אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

החשיבות שבטבלת הוצאות והכנסות

על פי נתונים סטטיסטיים ניתן לראות כי מעל חמישים אחוז מהאוכלוסייה בישראל מתקשה לנהל תקציב משפחתי בכבוד. הרבה אנשים מרגישים שהם עובדים ללא מנוחה מספקת ולמרות זאת הכיסים מתרוקנים ולקראת המשכורת הבאה הם לא מבינים לאיפה הכל הלך. זו לא הסיבה היחידה בשלה כדאי לנהל מעקב אחר ההוצאות וההכנסות. כאן ריכזנו עבורכם את המידע בנושא, נקווה שהוא יהיה לכם לתועלת.

 

איך מתחילים להתנהל נכון כלכלית?

כדי להתנהל נכון כלכלית, חשוב להכיר את המצב הפיננסי הקיים. כצעד ראשוני חשוב לרכז את כל הנתונים באמצעות טבלת הוצאות והכנסות. כך תוכלו לרכז את כל הנתונים ולבדוק מה סעיף ההוצאות המוגזם. בדקו את ההוצאות אל מול ההכנסות. השאיפה היא שתהיה הכנסות גבוהות יותר מההוצאות ועוד ישאר סכום צדדי לחיסכון.

חשוב למפות את סעיפי ההוצאות ולבדוק מהן ההוצאות החיוניות עליהן לא ניתן לוותר, מהן ההוצאת בהן ניתן לצמצם וכו'. השלב הראשוני להצלחת צעד שכזה הוא קביעת מטרות. חשוב לבחור מטרה שתגביר את המוטיבציה להצליח. ברגע שחוסכים עבור נופש זוגי שרוצים או עבור הון עצמי לרכישת נכס להשקעה שיניב בסופו של דבר תשואה נחמדה, ההתמקדות תהיה שונה. שבו עם עצמכם ובדקו מהי המטרה אליה אתם שואפים להגיע. הציבו מטרת על ולפניה מטרות יעד קטנות, ברות השגה.

 

זהירות מאשראי בבנק

הבנק מציע אשראי בנקאי לכל אדם בעל חשבון עו"ש. אין רע במסגרת אשראי זמינה. יש רע בהתבססות עליה. על האשראי שלנו אנו משלמים כדי לא לחרוג למינוס ולהיכנס לסחרור כלכלי. רבים הם הישראלים החיים בגירעון, מוציאים יותר מגובה ההכנסות שלהם. מדובר במצב טעון שיפור מיידי. והוא מתחיל רק מניצול מסגרת האשראי… חשוב לזהות זאת קודם לכן ולא להתבסס על מסגרת האשראי.

 

צריך או רצוי?

כאשר מגיעים לעשות סדר כלכלי בהתנהלות התקציב בבית, עומדים בפני אתגרים חדשים. יש הוצאות חיוניות שלא ניתן לוותר עליהן, אך לעומתן, יש הוצאות על רכישת דברים מיותרים או כאלו הסובלים דיחוי… פתאום צריך לשבור הרגלים ולהתאמת עם יכולת דחיית הסיפוקים האישית. לכן חשוב שתהיה מטרה חזקה מול העיניים.

 

איך טבלת הוצאות והכנסות מסייעת לניהול תקין?

טבלה כזו מקלה על הניהול הכלכלי השוטף. קל יותר לעקוב אחר הוצאות חריגות שהיו, קל יותר לראות מה היה גובה ההכנסה בחודש מסוים ומה היו ההוצאות. בסופו של דבר, החיים הם מרוץ לא עצירה. אם לא נעצור את עצמנו, אנו עלולים למצוא את עצמנו מידרדרים… מעקב כזה יוצר סדר ומהווה הזדמנות לייעול כלכלי, להצבת יעדים ולצבירת חסכונות.

פעמים רבות ניהול טבלה כזו ללא ליווי מקצועי לא יעיל מספיק ובמקרים כאלו כדאי לפנות לקבלת סיוע מאיש מקצוע מומחה בתחום לקבלת הכוונה וליווי לייעול התהליך. בדקו מהי הדרך הנכונה עבורכם. בהצלחה!

מטבעות