אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

כיצד לבחור קופת גמל בתבונה?

קופת גמל היא תכנית חיסכון לטווח מסוים שבעזרתה ניתן לאסוף סכומי כסף שיימשכו בעתיד. כל אדם, בין אם הוא עצמאי או שכיר רשאי להפריש כסף לקופת גמל וכך לחסוך את כספו עבור צרכים עתידיים שונים. כיום, מדינת ישראל מעודדת את החוסכים בקופות הגמל ולכן מעניקה להם זיכוי וניקוי במס.

בישראל פועלות מאות קופות גמל שונות. כאשר אנו מעוניינים לבחור את קופת הגמל המתאימה ביותר עבורנו ועבור הצרכים שלנו עלינו להתייחס למספר נושאים חשובים. במאמר זה נפרט על הנושאים השונים אליהם יש להתייחס כאשר בוחרים קופות גמל ונסייע לכם לבחור את קופת הגמל המתאימה ביותר לצרכים והדרישות שלכם.

 

מהי התשואה של קופת הגמל?

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לברר בעת בחירת קופת גמל, הוא התשואה שלה. כאשר אנו בודקים את התשואה של הקופה, חשוב לוודא שאנו בוחנים פרק זמן ארוך יחסית של מספר שנים בשוק ההון ולא מתפתים לבחור בקופות גמל שמניבות תשואה גבוהה בפרק זמן קצר. בחירה באחת מהקופות הללו עלולה להביא להפסדים גדולים ולעוגמת נפש.

 

מהי רמת הסיכון?

פעמים רבות, מפיצי קופת הגמל מדגישים את התשואה הגבוהה שלה ולא מזכירים את רמת הסיכון שהיא מביאה איתה. כאשר אנו בוחרים בקופת גמל, עלינו לברר מהי רמת הסיכון על פי סטיית התקן. סטיית תקן היא מדד סטטיסטי שמודד את התנודתיות של התשואות על פי המרחק של התשואות החודשיות מהתשואה הממוצעת בתקופה הזו. כאשר מודדים סטיית תקן, יש לבחון חודשים רבים וכך לשקף את רמת הסיכון בצורה טובה יותר.

מומלץ לבחור בקופת גמל עם סטיית תקן נמוכה. קופה זו פחות מסוכנת מקופה עם סטיית תקן גבוהה יותר.

 

מי החברה המנהלת של הקופה?

כאשר בוחרים קופת גמל יש לוודא שהחברה המנהלת שלה מקצועית ומנוסה. רצוי לוודא שהחברה ותיקה ופועלת כבר שנים רבות בתחום. ככל שלקופה ניסיון ארוך יותר, כך ניתן לבחון את ביצועיה בצורה טובה ומהימנה יותר. כמו כן, יש לוודא שהחברה ישרה, אמינה ולא עוסקת בעיסוקים נוספים שיפגעו בחסכונות שיופקדו בקופת הגמל.

 

אילו נושאים נוספים יש לבדוק בבחירה של קופת גמל?

  • שירות לקוחות: יש לוודא שהחברה מספקת שירות לקוחות קשוב ואדיב שיספק מענה לצרכים שלכם.
  • דמי ניהול: התייחסו לדמי הניהול שהחברה גובה וודאו שהם משתלמים עבורכם.
  • הטבות: בררו אילו הטבות מעניקה קופת הגמל לחוסכים.

 

לסיכום, ישנה חשיבות רבה לבחירה נכונה של קופת גמל. כאשר אנו בוחרים להשקיע את כספנו, עלינו לוודא שאנו שומרים עליו במקום בטוח שיניב עבורנו את התוצאות הרצויות. לפיכך, מומלץ להתייחס לנושאים השונים שפורטו במאמר תוך התחשבות בשיקולים האינדיבידואלים שחשובים לכל אחד מאיתנו. היכנסו ל- t190.co.il על מנת למצוא מידע נוסף בנושא.

קופת חיסכון ורודה של חזיר