אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

5 השלבים העיקריים בתהליך שיקום נזקי מים וכמה זה יעלה לך

כאשר ישנם נזקי מים, הן בבית והן בבית העסק, יש לפעול באופן מידיי. איתור מהיר ופעולה מידית, יפחיתו את היקף הנזק. נזקי מים, עלולים להזיק לבריאותנו, ובשל כך, ישנה חשיבות רבה לפנות לחברה מתמחה בתחום, על מנת שזו תסייע לכם בתהליך. 5 השלבים העיקריים בתהליך שיקום נזקי מים וכמה זה יעלה לך – המדריך המלא.

 

שלב ראשון – פנייה לחברה מתמחה

על מנת לשם נזקי מים, עליכם לפנות לחברה מתמחה ומנוסה בתחום, אשר זו תסייע לכם בתהליך השיקום. החברה תזהה את מקור הבעיה, תעצור אותו ותחל את תהליך שיקום נזקי המים.

 

שלב שני – זיהוי, הערכה ובדיקת בטיחות

סוג הזיהום במים, אותו ניתן לקבוע לפי צבע המים, הוא שיקבע את תהליך שיקום נזקי מים:

לבנים – נזילה בצנרת.

אפורים – הצפת מים.

שחורים – הצפה על ידי מי ביוב.

ריהוט – נזקי מים גורמים להופעת עובש וחלודה על גבי הריהוט, ולכן ישנה חשיבות רבה להעביר את הריהוט למקום נקי ויבש. תהליך שיקום נזקי מים יכלול הערכה וקביעת היקף הנזק. החברה המתמחה, תכין תוכנית שיקום, וכן תערוך בדיקת בטיחות, אשר כוללת בדיקה לאסבסט, לחות, עופרת, בקטריות וכן גז רדון.

 

שלב שלישי – שאיבת המים

החברה תבצע שאיבת מים, זאת על מנת לקצר את זמן הייבוש. השאיבה המהירה, תמנע את חדירת המים מתחת לריצוף ולרצפה. החברה תבחן את הריצוף, הפרקט וכן רצפת שטיח אם יש, על מנת לבחון האם יש צורך להסירם. בתהליך סילוק המים, תשאב החברה מים כלואים, וכן יעשה שימוש בסופחי לחות, על מנת להגיע לייבוש מוחלט.

 

שלב רביעי – ייבוש

בשלב הרביעי, לאחר סילוק המים, ממבט ראשוני הכל יראה יבש, אך לא כך הדבר. הקירות יאגרו בתוכם מים. מים אלו, יכולים לגרום לנפיחות, עיוות ונזקים נוספים. כעת, יש לבצע בדיקת לחות כלואה, ולבחון את הרמה לפי התקן. לרוב, יעשה הטיפול באמצעות חול או שומשום, אשר אלו ישאבו את הלחות הכלואה. התהליך נערך בין 14 ל – 30 יום. בסוף התהליך, תתבצע בדיקה חוזרת ללחות כלואה.

 

שלב חמישי – ניקיון

בשלב החמישי והאחרון, יתבצע ניקוי וחיטוי לנכס, וכן לריהוט, לחפצים וכו' שניזוקו. כמו כן, יתבצע ניקוי וחיטוי לעובש שנגרם, וכן להסרת הריחות הלא נעימים אשר נגרמו כתוצאה מנזקי מים.  לאחר כלל השלבים, הבית שלכם או בית העסק, יוחזרו למצב תקין אשר מתאים למגורים.

5 השלבים העיקריים בתהליך שיקום נזקי מים וכמה זה יעלה לך