אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מהן העלויות בתהליך מכירת עסק?

מכירת עסק, היא הליך מורכב הכרוך בעלויות כספיות.

מהם העקרונות המנחים בתהליך מכירת עסק ומהן העלויות בתהליך מכירת עסק? זאת ועוד במאמר הבא.

לא פעם כאשר מוכרים עסק, הוא נמכר בעקבות מצב שאינו רצוי. לעיתים, מכירת העסק מלווה ברגשות קשים, אשר עשויים להפריע למכירה במקסימום מחיר. לשם כך, ריכזנו עבורכם מספר עקרונות מנחים אשר יסייעו לכם בתהליך מכירת עסק.

 

הכנה מקדימה – קצת סדר בבלגן

כיום, יש לא מעט עסקים למכירה. כדי למכור עסק, ישנה חשיבות רבה לערוך הכנה מקדימה ויסודית. בתוך העסק, יש לוודא שהכל מסודר ומוסדר, הן דו"חות של מס הכנה והן חיובים שונים אחרים והסכמים מול ספקים.

כמו כן, ישנה חשיבות רבה לבדוק את יתרות המזומן, חיובים עתידיים, החזרי מס, הלוואות, התחייבויות, חובות וכדומה.

הסיבה לחשיבות ההכנה המקדימה, היא מניעת בעיות מול הקונה הפוטנציאלי. בעיות הצצות יכולות  לסייע לקונה להשפיע על מחיר מכירת העסק.

 

התייעצות עם גורמים מקצועיים וחברות – השאירו את העבודה בידי מומחים

התייעצות עם רואה חשבון, עורך דין, חברה מתמחה או כל איש מקצוע בעל ידע בתחום יכול לסייע. איש מקצוע מכיר את השלבים בתהליך מכירת עסק ואת הדרכים הנכונות לעשות זאת. בעל עסק המעוניין למכור את העסק, צריך להגיע מגובש והחלטי אודות דרך המכירה של העסק וכלל ההיבטים הנלווים הרלוונטיים. כל החלטה שתתקבל, היא בעלת השפעה על מחיר המכירה.

 

רכישת מניות מיעוט – מקלה על תהליך המכירה

בלא מעט עסקים, ישנם בעלי מניות מיעוט לרבות עובדים, בני משפחה וכדומה. כאשר בעסקה ישנו ריבוי צדדים, עולה הסיכוי לפגוע בעסקה. בשל כך, מומלץ לפנות אל בעלי מניות המיעוט ולרכוש את המניות.

 

הכרת השוק – הכרחית לקביעת המחיר

עוד שלב חשוב בתהליך מכירת עסק, הוא להכיר את השוק. הכרת השוק חשובה על מנת להציב מחיר למכירת העסק. את המחיר יש לקבוע תוך התייחסות למספר פרמטרים, לרבות רווחיות, מוניטין, מחירי עסקאות דומות ועוד. ישנה חשיבות רבה לבחון היטב פרמטרים אלו טרם הצבת המחיר למכירת העסק, על מנת להגיע לרווח מקסימלי.

 

דיסקרטיות היא שם המשחק

את תהליך מכירת העסק יש לבצע באופן דיסקרטי. הליך מכירה באופן פומבי עשוי להשפיע על מחיר המכירה וכן על כל ההליך עצמו. בשל כך, שמרו על התהליך בשקט, פנו ללקוחות פוטנציאליים באופן דיסקרטי, כך, תוכלו לנהל את הליך מכירת העסק בצורה נכונה ולהגדיל את סיכויי המכירה והרווח שלכם.

 

על רגל אחת – הליך מכירת עסק

מכירת עסק היא הליך מורכב. אך הקפדה על מספר עקרונות מנחים, יסייעו לכם למכור את העסק בהצלחה ולמקסם את הרווח. הכנה מקדימה, התייעצות עם גורמים מקצועיים, רכישת מניות מיעוט, הכרת השוק והתנהלות דיסקרטיות הם העקרונות להליך מכירת עסק מוצלח.

 

קניית נכס