אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

כיצד ניתן להשביח את הנכס באמצעות מערכת סולארית

המהפכה הירוקה בצריכת האנרגיה החלה את צעדיה הראשונים במהלך העשור הראשון כאשר אושר למשקי בית בישראל להתקין מערכות חשמל סולריות בשטחי הבית.

תמורת סכום גבוה מאוד לחברת החשמל, ניתן להתנתק מחברת החשמל ולעבור לצריכת אנרגיה סולרית.

מעבר לחיסכון ענק בהוצאות על חשמל, מערכות סולריות יכולות להשביח את הנכס שלכם מנקודות מבט שבטח לא חשבתם עליהן! סקרנים? שימו לב

 

מהי מערכת סולרית לבית?

מערכת חשמל סולרית היא התקנה של לוחות סולריים על גג הבית, בזווית מסוימת שתאפשר מיצוי מקסימלי לקרני השמש. ניתן להתקין מערכות סולאריות בסכום לא נמוך בכלל, אך  ההשקעה מחזירה את עצמה תוך מספר שנים. באמצעות חישוב של קוט"ש, ניתן לראות ירידה משמעותית בהוצאות כספיות. הטרנד האקולוגי התחיל באמצע העשור הקודם, עם בודדים שביצעו את השינוי. למעשה, התחברות למערכת סולארית מאפשרת לרתום את כוחו ויתרונו של המשאב הבלתי נגמר של מדינת ישראל – הלא היא השמש החזקה שיש במדינה.

 

חיסכון בכסף ואנרגיה

עד כה ציינו מספר פעמים את הפער המשמעותי בתשלומי החשמל. בית שמחובר למערכת סולארית יקל עליכם מאוד בתשלומי החשמל, אך מעבר לכך – היתרון המשמעותי יותר בא לידי ביטוי גם החיסכון באנרגיה. מערכת סולארית יכולה לספק חשמל למשק בית גם בחורף, ולהוריד את הצורך מתחנות כוח מזהמות. כיום, משק בית יכול להתקיים ממערכת סולארית גם עם בשטח הבית נטען רכב חשמלי. התחברות למשאב השמש מאפשר לנו לראות את הדברים בפשטותם – התחברות לקיים וניצולו לטובה, במקום ליצור זיהום אוויר לייצור אנרגיה.

 

הכנסה פאסיבית

מעבר להפיכתכם למייצרי חשמל עצמאיים, כאשר אתם מתחברים למערכת סולארית למשק הבית – היא מתחברת אוטומטית לתשתית החשמל של חברת החשמל. משמע שחברת החשמל תשלם לכם עבור ייצור חשמל מלוחות סולאריים. למעשה, התקנת מערכות סולאריות בנכסים שונים יוכלו לייצר הכנסה פאסיבית, תורם בהורדת פליטות הפחמן הדו חמצני, מייצר אנרגיה ירוקה – וכל זאת מגג הבית!

 

גודל המערכת כגודל השטח הפנוי

מחירן של מערוכת חשמל סולאריות לנכסים יכול להשתנות בהתאם לגודל השטח שבו תרצו להתקין את המערכת. יש מספר מינימאלי של לוחות סולאריים שעליכם להתקין כדי להפעיל באופן עצמאי את משק הבית שלכם. במדיה וביכולתכם להתקין על גג הבית יותר מהמינימום ההכרחי, תוכלו להגדיל את כמות החשמל החודשית שתמכרו לחברת החשמל מעבר לשימושכם האישי.

 

חלק מהקדמה

יש לכם אדמה תחת שמכם? האם אתם חקלאים עם גידולי שדה? משרד האנרגיה ומשרד החקלאות קוראים לחקלאים ובעלי שטחים להתקין מערכות סולאריות במחיר מסובסד בכדי להעלות את אחוזי הייצור של אנרגיה מתחדשת, שנכון לחודש מאי, עומדת על 6% בלבד. התקנת מערכת חשמל סולארית תכניס אתכם לחתך אוכלוסייה כזה, שתומך במאמץ המדיני להוביל לשינוי בהרגלי צריכת החשמל.

 

גג