אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

טיפולים לכאבי גב – האם הביטוח שלך מכסה הכל?

ישנם המון פציעות והתמודדויות שונות המובילות לכאבי גב, אך לפני שנבין אם הביטוח מכסה, צריך להבין מה הן בכלל הבעיות שאתם עלולים לחוות שיצריכו טיפולים. טיפולי לכאבי גב מגיעים בכל מיני צורות וגוונים, וכל ביטוח יכול לכסות דברים שונים בהתאם לפוליסת הביטוח שרכשתם, מדובר בעולם גדול ומסובך שצריך קצת בכוונה כדי

 

נפוץ משחשבתם

הרבה אנשים סובלים מכל מיני כאבי גם שונים, בלתי דיסק, פיצות דיסק ועוד. בנוסף יש כאבים נוספים ברחבי הגוף העלולים להגיע במקור מבעיות הגב. הדבר מוביל לצורך בטיפולים לכאבי גב, כמו פיזיותרפיה לכאבי גב וטיפולים אחרים. מכיוון שמדובר בדבר כל כך נפוץ, בהתאמה לכך, אנשים רבין מנסים להבין אם הביטוח שלהם מכסה את אותם טיפולים.

 

בעיות מוכרות

לפני שניכנס למה הביטוח מכסה, חשוב להבין מה הן הבעיות הצפויות שאנשים רבים מתמודדים איתן הקשורות בכאבי הגב המצריכים טיפולים.

  • כאבי גב תחתון – מדובר בכאב בין קו הצלעות לקו העכוז, אלו כאבים שעלולים להקרים אל הירכיים, הרגליים וכפות הרגליים. הכאב הזה לעיתים הוא קצוב וחריף לתקופה של כמה חודשים ולעיתים הוא כרוני, בלתי פוסק. הרבה פעמים אלו כאבים המשפיעים על איכות החיים, התפקוד והיכולת לעבוד.
  • בלט דיסק – הדיסק בית החוליות מתפקד כמו כרית לבלימת זעזועים וכך מגן על עמוד השדרה מנזקים ועומסים. בלט הדיסק נוצר שיש לחץ המסיט את גרעין הדיסק והנוזל מהמקום המקורי שלו, וכך נוצר המצב של בלט דיסק לכיוון אחורה או לצדדים.
  • פריצת דיסק – מצב שנקרא פריצת דיסק זה כשיש לחץ מאוד משמעותי ומוגזם, המעטפת של הדיסק עלולה להיפרץ, והחומר שנמצא במרכז הדיסק פורץ מתוך מערכת הסיבים.
  • פגיעות נוירולוגיות – כל הבעיות לעיל, עלולות לגרום ללחץ כבד על שורשי העצבים ועל חוט השדרה עצמו. אלו מצבים שעלולים להוביל לפגיעה קשה במוליכות החשמלית בעצבים, התעוררות של תהליכים דלקתיים והרבה פעמים הקרנות כאב לאזורי גפיים תחתונות. במצב זה עלולות להיות פגיעות נוירולוגיות נלוות.

 

נפגעי עבודה

במידה וכאבי הגב שלכם הם כתוצאה מכך שעשיתם את עבודתכם, זהו מצב שנחשב כמו תאונת עבודה, או פגיעה שנגרה עקב עבודה. במצבים אלו יש לכם זכויות שאתם יכולים לממש, מדובר בתביעה שצריך להגיש, בדרך כלל לביטוח לאומי, בכדי שתוכלו לקבל פיצויים, ובכך הביטוח שלכם יכול לעזור במקרים האלו כלכלית מול הטיפולים שתצטרכו לעבור.

 

פוליסות ביטוח נוספות

ישנין כל מיני פוליסות ביטוח המכסות דברים שונים, זה עניין של איזו פוליסה רכשתם, וגם מהו מקור הצורך שלכם בטיפולי לכאבי גב. הכל עניין של סיבה והקשרים, ולאחר מכן מה כלל הביטוח אותו רכשתם.

 

העיקר שתשיגו את הטיפול שאתם צריכים

בסופו של דבר החלק החשוב ביותר זה שתקבלו את הטיפול שאתם צריכים, שווה לכם לנסות לבחון אופציות של החרבת ביטוח ודברים דומים, או לברר עלויות של טיפולים שאינם תחת הביטוחים האלו. החלק העיקרי הוא להבין שכאבי גב עלולים להוביל לבעיות חמורות מאוד, וצריך להתחיל טיפולים בשלב כמה שיותר מוקדם למען בריאותכם.

איש סובל מכאבים