אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

כיצד שכירים מקבלים החזר מס?

כולנו מחוייבים לשלם מס הכנסה, בין אם אנחנו שכירים ובין אם אנחנו עצמאיים. עצמאיים משלמים מס כמקדמות המס שהם משלמים, ושכירים משלמים את המס מתלוש המשכורת שלהם, בסעיף הניכויים. פעמים רבות שכירים זכאים לקבלת החזר מס והם אפילו לא יודעים על כך. התהליך הוא לא מורכב במיוחד למי שמבין בתחום ולכן כדאי שתכירו את התהליך. כאן ריכזנו עבורכם מידע בנושא, מוזמנים להמשיך איתנו.

 

איך שכיר זכאי לקבלת החזר מס?

שכירים בישראל משלמים מס הכנסה באופן חודשי על כל ההכנסות הצפויות להם במהלך השנה באותו מקום עבודה. אם לדוגמא עובד התחיל את השנה בשכר מסוים ובהמשך חודשי שנת המס, שכרו ירד באופן משמעותי, הוא יהיה זכאי לקבלת החזר מס לשכירים בגין שינויים במקום העבודה. באופן כללי ניתן לקבוע כי החזרי מס לשכירים מגיעים לשכירים ששילמו מס רב יותר ממה שהיו אמורים לשלם. איך קורה דבר כזה? שאלה טובה!

כל שכיר שמשלם מס הכנסה, משלם את גובה המס שהוא צריך לשלם על פי גובה ההכנסה החייבת במס ועל פי נקודות הזיכוי שהוא מקבל. כל נתון אישי משפחתי עשוי להשפיע לקבלת נקודת זיכוי המקנה הנחה בתשלום המס. הנקודות מצטברות יחד ובכך עשויות להוזיל את תשלום המס באופן ניכר. במקרים בהם חלו שינויים מזכים במהלך שנת המס, העובד יצטרך לדווח עליהם כדי ליהנות מנקודות זיכוי נוספות. אך גם אם לא דיווח עליהן, הוא יהיה זכאי לקבל החזר מס רטרואקטיבי על 6 השנים האחרונות.

 

מתי מקבלים נקודות זיכוי?

כפי שראינו מצבים שונים מזכים בנקודות זיכוי. במילוי טופס 101 בקליטה לעבודה, אתם נדרשים למלא את הנתונים המזכים אתכם בנקודות זיכוי לצורך חישוב המס.

על בסיס מה מקבלים נקודות זיכוי?

  • שירות צבאי או אזרחי
  • מין, גיל, תושבות ישראל
  • מספר הילדים מתחת גיל 18
  • ילד לקוי למידה או בעל מוגבלות כלשהי
  • השלמה לתואר ראשון, שני והלאה.
  • מגורים בפריפריה.

 

מה עושים כדי לקבל החזר מס?

חשוב לזכור כי מס הכנסה לא עורך סדר פנימי ובודק אם יש מישהו ששילם לו יותר מידי… אם יש מי שצריך לדאוג להחזר, זה מי שהכסף שלו. מסיבה זו חשוב לברר מול רואה חשבון באשקלון או בכל מקום אחר, את הזכאות לקבלת החזר מס לשכירים. אין סיבה לוותר על כסף שמגיע לכם. פעמים רבות סכומי ההחזר משמעותיים במיוחד ולא כדאי לוותר עליהם.

 

איך מגישים בקשה להחזר מס?

ניתן להגיש בקשה לקבלת החזר מס באופן עצמאי, אך ההמלצה היא לפנות לרואה חשבון מקצועי כדי שהוא ינהל את התהליך באופן מקצועי. כך אתם יודעים שהבקשה שלכם תנוהל באופן אופטימלי, ללא יהיו חוסרים שיהיו עליכם להשלים ואתם תהנו מהחזר מס שיכנס לכם ישירות לחשבון הבנק.

עוֹבֵד