אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

השוואת קרנות השתלמות – איך לבחור נכון?

קרנות השתלמות הם ממוצרי החיסכון המועדפים על רבים בישראל, בגלל נזילותם הגבוהה והטבות המס הייחודיות שלהם. על מנת להפיק מהקרן את המיטב חשוב לבחור בקרן הטובה ביותר עבורכם. לכן חשוב להשוות בין הקרנות בהתאם לפרמטרים ברורים ולקבל החלטה מושכלת מבחינה כלכלית. במאמר זה נרחיב לגבי האופן שיש לבצע את ההשוואה ומה חשוב לקחת בחשבון על מנת לבצע את הבחירה הנכונה.

 

יתרונות הקרן לשכירים

לקרנות ההשתלמות יתרונות רבים לעומת מוצרי חיסכון אחרים, הן עבור עצמאים והן עבור שכירים.  עבור שכירים, החלק שמופרש על ידי המעסיק פטור מתשלומי ביטוח לאומי, בריאות ומס, כך שמדובר בתוספת נטו של 7.5% לשכרו של העובד. כל ההפרשות לקרן פטורות ממס רווחי הון במשיכה במועד והרווח המצטבר ממשיך לגדול. עוד על השוואת קרנות השתלמות לשכירים כאן.

 

יתרונות הקרן לעצמאים

עצמאים רשאים להפקיד לקרן השתלמות עד 4.5% מהכנסתם עד לתקרה מסוימת, תוך שהסכום יוכר להם בתור הוצאה מוכרת. סכום ההפרשות עד לתקרה המוגדרת תהיה פטורה גם ממס על רווחי הון. הכסף בקרן נזיל כבר לאחר 6 שנים ממועד ההפקדה הראשונה. ניתן למשוך את כולו או חלקים ממנו באופן חד פעמי או בפעימות. ניתן למשוך, תוך ששאר הכסף ממשיך לצבור תשואות.

 

השוואת קרנות השתלמות – תשואות

קיימים מספר קריטריונים שיש לבחון לעומק בעת השוואת קרנות השתלמות. חשוב לבצע השוואה של תשואות הקרנות לאורך שנים. חשוב מאוד לא רק להתבסס על הביצועים של השנה האחרונה בלבד, מכיוון שההשוואה של תקופה ממושכת תספק מידע מבוסס יותר. בתוצאות ההשוואה של שנים ארוכות על התשואות של הקרנות השונות, מרכיבי אי הוודאות של קרן זו אחרת קטנים.

 

השוואת קרנות השתלמות -דמי ניהול

פרמטר חשוב נוסף בהשוואה בין הקרנות הוא גובה דמי הניהול. בקרנות הפרטיות אחוז דמי הניהול יכול להגיע לעיתים ל -2%. חשוב להבין כי במקרים רבים אפשר להוריד את גובה דמי הניהול ויש לקחת זאת בחשבון מראש. כפי שהשוואת התשואות  מספקת תמונה חלקית בלבד, כך גם לגבי דמי הניהול. ישנם מקרים שיהיה נכון לשלם דמי ניהול גבוהים יותר אם התשואה גבוהה בהתאמה.

 

השוואת קרנות השתלמות – מסלולי השקעה

בחירה נכונה לאחר השוואה של הקרנות אפשרית, רק כאשר ההשוואה נעשית על מסלולים ברמת סיכון זהה. אחרת אתם משווים בין תפוזים לתפוחים והתוצאות לא מובילות להחלטה כלכלית מושכלת. מדד שארפ  מאפשר לבחון את היחס בין התשואות של כל קרן לבין רמת הסיכון. בהשוואת קרנות השתלמות חשוב להתייחס למדד שארפ ולבדוק ביצועי קרן לסיכון.

 

השוואה יסודית ומקיפה מאפשרת בחירה מושכלת

לסיכום הנושא, קרן השתלמות היא מוצר חיסכון בעל יתרונות רבים לשכירים ועצמאים כאחת. על מנת לבחור בקרן המיטבית, חשוב להשוות, הן את התשואות בטווח הארוך והן את גובה דמי הניהול. בנוסף חשוב לבדוק את התשואות בהתאם לרמת הסיכון של מסלול ההשקעה. דברים נוספים שיש לקחת בחשבון הם גובה יתרת הנכסים של הקרנות ואת המוניטין של הגופים השונים.

סטוּדֶנט