אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

כמה יעלה להקים גדר חיה בחצר הבית

גדר חיה, עוד לפני שהפכה לכותרת ספרה השנוי במחלוקת של דורית רביניאן, הייתה במשך שנים פתרון אידיאלי, ירוק, פרקטי ויפה – לסימון ותחימה של גבולות. ממש כמו גדר בטון או עץ – רק מעצים או שיחים מטפסים. גדר חיה היא פתרון אסתטי לבעיות הגידור, וחשוב מהכול – היא תוספת של ריאה ירוקה לכל נוף עירוני מאפיר.

 

יושב על הגדר

גדר חיה מומלצת לגידור בניינים או מתחמים שונים, בצורה ירוקה ונעימה לעין. אפשר גם להשתמש בה כפתרון של כיסוי לקיר או גדר קיימת, בעזרת צמחים מטפסים שונים שיסוו את אותה גדר. אם אתם מחפשים למנוע כניסה של בני אדם לשטח שלכם, תוכלו להיעזר ביתרון הטבעי של צמחים מסוימים – ולשתול שיח דוקרני במיוחד, שירתיע את המטפסים.

 

באילו צמחים לבחור?

מלאכת הבחירה בכל הקשור לגדר החיה, היא מלאכה מחושבת היטב. וכמו בכל בחירה – כדאי לעשות סקר שוק ולהיוועץ במומחים. משתלת על הדרך באתר mygardener מחזיקה בהיצע רחב של צמחים המתאימים במיוחד לגדרות חיות, וישמחו לתת יד, ייעוץ והדרכה בכל הקשור לנושא.

זני הצמחים הפופולאריים ביותר בארץ לצורך הקמת גדר חיה הם הבוגונוויליה, שידועה בתכונותיה הקוצניות ובהיותה סבוכה מאוד.

שיח אוג גם הוא פופולארי למטרה זו – מכיוון שהינו צמח ירוק עד הצומח לכל אורך השנה, והוא אינו דורש השקיה מרובה. שיח אוג יכול לצמוח לממדים מרשימים, ועל כן מצוין לגדרות חיות – אל ידרוש גיזום ועיצוב מדי פעם לפעם.

חשוב לציין גם את שיח ההדס, שריחו הולך למרחקים ומשרה אווירה נעימה ומשכרת. מעבר לריח – הדס הוא גם קל לגיזום ולטיפול.

הצמח הכי "ותיק" שמשמש כגדר חיץ מאז ימי קדם, בעצם, הוא הסברס. הצבר. חברנו הקוצני, שמרתיע פולשים ומסמן כאן גבולות מאז ומעולם, כנראה. והפירות? הם לגמרי צ'ופר!

כך או כך – כדאי להתייעץ עם המומחים לגבי הצמח הנבחר, ולהתחשב באזור המגורים שלכם, בתנאי מזג האויר בו, בסביבה העירונית – וכן הלאה.

 

עלויות או לא להיות

הקמת גדר חיה לבדכם בשיטת עשה זאת בעצמך היא אמנם אפשרית, אך היא אינה עבודה פשוטה,
והיא דורשת כוח פיזי רב ועבודה גופנית מאומצת. אז אם פחות מתאים לכם לסחוב, לשתול, לגזום ולהזיע – פנו למומחים. תוכלו למצוא חברת גינון שתשמח לבצע עבורכם את העבודה הקשה, ועל הצד הטוב ביותר. מחיר של שתילת גדר חיה בידי גנן מקצועי או חברת גינון, כולל סידור והתקנה של צינורות ההשקיה הנדרשים, צנרת, טפטפות וכו' – ינוע בין אלף חמש מאות ₪ לאלפיים חמש מאות, כמובן תלוי בצמח הנבחר ובאורך הגדר. חלק מהגננים יכללו במחיר גם ביקור וטיפול במשך השבועות הראשונות שאחרי השתילה.

לסיכום, גדר חיה היא פתרון ירוק נעים ואסתטי, המתאים לכל כיס ולכל סביבת מחיה .

גינה