אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מה היתרון של יועץ מס בעסק

אנשים שפותחים עסק חדש לרוב מגיעים עם תשוקה לתחום מסוים וחלום אותו הם רוצים להפוך למציאות.

בדרך כלל המומחיות של בעל עסק היא בתחום מסוים, אבל כדי שעסק יצליח הוא צריך סיוע של אנשי מקצוע שיעזרו לו בתחומים בהם בעל העסק פחות בקיא.

אחד מאנשי המקצוע האלה הוא יועץ המס.

המדינה לוקחת חלק לא קטן מההכנסות שלכם במיסוי, וחשוב לדעת כיצד תוכלו לשלם כמה שפחות (באופן חוקי כמובן) כדי להגדיל את הרווחים שלכם ולהפוך את העסק לבר קיימא.

 

מה תפקידו של יועץ המס?

יועץ מס הוא בעל מקצוע המספק שירותי ייעוץ בנושאים הקשורים למיסוי. ישנם יועצים המתמחים במיסוי ישראלי בעוד אחרים מתמחים גם במיסוי בין לאומי ככל שהדבר רלוונטי לעסק שלכם. המיסוי בישראל הוא מורכב וכולל תקנות, נהלים כללים ויוצאים מן הכלל ובדברים אלה יועץ המס מתמחה ותפקידו לסייע לכם בפרוצדורות השונות הנדרשות מכם על ידי רשויות המיסים, וכמובן לייעץ לכם כיצד תוכלו לשלם מס באופן המשתלם ביותר עבורכם.

 

למה חשוב להיעזר ביועץ מס?

אתם קוראים את הכתבה הזו ואולי חושבים לעצמכם שיועץ מס זה בזבוז של כסף, ואתם יכולים לעשות זאת בעצמכם. ואכן ישנם תחומים מסוימים בהם ניתן להתמחות ברמה לא רעה בכלל באמצעות קריאת מאמרים וחיפוש באינטרנט, אך למרות שזה תמיד טוב לקרוא ולהשכיל זה ממש לא אומר שזה ייתן לכם את היכולת לנהל את ענייני המס בעצמכם. יועצי מס עוברים מסלול הכשרה ארוך ומקצועי מפני שמיסוי הוא עניין מורכב ולא תמיד פשוט להבנה ואינטואיטיבי, ולכן מומלץ מאוד שתיקחו יועץ מס לעסק שלכם.

 

איך בוחרים יועץ מס?

להלן מספר קריטריונים שיסייעו לכם לבחור נכון יועץ מס:

הכשרה ומקצועיות:

תמיד כדאי לברר מהי ההכשרה של יועץ המס, האם הוא רשום בפנקס יועצי המס ועבר את בחינות ההסמכה אותן יש לעבור כדי לעסוק בתחום. בררו היכן הוא למד, מה המוניטין של המוסד ובאופן כללי אם מדובר באדם שניתן לסמוך על המקצועיות שלו.

 

ניסיון:

הכשרה זה חשוב מאוד, אך בסופו של דבר אין תחליף לניסיון. וודאו כי יועץ המס עבד מספר שנים בתחום לפני שאתם שוכרים אותו.

 

חוות דעת והמלצות:

בעידן האינטרנט פשוט מאוד לעשות בדיקות רקע על בעלי מקצוע ולקרוא חוות דעת והמלצות עליהם. בנוסף, תוכלו להיעזר באנשים שאתם מכירים וסומכים עליהם להמלצות על יועצי מס טובים.

 

אדיבות וכימיה:

בסופו של דבר מדובר בבעל מקצוע איתו אתם מקיימים יחסי אנוש. גם אם מדובר ביועץ מקצועי ומנוסה לא יהיה לכם נעים לעבוד איתו אם הוא אדם לא נחמד וללא תודעת שירות. כשאתם מדברים איתו בטלפון שימו לב לתכונות אלה וקחו אותן בחשבון.

 

מטבעות ושעון