אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

טיפים לבחירת שמאי רכוש מנוסה נכון: גורמים שיש לקחת בחשבון

לשמאי רכוש פרטי יש תפקיד מכריע במיקסום הפיצוי הכספי שתקבלו מחברת הביטוח או הגוף המפצה. תפקידו של שמאי הרכוש הפרטי הינו בהערכת שווי הרכוש, אשר נפגע מאירוע אש/ מים/ פריצה/ צד ג'/ סכסוכי שכנים ועוד. מאמר מקיף זה יעמיק בהיבטים השונים של שמאי הרכוש הפרטי – לרבות תפקידיו, לקוחותיו והכשרתו.

בנוסף, ננסה להבין מתי נדרשת מומחיותו וכיצד לבחור שמאי אמין. לבסוף נלמד מהן התכונות והמיומנויות של שמאי רכוש מקצועי. המומחיות של שמאי רכוש פרטי יכולה להנחות אותך ולעזור לך למקסם את הפיצוי הכספי אותו תקבל מחברת הביטוח / הגוף המפצה תוך קבלת החלטות מושכלות. זכרו, לשמאי מקצועי יש תכונות כמו ידע, דיוק, אובייקטיביות וכישורים.

 

מה תפקידו של שמאי רכוש?

שמאי רכוש הינו בעל מקצוע המתמחה בהערכת עלות כספית של נזקים לרכוש אשר נגרמו על-פי רוב עקב אש/ מים/ צ"ג/ פריצה ועוד. שמאי הרכוש מנצל את המומחיות שלו כדי לספק הערכה מדויקת של הרכוש שנפגע. שמאי הרכוש בקיא במגמות השוק, סוגי נכסים ובעוד גורמים שונים המשפיעים על שווי הרכוש שנפגע . על ידי הערכה מדוקדקת של הרכוש, הם מציעים הערכות חיוניות לאומדן מדוייק לשווי הפרטים / הרכוש שנפגע באירוע לגופים פרטיים ועסקים.

תכונה

מתי צריך שמאי רכוש פרטי?

המקרה הנפוץ ביותר בו נעזרים בשירותים של שמאי רכוש פרטי, הוא לאחר אירוע ביטוחי כגון נזקי מים או אש, בו הרכוש נפגע. לעיתים גם נדרשת הערכה של שמאי פרטי כאשר ישנם סכסוכי שכנים כתוצאה מפגיעה לרכוש. השמאי הפרטי יעריך את הנזק, יצלם, יתעד ויגיש לשמאי חברת הביטוח /או הגוף המפצה  דו"ח מפורט עם כל הממצאים ובהמשך אף ינהל עבורכם, במידת הצורך, את המשא ומתן מול הגוף המבטח .

 

מתי יש להיעזר בשירותיו של שמאי פרטי ?

ישנם מקרים רבים שבהם נדרשת חוות דעת אובייקטיבית של שמאי רכוש. מטרתו של שמאי הרכוש הפרטי הינה הגנה על זכויותיו של הלקוח בו הוא מטפל למול חברת הביטוח שביטחה את הרכוש הנפגע. מאחר ורוב המבוטחים לא מכירים את סעיפי הפוליסה על בוריה, הם כנראה לא מודעים לכלל הזכויות המגיעות להם, ולכן ללא עזרת השמאי הפרטי שנשכר מטעמם לא ידעו לדרוש אותן. חברות הביטוח הן עסק כלכלי שמטרתו מיקסום הרווח שלהן, ואי לכך הן לא ממהרות לדווח ללקוחותיהן על זכויותיהם לפי הפוליסה .

 

כיצד לבחור שמאי רכוש?

לפני הכל, חשוב לוודא ששמאי הרכוש יהיה בעל ניסיון בעבודה מול חברות הביטוח והיועצים השונים שסביר שימונו בתביעה, כגון- מהנדסים, בודקי לחות, מאתרי נזילות ועוד. בנוסף, וודאו עם שמאי הרכוש מה הוא יעשה עבורכם. חלק מהשמאים מספקים רק חוות דעת וחלק גם נותנים ליווי מלא לאורך תהליך התביעה שלכם את חברת הביטוח.

