אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

מסתבכים עם חישוב המע"מ ? הנה כמה פתרונות

רגע אחד לפני שאתם נלחצים עם חישובי המע"מ, בואו נענה לרגע על השאלה מה זה בכלל מע"מ,\ כמה אנחנו צריכים לשלם ולמה בכלל שנשלם אותו.

אבל אם אתם לא רוצים להיכנס לכל הסאגה של ההסברים, פשוט לחצו למעבר אל מחשבון מע"מ שיעשה עבורכם את העבודה, אבל בא לכם לדעת ולהכיר את הסיבה שבגלל כולם נלחצים מהמע"מ, אז כל המשך התוכן הבא הוא במיוחד עבורכם.

 

מע"מ – כמה אנחנו משלמים ולמה

שמסבירים על מע"מ ראשית נגיד שמדובר על תשלום מס ונכון לכתיבת שורות אלו גובה המע"מ עומד על 17% והתשלום הזה מוטל על הצרכנים, אם אתם עושים קניות בחנות בגדים, בסופר, בקופת חולים (כן, המס חל גם על תרופות) אתם משלמים בנוסף לסכום הנקוב את המע"מ, אבל כצרכנים המחיר המלא שאתם משלמים מגלם בתוכו כבר את המע"מ, אלא אם אתם תושבי העיר הדרומית ביותר הלא היא העיר אילת את פטורים מתשלום המע"מ.

למרות התשלום של הצרכנים את מס הערך המוסף לעסקים קיימת אפשרות לקבל החזר של אותו המס.

 

למה עסקים מקבלים החזר מס ערך מוסף  ?

כל העסקים במדינת ישראל משלמים תשלום באופן קבוע של מס ערך מוסף, נניח ועסק רכש מכונה מסוימת לצורך העבודה השוטפת שלו, על אותו ציוד שרכש העסק הוא יקבל את החזר המע"מ, מכאן שהרבה מאוד בעלי עסקים רוכשים ציוד הם תמיד דואגים לוודא שכל הקבלות שנקנו יוצאות על שם העסק בכדי שאלו יקבלו את החזר המס ערך מוסף המגיע להם לפי חוק.

למסך הערך המוסף שעסקים מקבלים עליו החזר יש שם והוא נקרא מע"מ תשומות, כלומר את ההחזר שכל עסק מקבל הוא עבור התשומות שלו, למדינה כמובן יש את האינטרס לתת את החזרים אלו למרות שבכל מקרה העסק נדרש לשלם את המע"מ אותו הוא גבה מהצרכנים.

רגע אחד לפני שאתם דואגים למדינתנו היפה לגבי ההחזרים אותם היא נאלצת לתת לעסקים, אל תשכחו לרגע כי למרות החזרי מס ערך מוסף, המדינה גם מרוויחה מאותם עסקים סכומים לא מבוטלים, כמו למשל תשלומי מס הכנס בהתאם לגובה ההכנסה, שאלו יכולים להגיע גם ל 40% בהרבה מקרים בנוסף תשלומי ביטוח לאומי גבוהים.

 

נעשה שוב את הסדר בנושא ההחזרים והתשלומים של עסקים לגבי המע"מ.

עסק מקבל הכנסה = הכנסה זאת כוללת את המע"מ שהוא גבה מהלקוח.
את המע"מ הזה שהוא גבה הוא מחויב להעביר למדינה, כי עסקה שמבוצעת באותו העסק כוללת בתוכה את המס הערך המוסף.

עסק יוצר הוצאה = עסק רכש מעסק אחר, אותו עסק ממנו רכש הוא העסק המשלם את המע"מ ואילו העסק הרוכש מקבל זיכוי עבור המע"מ, הסיבה לכך לא ליצור חיוב מע"מ כפול עבור אותו מוצר או שירות שניתן.

מחשבון ומחשב