אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

4 התשלומים הקבועים שעליכם לשלם כבעלי עסק

בתור בעלי עסקים ישנם לא מעט הוצאות קבועות שאותם אתם חייבים להכניס לראש שלכם. ההוצאות הללו הן הוצאות חובה שכל עסק מחויב לשלם אותן. כדי שתוכלו לנהל נכון יותר את העסק שלכם, אנחנו כאן כדי להסביר לכם על ההוצאות הללו, ולעזור לכם להבין האם ניתן לחסוך בהן.

 

תשלומים בעסקים

בעלי עסקים מחויבים בלא מעט תשלומים, שאותם הם צריכים לשלם ברגע שהם הקימו את העסק. אז אחרי שהתחלתם תהליך קבלת רישיון עסק חשוב להכיר את התשלומים הללו כדי שתוכלו להתכונן לעתיד שלכם בתור בעלי עסקים בצורה הנכונה.

 

  1. ארנונה לעסקים

התשלום הראשון הוא תשלום חובה ואותו אתם משלמים לרשות המקומית על הנכס שבו העסק נמצא. בדיוק כמו ארנונה לבתים, גם עסקים מחויבים לשלם ארנונה, אולם ישנו הבדל מרכזי בשיעור הארנונה שאותו משלמים. בעלי עסקים מחויבים בתשלום ארנונה גבוה יותר, ולכן חשבו את תשלום הארנונה לפי תעריף עסקי ולא לפי מה שאתם רגילים לשלם בתור אזרחים.

 

  1. תשלומי עובדים

הוצאה מרכזית בכל עסק היא התשלום שאותו אתם מעבירים לעובדים שלכם. את התשלום לעובדים צריך לחשב לפי עלות השכר ולא לפי המשכורת שאותה העובד מקבל, כיון שיש פער לא קטן בין השניים. עלות השכר כוללת את התשלום של כל הזכויות הסוציאליות שלהן העובד שלכם זכאי מתוקף היותו שכיר, וכמובן שהאחריות על התשלום הזה מוטלת עליכם.

 

  1. מע"מ

מס ערך מוסף הוא מס שאותו אתם משלמים על כל עסקה בעסק שלכם. כיום שיעור המע"מ עומד על 17 אחוז, כך שעל כל עסקה אם משלמים מס למדינה. בקביעת המחירים של העסק שלכם זכרו שמהמחיר שקבעתם 17% יורדים אוטומטית עוד לפני שבכלל התחלתם לחשב הוצאות והכנסות.

 

  1. מס הכנסה

בעסקים, מס הכנסה הוא מס גם על ההכנסה של העסק וגם על ההכנסה של העובדים. המס על ההכנסה של העובדים הוא אמנם מס שהם משלמים מתוך ההכנסה שלהם, אולם האחריות שלכם בתור המעסיקים שלהם היא להפריש את המס הזה. מס הכנסה על ההכנסות של העסק הוא באחריותכם, והוא נקבע לפי שיעור הרווח הכולל של העסק.

 

פטור מתשלומים שונים

בדיוק כמו בעולם האזרחי, גם בעולם העסקי אתם יכולים לקבל לא מעט פטורים על מס או תשלומים שונים. כדי לוודא שאתם מקבלים את כל הזכויות שלכם בתור בעלי עסקים חדשים, כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע מהתחום שיעזרו לכם לראות היכן ניתן לחסוך בתשלומים השונים.

 

לסיכום

בתור בעלי עסקים ישנם 4 תשלומים מרכזיים שבהם אתם מחויבים כל הזמן. התשלומים הללו הם ארנונה, מע"מ, מס הכנסה ותשלומים על העובדים שאותם אתם מעסיקים. חשוב לזכור שגם בתור בעלי עסקים יש לא מעט פטורים שאתם יכולים להשיג, וכך תוכלו להוזיל באופן משמעותי את ההוצאות על העסק.

מחשבון