא: מעלית הבניין, מערכת האזעקה בבניין, מצלמות הבניין, נזקי וונדליזם ללובי הבניין ועוד.

 

ביטוח צד ג'

ביטוח זה מכסה עלויות נזקים שהמבנה גרם לאדם אחר בגין רשלנות. ביטוח זה מכסה את עלויות המשפט והפיצויים הנדרשים במקרים כאלו מבחינה משפטית.

 

הרחבות נוספות

לביטוח המבנה המשותף ניתן להוסיף עוד מספר כיסויים נרחב. ככל שהפוליסה תהיה יותר מקיפה, היא גם תהיה יקרה יותר. ההמלצה היא להיעזר עם סוכן ביטוח אמין ומקצועי לבחירת הכיסויים שלא כדאי לוותר עליהם.

ביטוח מבנה משותף