אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

כיצד מחשבים הנחה?

אם אתם אוהבים לקנות בסוף עונה או במבצעים, אתם ודאי יודעים שלא תמיד קל לחשב את הסכום לאחר ההנחה, במיוחד אם מדובר בסכומים כמו 17%, או אפילו 30% או 40%. אם ההנחה לא לפניכם, בדרך כלל מאוד קשה לדעת מה הסכום שאותו אתם הולכים לשלם והאם בכלל הסכום הזה נחשב בהנחה מספיק אטרקטיבית עבורכם. אז איך למעשה מחשבים הנחה? והאם יש דרכים או מחשבונים שיוכלו לעזור לכם?

 

מה היא הנחה ומתי נוכל להנות ממנה

כפי שאנו כבר יודעים, הנחה היא למעשה תשלום על שירות או מוצר מסוים שסכומו יהיה נמוך יותר מהמחיר המקורי שנקוב. בדרך כלל נוכל למצוא מקרים שונים שבהם נוכל להנות מהנחות. יש מקרים רבים שבהם בעל עסק מחליט למכור מוצר בהנחה, בין אם מדוב למכור לכלל הלקוחות שלו מתוך הבנה שבמחיר המקורי של המוצר לא יוכל למכור ממנו הרבה, או בין אם מדובר על קהל ספציפי כמו חברי מועדון שיכולים לקבל הנחה בחלק מההטבות שלהם כחלק מהמועדון.

במקרים אחרים, נוכל לקבל הנחה בגלל מאפיינים אישיים אחרין, כמו מקרים של הנחה בארנונה או במסים אחרים, או סטטוס אישי מסיבות אחרות. יש מקרים שנצטרך גם להציג אישורים על מנת לקבל את ההנחה שמגיע לנו. ויש מקרים שגם נצטרך לחשב את ההנחה שלנו באמצעות מחשבון הנחה.

 

מחשבון הנחה

מחשבון ההנחה מאפשר לנו לחשב כמה הנחה מגיעה לנו. הוא עובד בשיטה פשוטה מאוד, מחשבון ההנחה מאפשרים לנו להקליד את המחיר הנקוב ואת אחוז ההנחה שאנחנו אמורים לקבל, בהתאם לכל זה נוכל לקבל את המחיר הסופי שאנחנו אמורים לשלם לאחר ההנחה. לדוגמא, אם מוצר עולה 100 שקלים ואנחנו אמורים לקבל הנחה של 10%, בעזרת מחשבון ההנחה נבין שהמחיר שאנחנו אמורים לשלם הוא בעצם 90 שקלים, כלומר 10% מתוך 100.

היתרון של המחשבון הוא שהוא נמצא באתרי אינטרנט ואנחנו לא צריכים לחשב בעצמנו את סכום ההנחה, אנחנו גם לא צריכים להסתבך בחישוב עם מחשבון רגיל וכל מה שעלינו לעשות הוא למלא את הפרטים במחשבון, את המחיר לפני ההנחה, אחוז ההנחה וזה הכל, נוכל לדעת מה המחיר לאחר ההנחה וכמה עלינו לשלם.

 

איך מחשבים הנחות

חישוב מתבצע על ידי שאנו מחשבים מה גובה אחוז מסוים מתוך השלם ואז מחסירים את התוצאה שהתקבלה מהסכום הכולל. אם למשל מוצר עולה לנו 100 שקלים, גובה ההנחה שקיבלנו הוא 10%, אנו מחשבים ש%10 מתוך 100 הוא 10 שקלים, כך נחסיר מהסכום הכולל 10 שקלים. כך נבין בקלות שעלינו לשלם 90 שקלים במקום 100 שקלים לפני ההנחה.

 

לסיכום

לעיתים לא פשוט לחשב כמה בדיוק אנחנו אמורים לשלם עבור שירות או מוצר לאחר הנחה. מחשבון הנחה מסייע לנו להבין בדיוק מה המחיר שאנו אמורים לשלם עבור מוצרים שאנו רוצים לאחר הנחה.

כלי חישוב