אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

כמה אמורה לעלות בדיקת בדק בית?

אם אתם נמצאים בתהליך רכישה או מכירה של דירה, כנראה שיצא לכם להתעסק לא מעט בבדיקות בדק בית. בדיקת בדק בית היא תהליך חשוב במיוחד שיעזור לנו לחסוך לא מעט כאבי ראש ובלאגנים מיותרים בעתיד, ולקבל תמונה אמיתית ונכונה יותר של הנכס אותו אנחנו רוכשים. בשביל לעשות לכם קצת סדר בבלאגן, סיכמנו עבורכם את כל מה שתצטרכו לדעת על בדיקות בדק בית וכמה היא צפויה לעלות לכם. 

 

מה זה בדיקת בדק בית ומה היא כוללת?

עבור אלו מכם שאינם מכירים את המושג, הרשו לנו להסביר. בדיקת בדק בית הינה בדיקה המתבצעת על ידי מהנדס מורשה המשמשת לבדיקה של תשתיות הבית והמבנה לאיתור נזקים, ליקויי בניה ובלאי. בסופה של הבדיקה, מנפיק המהנדס שביצע את הבדיקה דו"ח מלא המפרט על כל הליקויים שמצא והאם תשתיות הבית עומדות בתקנים הנדרשים.

לרוב, בדיקות בדק בית מתבצעות במעמד רכישת דירה, בין אם מדובר ברכישת דירה מקבלן או דירה קיימת, אך נהוג לבצע אותן גם במהלך בנייה של בית חדש או במהלך שיפוצים מקיפים. בדיקות בדק הבית לרוב יעברו על התשתיות החיוניות במבנה, לרבות תשתיות המים, הביוב והחשמל, ויכללו בדיקות לשלילת נזילות ורטיבות ודליפות של גזים.

בדק בית

מה משפיע על העלות של בדיקת בדק בית?

כשזה מגיע לעלויות, בדיקת בדק בית יכולה להיות לא זולה כלל. עם זאת, חשוב לשים לב שמדובר ברכישה של נכס יקר, וכל ליקוי ונזק שלא נדע עליו מראש עשוי לעלות לנו ביוקר בעתיד. לרוב, העלות של בדיקות בדק בית תושפע מגורמים כמו גודל הבית או הדירה, האם הנכס הוא צמוד קרקע או חלק מבניין דירות והאם מדובר בדירה חדשה או ישנה.

אם מדובר בדירות בבנייני מגורים, העלות של בדיקת בדק בית לדירות 5 חדרים ומטה יעלו באזור ה- 1000 שקלים, כאשר בדיקות של דירות ישנות יעלו לרוב כמה מאות שקלים יותר. עבור דירות הגדולות מ- 5 חדרים, המחירים יקפצו לאזור ה- 1500 שקלים ואף יותר, בהתחשב במצב הדירה.

כשזה מגיע לבתים פרטיים ובתים צמודי קרקע, בדיקת בדק הבית תהיה לרוב יקרה יותר. עבור בתים בגודל של עד 200 מ"ר, עלות הבדיקה תנוע בין 1500 לכ- 2000 שקלים (בתוספת כמה מאות שקלים עבור בתים ישנים), ועבור בתים הגדולים מ- 200 מ"ר העלות תנוע סביב ה- 2500 שקלים ואף יותר.

 

צריכים לעשות בדיקת בדק בית? פנו עכשיו למומחים

כשזה מגיע לבדק בית, לא נרצה לקחת סיכונים – אחרי הכל, מדובר בבית שלנו. לכן, נעדיף לפנות למומחים בעלי ניסיון שידעו לתת לנו את התמונה הכנה והאמיתית ביותר של הנכס שלנו. אנו ממליצים לפנות למומחים מחברת בדק מבנים עבור קבלת הצעת מחיר לבדק בית.

בדק בית