שמאי רכוש אמין וטוב ילווה אתכם לאורך כל הדרך–  החל מהערכה ראשונית של הנזקים ועד לקבלת מלוא הפיצוי הכספי מחברת הביטוח.

 

מיהו שמאי רכוש טוב?

שמאי רכוש מנוסה הוא בעל סט ייחודי של תכונות וכישורים. ראשית, עליו להיות בעל הבנה עמוקה של עקרונות השמאות, לרבות שווקי רכוש, כללים חשבונאיים שונים, טכניקות הערכת שווי רבות ותקנות משפטיות רלוונטיות.  תשומת לב לפרטים, דיוק ואובייקטיביות הן תכונות מכריעות לשמאי. כישורי תקשורת מצוינים חשובים גם הם, מכיוון שהם צריכים להסביר מושגים רלוונטיים ללקוחות, גם במצב הלחוץ בו הלקוחות נמצאים.

השמאי זקוק אף ליחסי אנוש מצוינים ויכולת עבודה מול חברות הביטוח  ו/או נציגיה / הגוף המפצה. יתרון רב יש לשמאי, שבא מתוך חברות הביטוח ומכיר את דרך הפעולה ו/או מחשבתם והינו בעל ידע מעמיק בענף הבניה תוך הבנה של תהליכי העבודה הנדרשים לצורך שיקום הנזקים שנגרמו למבוטח.

שמאי רכוש

שמאי רכוש מומלצים

"דגן שמאות רכוש וניהול תביעות" הינו משרד בוטיק לשמאות רכוש לבית ולעסק, המלווה ומעניק ללקוחותיו מעטפת של שירותי שמאות רכוש למבנה ולתכולה ומימוש הזכויות הביטוחיות, המגיעות לכם, והכל תחת קורת גג אחת.

 

אסף דגן שמאי רכוש

אסף דגן, בעל ניסיון רב בתחום, מעל ל- 15 שנים בענף ובעל ידע מעמיק ונרחב בשיקום נזקי אש ומים. את ניסיונו הרב צבר בעבודה בתוך חברות הביטוח הגדולות כשמאי הבית ולאחר מכן כשמאי חיצוני שנתן שירות לחברות הביטוח. בזכות ידע זה אסף מעמיד לרשותכם את משולש הזהב- ידע, מקצועיות וניסיון.

בזכות ניסיונו הרב, הן כספק שירותים כמנהל בכיר בחברה לשיקום נזקי טבע, אש ומים והן כשמאי במספר חברות ביטוח, לאסף ראייה כוללת של התחום ומכיר מצוין את אופן החשיבה והפעולות אותן נוקטות חברות הביטוח בבואן לשקול פיצוי לתובעים. בזכות ידע ייחודי זה, יכול אסף להעניק את השירות הטוב והמקצועי ביותר ולמקסם עבורכם את הפיצוי המגיע לכם.

 

מהי העלות של שירותי שמאי רכוש?

עלות קבלת שירות משמאי רכוש משתנה ממקרה למקרה, מכיוון שהיא תלויה במספר גורמים. גורמים אלו עשויים לכלול את סוג השמאות ומורכבותה, גודלו ומיקומו של הנכס ורמת המומחיות של השמאי.

 

סיכום

שמאי רכוש פרטי  נוטל תפקיד חיוני בקביעת ובהערכת נזק לרכוש אשר נגרמו על-פי רוב עקב אש/ מים/ פריצה/ צ"ג ועוד. בין אם אתה בעל רכוש כגון תכולה /דירה/ בית/  מחסן או עסק, המומחיות של שמאי רכוש פרטי יכולה, לעזור לך להגדיל משמעותית  את גובה הפיצוי הכספי אותו תקבל מחברת הביטוח / הגוף המפצה תוך קבלת החלטות מושכלות.

זכרו, לשמאי רכוש פרטי מקצועי יש תכונות כמו ידע, דיוק, אובייקטיביות וכישורי תקשורת מצוינים. כאשר אתם בוחרים שמאי, הקפידו לבחור שמאי, בעל הכשרה מתאימה וניסיון רב.

שמאי רכוש מנוסה