אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

אל תשליכני לעת זקנה: כל מה שצריך לדעת על יעוץ משפטי לקשישים

אריכות ימים היא ברכה, וימי גיל הזהב שלנו אמורים לחלוף עלינו בנעימים עם כל המשפחה, הילדים והנכדים, ולראות ברכה בעמלנו ולראות את פירות מאמצינו בזקנתנו. אולם למרבה הצער, עבור אוכלוסיית הקשישים בישראל גיל הזהב הופך להיות גיל של בדידות, של מחסור ושל חולי.

על מנת שכל אדם בישראל יוכל לחיות בכבוד, לחוש מוגן ובטוח ולמצות את הזכויות שלו, משפטיפ נמצאת עבורם עם מוקד לייעוץ והכוונה משפטתית בכל נושא שעלול להתעורר עבור האדם הקשיש בישראל.

 

גיל הזהב בישראל

ישראל הינה אחת המדינות עם האוכלוסיה הצעירה מהגדולות בעולם, אך אין זה אומר שאין לה אוכלוסיית קשישים משמעותית. בישראל תוחלת החיים הינה ארוכה ועומדת על כ – 80 שנים לנשים וכ -70 שנים לגברים.

רוב אוכלוסיית המבוגרים בישראל נהנית מרווחה טובה וממשפחה אוהבת וחמה שדואגת לכל צרכיהם, אך למרבה הצער, ישנם גם קשישים עריריים רבים שמסיבות כאלו ואחרות מצאו את עצמם בערוב ימיהם בודדים ועזובים. אם אתם מכירים אדם כזה, או שהנכם בעצמכם אדם מבוגר הסובל ממצוקה כלשהי, פנו ייעוץ משפטי ולהכוונה משפטתית למיצוי זכויותיכם באתר.

הדרכה משפטית

האתגרים הניצבים בפני קשישים בישראל

אוכלוסיית הקשישים בישראל ניצבת בפני אתגרים רבים, אשר בראש ובראשונה הינם הדאגה לעצמם במידה ואין להם את הכוחות או את הממון לטפל בעצמם. בכל מקרה של קשיש הנמצא במצוקה או במחסור יש לפנות אל ייעוץ משפטי יד שרה ולבדוק את כל האפשרויות העומדות בפניכם הכוללות דיור מוגן, מיצוי זכויות בביטוח לאומי, עזרה אזרחית או ייעוץ משפטי. להלן האתגרים שקשישים נאלצים להתמודד איתם בזקנתם:

  • בריאות – מצב קוגניטיבי או גופני ירוד יכול להביא לקושי משמעותי בטיפול עצמי.
  • קשרי משפחה רעועים – בין אם ישנם שארי משפחה ובין אם לא, לעיתים קשישים רבים מוצאים את עצמם מבודדים ובודדים.
  • עוני – קשישים רבים נמצאים מתחת לקו העוני ומתקשים לשלם חשבונות, לרכוש מזון או תרופות.
  • רמאות וניצול – קשישים רבים נופלים קורבן להונאה או לניצול אכזרי, ויש לדאוג להם מבחינה משפטית.

 

פתרונות אפשריים לאתגרי הקשישים בישראל

באמצעות פנייה לייעוץ והכוונה משפטתית, ניתן לבדוק מה האפשרויות השונות העומדות בפני הקשיש והן:

  • מעבר לדיור מוגן – דיור מוגן יכול לאפשר לאדם רווחה בסיסית הכוללת מזון, בריאות והגנה.
  • קבלת פיצוי מביטוח לאומי – קשישים רבים אינם מודעים לזכויותיהם ולכן לא פונים לביטוח הלאומי לקבלת קצבאות, פיצויים או שירותים אחרים שלהם הם זכאים.
  • עמותות ואגודות – ישנן עמותות ואגודות רבות אשר מסייעות בהתנדבות או בתשלום סמלי ומעניקות שקט נפשי, בריאות ודאגה לשלום הקשישים.

 

משפטיפ – מיצוי זכויות בגיל הזהב

במידה ואתם מכירים,  או שאתם בעצמכם הינכם קשישים הנמצאים במצוקה כלשהי, פיזית, נפשית או משפטית, תוכלו לפנות למשפטיפ המרכז להכוונה וייעוץ משפטיים.

עצה חוקית