אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

השקעות נדל"ן בחו"ל – למה דירה להשקעה זה סיכון מחושב ונכון

במידה והצלחנו לייצר סכום כסף מכובד אשר יושב בחשבון הבנק שלנו, לרוב מומלץ להשקיע אותו, היות והריביות שנצברות עליו בבנק הן בין הנמוכות ביותר שניתן לראות בשוק.

אחד התחומים הפופולריים, והרווחיים ביותר, להשקעה הוא תחום הנדל"ן.

במבט ראשון, רעיון זה יכול להיות מבהיל למדי, ולכן אנו כאן לעשות לכם סדר.

כאשר אנו מדברים על ההשקעה של כספנו בנדל"ן, עומדות בפנינו שתי אפשרויות והן השקעה בארץ או בחו"ל. השקעה בנדל"ן מקומי יכולה להוות בעיה עבור רוב המשקיעים הפוטנציאלים היות ובמציאות הכלכלית הנוכחית אחוז לא קטן מן האזרחים לא יכול לרכוש דירה עבור שימושו הפרטי, שלא נדבר על השקעה לשם הכנסה פסיבית. לכן, בעקבות המצב, המשקיעים הבינו כי השקעות נדל"ן בחו"ל עלולות להביא להם תשואות גדולות יותר.

 

מה היתרונות בהשקעות נדל"ן בחו"ל?

  • מחיר והיצע הנכס: כפי שציינו, עוד טרם הבעת רצון להשקיע הון כלשהו בנכס, למרבית הציבור יש קושי לרכוש נכס לשימושו הפרטי בארץ. לעומת זאת, במידה ואכן אנו מעוניינים להשקיע בנכס בחו"ל נגלה כי מחירו יהיה נמוך בהרבה מזה שנוכל לרכוש בארץ. כמו כן, ההיצע בחו"ל יהיה מגוון יותר, ונוכל להחליט לאיזה טווח נרצה להשקיע ואפילו נוכל להיות חלק מקבוצת רכישה.
  • הון עצמי: כאמור, מחיר הנכסים בארץ גבוה מאד בשנים האחרונות, ובמידה ונרצה לרכוש נכס מקומי ההון העצמי הנדרש צריך לעמוד על כמה מיליונים. לעומת זאת, במידה ונרצה להשקיע בנכס בחו"ל ההון העצמי הדרוש הוא נמוך יותר, ויוכל להסתכם בכמה מאות אלפי שקלים.
  • תשואות: המטרה של השקעה בנדל"ן היא לרוב יצירת הכנסה פסיבית. ועל כן, רבים נוטים להשקיע בנדל"ן בחו"ל כי התשואות המתקבלות הן גבוהות יותר בכ-5% יותר מאלו שיתקבלו בארץ היות ויש הבדל בין מחירי הדירות.
  • מיסוי: גם במקרה זה נראה אותו ניגון מתנגן. לעיתים רבות בחו"ל המס שנשלם יהיה נמוך בהרבה מזה שנשלם בארץ. יתרה מזאת, למדינת ישראל יש הסכמי מס עם מספר מדינות המונע מאתנו לשלם מס כפול.

 

איך נמצא נכס להשקיע בו?

ישנם מספר דברים שעלינו לברר טרם נחל בחיפוש אחר דירות להשקעה בשנת 2021:

  • מיקום ומיסוי: ראשית לפני שנחפש את הדירה בפועל עלינו להחליט באיזו מדינה נרצה להשקיע. לכן נחקור עם אילו מדינות יש לישראל הסכם מיסוי, באילו מדינות ישנה תיירות מספקת, ומה מחירי הדירות הממוצעים באזור המבוקש. כמו כן, חשוב שנחליט לאיזה מטרה אנו משקיעים בעסק, האם לטווח ארוך או קצר, וקהל השוכרים בו אנו מעוניינים.
  • דרך מי משקיעים: כאן יש בפנינו שתי אופציות. האחת היא דרך השקעה עצמאית אשר בה אנו עושים את כל העבודה, המחקר, החיפוש, וכדומה. לעומת זאת ישנן לא מעט סוכנויות נדל"ן המציעות נכסים בחו"ל להשקעה והן כבר עשו את מרבית העבודה בעבורנו. כמובן שטרם הסכם עם חברה כלשהי עלינו לברר ולוודא שכספנו לא ייעקץ וכי ניתן לסמוך על העסק עמו בחרנו לעבוד.

