אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

חמישה טיפים להצלחה של פגישה עסקית

במאמר הזה אתן חמישה טיפים מרכזיים שמטרתם אחת – להצליח כמה שאפשר בכל פגישה עסקית שהיא.

לא משנה באיזה תחום, ישנם טיפים ודברים שחשוב לשים לב אליהם, בכל סוג של פגישה עסקית שתהיה לך.

 

נראות

הנראות שלך מהווה חלק עצום מהרושם הראשוני. הרושם הראשוני הוא חשוב במיוחד, אנשים נוטים לסמוך על האינטואיציות שלהם והרושם הוא בהחלט אינטואיציה חזקה – אם את או אתה משדרים רצינות, נכונות ומקצועיות, ברור שהצד השני ירצה יותר לעשות איתך עסקים.

כאשר בוחרים בגדים, לפגישה עסקית מומלצים במיוחד בגדים שיכולים לשדר ולהראות רצינות עסקית, חלק מן האנשים ירצו להראות יוקרתיות וחלק דווקא פשטות, כך או כך, כולם רוצים להיתפש בתור אנשים רציניים, מקצועיים שכדאי לעשות איתם עסקים.

לכן, מומלץ ללבוש חולצה מכופתרת מבית דיפלומט, מכנסיים מחויטים, נעליים מחויטים, גרביים נועזים שייתנו גם צבע וגם ישדרו שלצד רצינות יש גם את הנכונות לעשות דברים מחוץ לקופסא, מהלכים יצירתיים מעודדים אנשים לעשות עסקים.

 

שפת גוף

בדומה לנראות, שפת הגוף היא כלי מרכזי להערכה של הפרטנר. אף אדם לא ירצה לעשות עסקים, לפחות לא במחשבה הראשונה, עם אדם חסר ביטחון, כפוף, שלא מסתכל בעיניים כשמדברים אליו וכולי. הדברים הללו משדרים חוסר יציבות או בטחון, הדברים הללו חשובים במיוחד כאשר אנשים מגיעים לפגישה עסקית והם רוצים לדעת שמי שיושב מולם רוצה את העסקה הזו מאוד.

לכן חשוב במיוחד להישיר מבט ברגע שמגיע הצד השני לפגישה, ללחוץ לו את היד בביטחון, לעמוד זקופים אך נינוחים, להשתדל להיות בסביבה שאינה חדשה לך, סביבה חדשה עלולה להיות מלחיצה, כלומר, גם אם מדובר במשרד של הצד השני, להסתכל על תמונה קודם אם זה מה שצריך כדי להירגע.

כדאי להימנע מהזעת יתר שכן היא מראה על לחץ, על אף שזהו דבר טבעי, כדאי ללכת לשירותים ולהתרענן לפני הפגישה, דבר שמראה על הכנה מוקדמת ומשדר רושם מוצלח.

 

להגדיר מטרות מראש

כאשר מגיעים לפגישה עסקית, חשוב מאוד להיות עם מטרה מסוימת לשיחה. כלומר, בין אם לסגור עסקה, לשכנע את הנפגש לחשוב על משהו או כל מטרה שהיא. המשמעות של הגדרת המטרות מראש היא שהשיחה תמיד יכולה להיות מנווטת לכיוון שצריך.

 

להיות עם כל הידע הרלוונטי

בהתחבר לנקודה הקודמת, כדי לקדם את המטרות שהוגדרו מראש, צריך להיות בעלי כל הידע הרלוונטי, כלומר לדעת לענות על כל שאלה ולדעת להחזיר את הדיון כל הזמן למסלולו המקורי. בנוסף, השליטה בידע מקנה ביטחון שעוזר לנו להירגע, הביטחון מורגש ויכול להיות מהגורמים שמסייעים לשכנע את הצד השני בפגישה.

 

הכנה מוקדמת

המשמעות של הכנה מוקדמת היא לחשוב על כל שאלה, להעניק לה תשובה משכנעת, להכיר את שמות היושבים בחדר, לחזור על הדברים שמתכננים לומר ולוודא שהם משכנעים.

 

מדדים