אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

4 המסלולים שבהם ניתן לבצע את תוכנית חיסכון לכל ילד

כיום אנו רואים את הקשיים שאיתם מתמודדים הצעירים בגילאי העשרים בישראל ואי אפשר שלא לחשוב (בעיקר אם אתם הורים צעירים) מה יהיה בעוד 20\30 שנה בתחום הכלכלי בישראל? תכנית חסכון לכל ילד אמורה לתת מענה מסוים לסוגיה הזו ולבנות תכנית חסכון עוד מגיל קטן שתאפשר לילדים שלנו להתחיל את החיים שלהם עם סכום כסף שיעזור להם להניע. אל תמהמהו ובנו לילדכם את תכנית החסכון הטובה ביותר. הינה כמה מסלולים בהם כדאי להחליט.

 

מה זו תכנית חסכון לכל ילד?

זו תכנית שמפעיל הביטוח הלאומי בו המדינה פותחת תכנית חסכון לכל ילד ביטוח לאומי ובו היא מפקידה בכל חודש 52 שקלים עד לגיל 21. ההורים יכולים להוסיף לחסכון 52 שקלים נוספים בכל חודש כדי להכפיל את הסכום ולהגדיל את הכסף שהילד יקבל. הביטוח הלאומי אפילו משלם על כל התכניות בעצמו את עלויות תיקי ההשקעות וחשבונות הבנק. החלטה בדבר מקום פתיחת התכנית היא של ההורים בלבד לכן חשוב שתדעו מה הן האפשרויות הקיימות:

 

בנק

  1. ריבית קבועה לא צמודה

יתרון בריבית הזו היא שהריבית ידועה מלכתחילה ונשארת עקבית למרות שינויים. בדרך כלל הריבית הקבועה יקרה יותר מהריבית שקיימת בשוק בגלל שהיא מחשבת עליית מחירים עתידית אל לרוב היא כדאית

 

  1. מסלול ריבית משתנה

הריבית הזו לא נשארת סטטית עד סוף מימוש התכנית, אלא משתנה אחת לכמה שנים, בדרך כלל 5. הבעיה בכך שהיא לא צמודה היא שהשינוי בגודלה מוחלט אך ורק על ידי הבנק ולכן היא יכולה לעלות משמעותית בבת אחת או לרדת. ההחלטה היא לא בידיים שלכם.

 

קופת קמל להשקעה

מסלול לחוסכים המעדיפים סיכון מועט

מסלול יחסית סולידי שבו בדרך כלל משקיעים ב50 או במאה החברות הגדולות במשק בסכומי מניות קטנים כך שהתיק תמיד מאזן את עצמו כי הסיכוי שכל אחת מהחברות תיפול הוא כמעט אפסי. בדרך כלל הוא תמיד מתאזן ועולה בגלל הפריסה שלו, אך העלייה איטית יותר וקטנה יותר. עלות תיק ההשקעות יהיה קטן יותר וזול יותר. לכן המסלול הזה הוא יותר בטוח אך פוטניצאל הרווח בו לא גדול במיוחד

 

מסלול לחוסכים המעדיפים סיכון מוגבר

מסלול שמשתנה  בהתאם לתזוזות בשוק ולפי שיקול הדעת של סוכן ההשקעות. חשוב לדעת שלמרות שהמסלול הזה נשמע קצת מאיים, ברוב המחולט של המקרים התיקים האלה מצליחים, בעיקר כשמשאירים אותם לעבוד לאורך שנים רבות. הטעות  שרוב האנשים עושים היא שהם יוצאים מוקדם מידי לכן חסכון לכל ילד היא תכנית משולמת למסלול בעל הסיכון הגבוהה.

בסופו של דבר חשוב שתחליטו לפי ראות עניכם ולפי ההיכרות שלכם עם כל מסלול ועם תחושות הבטחון שלכם בכל אפיק. חשוב שתלמדו טוב את המסלולים ושתתייעצו עם אנשי מקצוע, בהצלחה!

מטבעות