אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

למה חובה לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל?

ביטוח נסיעות אצל חלק מהאנשים נחשב למותרות… למה להוציא כמה עשרות שקלים כדי לבטח את השהות בחו"ל? לטענה זו מתווספים המון תירוצים שונים שבאים לידי ביטוי בנושאים שונים כמו: אופי הטיול, הגיל שלכם וכן הלאה… אם כך, האם ביטוח נסיעות הוא באמת חובה?

 

מה זה ביטוח נסיעות?

כל אזרח ישראלי כיום מחזיק בביטוח שניתן לו דרך קופת החולים בה הוא נמצא. באמצעות הביטוח הזה אתם יכולים ללכת לבדיקות שונות, לקבל מענה רפואי ולרכוש טיפולים או תרופות מסובסדות. כאשר אתם נמצאים בארץ ונדרשים למענה רפואי, יש לכם למי לפנות. אבל, ברגע שאתם יוצאים מגבולות הארץ הביטוח כבר לא תקף עליכם. לכן, כאשר טסים לטיול, עליכם להיות מוכנים לכל תרחיש, בין אם מדובר על מחלה שכיחה ובין אם מדובר על תאונה. ביטוח נסיעות מעניק לכם כיסוי לסכום מסוים של טיפולים. ישנם מסלולים שונים של ביטוח נסיעות, בחירת המסלול מותאמת לפי אופי הטיול, הגיל שלכם ומשך הזמן שלכם מחוץ לגבולות הארץ. אם אתם עושים טיול אקסטרים, מומלץ לרכוש את הביטוח הרחב ביותר, אם אתם עושים טיול תיירותי יותר, תוכלו להסתפק בביטוח נסיעות פשוט יותר. חשוב לציין, אם אין לכם ביטוח, על כל יום או על כל טיפול שתצטרכו יהיה עליכם לשלם את הסכום המלא וזה יכול להגיע לאלפי ומאות אלפי שקלים.

 

במה עוד ביטוח נסיעות תורם לי?

מלבד לפן הבריאותי, לביטוח הנסיעות יש עוד כיסויים שונים שיכולים "להציל" את הטיול שלכם. מה קורה במצב בו חברת התעופה נאלצת לבטל את הטיסה? כאשר יש לכם ביטוח נסיעות יש מי שידאג לכם, בין אם מדובר על ימי לינה ובין אם מדובר על חיפוש אלטרנטיבה. מלבד לזה, במסלולים שונים ביטוח נסיעות יכול לכסות אתכם בדברים שונים כמו: פינוי, הגנה משפטית, הטסות רפואיות ובמקרים קיצוניים שחס וחלילה יכולים לקרות – העברת הגופה בחזרה לארץ. הדבר הכי חשוב הוא, שאתם לא מרגישים לבד, יש מי שדואג לכם כאן בארץ ונמצא כדי לענות לכם על כל שאלה.

 

חשוב לזכור

יש לבחור בקפידה את החברה המבטחת ולעשות סקר שוק מעמיק לפני שאתם מוציאים את כרטיס האשראי. הפרטים הקטנים הם החשובים בו, שימו לב על מה אתם מבוטחים.

 

מסקנות

אז נכון להיום, ביטוח נסיעות אינו חובה מבחינה חוקית. למה? כי זו מדינה דמוקרטית ואין אפשרות לחפות על כל אזרח לבטח את עצמו. אבל חשוב לא להיות יהירים, משפטים כמו "לי זה לא יקרה" לא באים בחשבון. המחירים של ביטוחי הנסיעות אינם בשמיים, יש כיום תחרות גדולה ולכן כל חברה מוזילה את המחירים שלה. במקום לקחת את הסיכון שיקרה לכם משהו ולהוציא אלפי שקלים עבור הטיפולים, חסכו לכם את הכסף ואת הכאב ראש, השקיעו כ- 100 עד 200 שקלים (משתנה) ותהנו מביטוח נסיעות תקין ומטיול שלו.

 

 

גלגל הצלה