אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

החשיבות של מיינדפולנס בארגונים עסקיים

כולנו שמענו על מיינדפולנס – הטרנד הכבר לא כל כך חדש ששינה לנו את החיים והפך אותנו לנוכחים יותר.

אמנם ניתן למצוא דרכים רבות לתרגל מיינדפולנס, אך לא כולם מבינים עד כמה זה יכול להשפיע לטובה לא רק בחיים האישיים אלא גם בעבודה.

 

מה זה מיינדפולנס?

לפני שנדון ביעילות של מיינדפולנס לארגונים עסקיים ובכלל לעבודה שלכם, חשוב להבין מה זה. מיינדפולנס מורכב משתי מילים: mind ו-full. הרעיון הוא לרכז את המצב התודעתי של האדם בצורה מלאה במצב הנוכחי, בכאן ועכשיו. תרגול מיינדפולנס נעשה בצורה מדיטטיבית ובו המתרגל לומד להתרכז בהווה מבלי להיות מוסח ממחשבות וטרדות על העבר או על העתיד.

 

החשיבות של מיינדפולנס בארגונים עסקיים:

לא סתם נעשה מרדף רחב אחר תרגול מיינדפולנס. מיינדפולנס בארגונים יכול להביא תועלת רבה:

  1. הסוף להפרעות ריכוז

כאמור מטרת תרגול מיינדפולנס היא התרכזות בכאן ועכשיו. ההתרכזות בהווה מסייעת למתרגל לשפר את יכולות הריכוז שלו וכן להתגבר על הסחות דעת סביבתיות, מחשבות טורדניות ועוד. כאשר העובדים שלכם יתרגלו מיינדפולנס באופן קבוע, תוכלו להיות בטוחים שהם יהיו מרוכזים הרבה יותר בישיבות הצוות.

 

  1. עבודה טובה יותר

כאשר העובדים שלכם יתרגלו מיינדפולנס, העבודה שלכם תהיה איכותית וטובה יותר. תרגול מיינדפולנס לאורך זמן הוכיח כי איכות העבודה הופכת לגבוהה יותר וזאת הודות ליכולות הריכוז הנרכשים כתוצאה מהתרגול.

 

  1. יותר עבודה בפחות זמן

לא רק שהעובדים שלכם יפיקו עבודה בצורה איכותית יותר, אלא גם הם יוכלו להפיק אותה בפחות זמן. היכולת הנרכשת של ריכוז ברמה גבוהה והתגברות על הסחות הדעת, תביא לכך שהעובדים בארגון יצליחו להתרכז אך ורק בעבודה בזמן שעות העבודה שלהם. תרגול ממושך יביא לעליה חדה בתפוקה ואף להכפלת התפוקה. בזכות המיינדפולנס, תוכלו לדעת שהעובדים שלכם לא מתעסקים בשטויות מסביב, אלא מרוכזים לגמרי בעבודה שלהם.

 

  1. העובדים שלכם יהיו מאושרים יותר

מחקרים הראו כי אנשים אשר תרגלו מיינדפולנס נהיו אנשים מאושרים יותר. זאת הודות לאיכויות שבתרגול וליכולת להתרכז בהווה. ההתרכזות בהווה לא רק שמשפרת את יכולות הריכוז ואת תפוקת העבודה, היא גם עוזרת לנו להעריך את הקיים, להשלים עם המציאות ובכך לחיות חיים מאושרים יותר. בנוסף לכך, התרכזות בהווה עוזרת לנו להימנע ממחשבות על העבר והעתיד, אשר לרוב הינן מחשבות טורדניות הגורמות למתח וחרדה. לא רק שאתם בוסים טובים שרוצים שהעובדים שלכם יהיו מאושרים יותר כי אכפת לכם, אלא כדאי שתדעו שעובדים מאושרים הם גם עובדים טובים יותר המשרים אווירה נעימה יותר במשרד.

 

איך תשלבו מיינדפולנס בארגון שלכם?

חשוב שהתרגול יהפוך לחלק מהשגרה של העובדים שלכם ובכך יהיה יעיל יותר. לכן מומלץ שגם תדברו איתם על הנושא, אבל גם תפנו חצי שעה מלוח הזמנים של כולם לצורך התרגול. תרגול משותף יסייע גם לאווירה במשרד.

 

מדיטציה