אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

המדריך המלא להתחדשות עירונית

לא משנה כמה גדולה או ישנה עיר, ולא משנה היכן היא ממוקמת, באופן טבעי ניתן לראות את סימני ההתיישנות, הבלאי והריקבון לאורך הזמן. ערים הן ישויות חיות והן עדיין זקוקות לאנשים כדי לשגשג ולשרוד. ירושלים, מלאה בהיסטוריה מרתקת וייחודית ובכמות אוכלוסיה גדולה. השפעת התנהגותם של האנשים במרחב העירוני והבלאי הנגרם עם הזמן מצריכים את הרשויות השונות לסגל שיטות טיפול ושדרוג מיוחדות לעיר כמו פרויקטים שונים של התחדשות עירונית.

 

מהי התחדשות עירונית?

הצרכים הספציפיים של עיר פרטנית הם ייחודיים. לחלקם יש בתים ישנים שאינם מתפרקים. בחלקם מפעלי ייצור שאינם בשימוש או ריקים משנים עברו. לחלקם קרקעות לא מפותחות שיכולות לשרת את האינטרסים המסחריים והמגורים של העיר. רשימה זו מדגישה כמה מהתוכניות והמאמצים האחרונים הטובים ביותר של ערים לשפר את הנכסים, המתקנים והמתקנים שלה. המשותף לכולם הוא ההשפעה החיובית המשמעותית על הקהילות שלהם.

התחדשות עירונית היא אסטרטגיה לפיתוח מחדש ולהחייאת שטחים שונים לשימושים מגורים, מסחריים, תעשייתיים, עסקיים, ממשלתיים, פנאי, חינוך, בית חולים או שימושים אחרים, פיתוח חיזוק ושדרוג מתחמי מגורים, שדרוג תשתיות, חיזוק ועיבוי מבנים קיימים או הריסתם של מבנים ישנים ובנייה של חדשים במקומם.

התחדשות עירונית ירושלים, היא תהליך חשוב. פיתוח מחדש והתחדשות הם גורמים מכריעים להצלחת העיר מכיוון שהם מעוררים את הכלכלה, משפרים את ערכי הרכוש, מעניקים תחושה של גאווה אזרחית, מפחיתים את הפשיעה ומסייעים לעסקים נוכחיים ומושכת חדשים.

בניין מתחדש

 

איזה תוכניות כלולות במסגרת ההתחדשות העירונית ביר ושלים?

  1. תמ"א 38פרויקט תמ"א 38 עיריית ירושלים היא תכנית מתאר ארצית מספר 38 לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. החל משנת 2005 התכנית פועל למען חיזוק מבנים שאינן עומדים לפי תו התקן המודרני לרעידות אדמה ולמעשה מדובר במבנים שנבנו לפני שנת 1980. תמ"א 38 מתייחס לבניינים בעלי 3 קומות ויותר. תכנית התמ"א 38 משתלמת עבור דיירי הבניין וגם עבור הקבלן המצבע. הראשונים, מקבלים, בנוסף לחיזוק הבניין מפני רעידות האדמה, גם אפשרויות שיפוץ / הרבה של הדירה הקיימת באמצעות הוספת ממ"ד ותוספות שונות העומדות בקריטריונים.

השני, במסגרת הפרויקט, מחזק את הבניין ואת כל התשתית המשותפת של הבניין החל מהלובי, החצר המשותפת וחדר הזבל, מוסיף אמצעי בטיחות אש, מעלית במידה ונדרש ותקנים נוספים המשביחים את הנכס. בתמורה רשאי הקבלן לבנות דירות נוספות בבניין ולמכור אותן בתמורה לרווח כספי.

 

  1. פינוי-בינוי – תכנית ממשלתית שמטרתה היא חיזוק מבנים ישנים וסביבה עירונית. במסגרת פרויקט פינוי-בינוי המבנה נהרס עד ליסוד ונבנה שוב מחדש עם חיזוקים ייעודים ליסודות המבנה ודירות נוספות המיועדות למכירה והרווח ממכירתן מממן את כל הפרויקט ולמעשה הדיירים בבניין יוכלו ליהנות מבית חדש ובטוח מבלי להוציא שקל מכיסם לטובת הפרויקט.
    פרויקט הפינוי-בינוי מאפשר לדיירי הבניין לתכנן ולהוסיף לביתם תוספות חדשות כמו אזור לחנייה פרטית, שביל גישה מסודר, גדר ועוד על פי אישורי הרשמות המקומית ובאופן כללי להפוך את הבניין למודרני יותר.