אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

השפעת הפטורים ממס הכנסה על בעלי עסקים קטנים בישראל

בימים האחרונים אנו שומעים על סברה שגויה שנשמעת מפי אנשים שמתכננים לפתוח עסקים קטנים (עוסק פטור). מדובר במי שחושבים שהמושג "עוסק פטור" מאפשר להם לקבל פטור מלא מתשלום מס הכנסה. המדריך הנוכחי יעשה סדר בנושא ויציג בפני בעלי העסקים הקטנים בישראל את האפשרות לקבל את הפטור המדובר בדרך עקיפה. הישארו אתנו ותגלו את כל האינפורמציה העדכנית בנושא.

 

פטור ממס הכנסה לעסקים קטנים

בעל עסק שמחזיק בעסק קטן בישראל, יכול לקבל הטבה מתשלום מס הכנסה במידה והוא הוכר במוסד לביטוח לאומי כבעל  90% נכות. שכן, הטבה זו תאפשר לו לקבל פטור מתשלום מלא של מס זה על ההכנסות שלו. ראוי לציין כי ישנה רשימה ארוכה של מחלות שמזכה בפטור זה, הנה חלק קטן ממנה:

  • מחלת לב
  • מחלת כליות
  • טרשת נפוצה
  • סוכרת עם סיבוכים
  • עיוורון ועוד

פטור ממס הכנסה

כך תפעלו אם גיליתם שמגיע לכם פטור מתשלום מס הכנסה

אם קראתם את המידע שצוין לעיל והגעתם למסקנה כי אתם זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה, עליכם לפנות אל פקיד שומה במשרדי מס הכנסה שנמצאים בקרבת מקום המגורים שלכם. מילוי טופס באופן מהיר ופשוט, יאפשר לכם לקבל בסופו של דבר את הפטור המיוחל.

נציין כי יש גורמים מקצועיים שיוכלו לעזור לכם בביצוע ההליך. כך שאם אתם עסוקים בניהול העסק ואינכם יכולים לפנות לכך זמן כעת, אתם יכולים לפנות אליהם. מדובר בעורכי דין שעוסקים בתחום המס ובחברות למיצוי זכויות.

 

איך הפטור ממס הכנסה משפיע על בעלי העסקים?

שיחות שערכנו לאחרונה עם בעלי עסקים שקיבלו את הפטור המדובר, גילו לנו כי הם יכולים לנצל את הסכומים הנותרים (כלומר, אלה שלא הועברו למס הכנסה) למטרות חשובות הרבה יותר. בעלי עסקים שחולים במחלות כרוניות למשל, ציינו כי הכסף משמש אותם לרכישת ציוד חיוני שמאפשר להם לעבוד במקסימום נוחות במקום העבודה.

פטור ממס הכנסה

אינכם זכאים לפטור? תוכלו להגיש בקשה להקטנת שיעור המקדמה

יכול להיות שהגעתם לכאן בגלל שגיליתם שאתם משלמים מס הכנסה בשיעור גבוה מאוד. אם כך, כדאי שתדעו כי אתם יכולים להגיש בקשה מיוחדת למשרדי מס הכנסה ולבקש להקטין את שיעור המקדמה הצפוי. לאחר שתעשו זאת, הדבר יעבור בדיקה. אם יתגלה שאתם אכן משלמים מקדמה גבוהה יחסית לגובה הרווחים הצפויים לכם, אתם תקבלו הודעה מסודרת שתודיע על הפחתת התשלום.

 

השורה התחתונה

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את הפטור ממס הכנסה שמגיע לבעלי עסקים קטנים בישראל. בשלב זה אתם מכירים בהשפעה שלהם, כך שנותר לכם רק לבדוק אם אתם זכאים לקבל הפטור המדובר או שלא. נאחל בשלב זה שתמיד תדעו לבדוק את הזכויות שמגיעות לכם כחוק, כדי שתוכלו ליהנות מהטבות ופטורים משמעותיים.

פטור ממס הכנסה