 

באילו מדינות כדאי להשקיע?

האזורים המומלצים ביותר לשנת 2021, באופן לא מפתיע במיוחד, הם ארצות הברית ואירופה.

ארצות הברית

בהתאם לגודלה העצום, כך גם ההיצע של הנכסים בה גם הוא עצום. לכן, המשקיע יכול לעשות סקר שוק רחב ולמצוא נכס במדינה עם המיסוי המתאים לו ועם איכות הנכס המתאימה לו. מחירי הנדל"ן נמוכים לרוב ועל כן מתאימים ביותר למשקיע הישראלי המתעניין.

 

אירופה

הנדל"ן המשתלם ביותר הוא דווקא במרכז אירופה, במדינות כגון גרמניה, פולין, רומניה, וכדומה. הנדל"ן בהן הוא במחירים זולים וזאת בעקבות המשבר הכלכלי.

לעומת זאת, היעדים הפופולריים ביותר בעבור המשקיע הישראלי הן דווקא המדינות הקרובות אלינו והן יוון, קפריסין, גיאורגיה, ואפילו אוקראינה. במדינות אלו, שהושפעו גם הן מן המשבר הכלכלי, מחיר נכס להשקעה יכול לעלות בערך 200,000 ₪. יעדים אלו מבוקשים במיוחד היות והם גם יעדי התיירות המועדפים על האזרח הישראלי המבקש לברוח לחופשה, אך בזול.

 

מה הסיכון?

כמו בכל השקעה, תמיד יש סיכון. הסיכונים נשקלים בהתאם ליתרונות והחסרונות הקיימים בהשקעה בחו"ל לעומת השקעה בארץ. היתרונות בהשקעה בארץ נמצאים בנוחות מבחינת התנהלות בירוקרטית בשפתנו, ובמידת בקיאות מסוימת בהליכים המקומיים.

הסיכונים הכרוכים בהשקעה בחו"ל הם כי אנו לא בקיאים בשפה המדוברת ובהליכיה הבירוקרטיים. נוסף על כך, אנו לא מכירים היטב את האזור וסביבת הנכס בו אנו משקיעים. ולמרות זאת, היתרונות בהשקעה בחו"ל גדולים משמעותית, ואת החסרונות ניתן למנוע אם נדע לעשות מחקר מקיף ומדויק.

 

לסיכום

ישנם יתרונות מרובים בהשקעת ההון שלנו, קטן או גדול, מחוץ למסגרת הבנקאית, ופי כמה וכמה בנדל"ן. תחום הנדל"ן תמיד היה ויישאר דומיננטי היות ותמיד קיים צורך בדיור ותיירות. ניתן לבחור להשקיע בנכסים בארץ ואופציה זו רלוונטית יותר לאלו בעלי הון עצמי גדול מאד, וזאת בהתאם למיסוי הכבד והמחיר הגבוה של הנכסים. לעומת זאת, השקעה בדירות בחו"ל היא אופציה רלוונטית למגוון רחב יותר של אוכלוסייה. השקעה בנדל"ן מאפשרת לנו לשלם פחות על הנכס, פחות על המיסים, ולקבל אחוז גבוה יותר של תשואות ביחס לאלו שנקבל בארץ. באמצעות מחקר מקיף וייסודי נוכל לקבל החלטה נכונה ומשתלמת בהתאם לסוג ההשקעה שנרצה לבצע בנכס בחו"ל. ומידת הסיכון אם כך, נמוכה בהרבה יותר.

 

מטבעות ובית