אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

5 טכנולוגיות הבית החכם הנפוצות ביותר – והאם זה משתלם

מערכות של בית חכם הן של שליטה ותקשורת ואלו מערכות שמעניקות למכשירי החשמל בבית יכולת "לתקשר" ביניהם.

המערכות יכולות להיות כדי לבקר את הטמפרטורה בבית, לכוון את התריסים החשמליים, מערכות אבטחה, שליטה בתאורה ועוד הרבה דוגמאות.

התקשורת הזאת מאפשרת לכם להתנהל בצורה יעילה, חסכונית ונוחה שכמוהה לה הכרתם מעולם.

 

תכנון הבית החכם

כדי להתקין בביתכם מערכת אלחוטית של בית חכם אין צורך בשינויים בארון החשמל והתקנת בקרים שונים. מה שכן צריך לעשות זה לחבר את יחידת הבקרה המרכזית לראוטר שיש לכם בבית ולהחליף את השקעים והמתגים לחדשים כדי שיוכלו לתקשר עם מערכת הבקרה. כל תכנון המערכת, כולל טיימרים ואפשרויות שונות מבצעים בעזרת אפליקציה אותה מתקינים על הסמארטפון שלכם. בתוך האפליקציה ניתן לשלוט על פתיחה/סגירה של הוילונות החשמליים, להדליק את המזגן ולכוון את הטמפ', לכוון את הדוד למים חמים באמבטיה ועוד המון אפשרויות.

 

כיצד זה עובד

הטכנולוגיה של בית חכם מתאפשרת בעזרת טכנולוגיה אחרת של חשמל חכם, אשר בלעדיה זה לא היה מתאפשר. החשמל החכם מאפשר לכל המערכות החשמליות בבית לתקשר עם עצמן וכך אנו שולטים על פעולתן. כדי שיהיה לכם חשמל חכם בבית יש צורך בהתקנת המערכת בצורה זולה ופשוטה וזה כולל מפסקי חשמל חכמים, מסכים לשליטה, גלאים וחיישנים שונים.

 

טכנולוגיות נפוצות

יש מספר טכנולוגיות נפוצות היום בכל הנושא של בית חכם, פרט לחשמל חכם למשל: מערכת חכמה ששולטת על התאורה ומיזוג אוויר, וילון חשמלי אלחוטי, מערכת אודיו ווידאו ומערכת אבטחה ומחשוב. כולן מתבססות על החשמל החכם ומופעלות על ידי אפליקציה. התקנתם פשוטה וזולה, פרט לוילונות החשמליים אותם צריך לרכוש במיוחד כדי שיהיו אלחוטיים ויתחברו למערכת. את המצלמות, אזעקות ומכשירי המולטימדיה ניתן לחבר בעזרת התקנת החשמל החכם ולשלוט עם אפליקציות מיועדות.

 

ההיבט הכלכלי

לרובנו, עד עכשיו החלום של בית חכם היה רחוק מאיתנו בעקבות העלות הגבוהה אך הטכנולוגיות כבר לא יקרות כמו פעם וישנה הוזלת מחירים שרובה בעקבות פיתוח של החשמל החכם האלחוטי. כאמור, בעבר היה צורך בהתקנת תשתיות מיוחדות כדי לקבל בית חכם אבל הגעת החשמל האלחוטי לחיינו שינתה את כללי המשחק וההתקנה היום היא של מפסקים/חיישנים/מערכות בקרה ושליטה בלבד ללא צורך בשיפוץ כל הבית. כל זה מוזיל באופן משמעותי את עלות ההתקנה ובנוסף לכך השוק היום מלא בחברות חדשות בתחום שמציעות מערכות שונות וכך גדל היצע המחירים והתחרותיות גדלה ופה אנו מרוויחים.

 

לסיכום

התקנת מערכת של בית חכם הרבה יותר נגישה היום, עם אפשרויות גדולות במחירים הגיוניים. ישנו יתרון משמעותי של חסכון בעלויות החשמל בנוסף לאיכות חיים נוחה ושלליטה מלאה במגוון פונקציות, הכל דרך הקלה פשוטה בטלפון הנייד שלנו.

 

הדלקת מזגן בבית