אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

בעל עסק – למה חשוב לקחת רואה חשבון

כאשר פותחים עסק פטור או מורשה, חייבים להסתייע ברואה חשבון מקצועי מסיבות הקשורות בעיקר למיסוי אך גם לצורך סדר וארגון.

המאמר יפרט מדוע ישנה חשיבות לבעלי עסקים להיעזר ברואי חשבון.

 

מדוע בעלי עסקים צריכים רואה חשבון?

בעלי עסקים מורשים או פטורים חייבים לקבל ייעוץ וסיוע של רואי חשבון או יועצי מס בשל ההתנהלות מול הרשויות בארץ. כל ההתנהלות וההתחשבנות הקשורה ברשויות המס, מע"מ וביטוח לאומי מחייבת בלא מעט בירוקרטיה והרבה ייאוש. בנוסף, עצמאים מחויבים בחיסכון לקרן פנסיה ורבים גם חוסכים לקרנות השתלמות וקופות גמל על מנת שיהיה להם בטחון כלכלי לעתיד. הטפסים שיש למלא לרשויות הללו לא תמיד ברורים והם מובנים על ידי חוקים שלא כולם מכירים. רואי חשבון מקצועיים בקיאים בחוקי המס וחוקים אחרים ולכן חשוב להסתייע בהם. כאשר מסתיימת שנת המס על בעלי העסקים להגיש דו"ח שנתי של ההכנסות וההוצאות שחלקן מוכרות במס, להוציא דוחות תקופתיים במהלך שנת המס, להוציא תלושי משכורות לעובדים, להתכונן לביקורת של הרשויות ועוד. בנוסף, גם שכירים זקוקים לרואי חשבון על מנת לדרוש החזרי מס ולממש את זכויותיהם מול הרשויות.

 

רואה חשבון לעוסק פטור

עוסק פטור הוא בעל עסק המכניס בשנה עד 100 אלף ₪ ומוציא קבלות ללקוחותיו. מכיוון שהוא פטור מתשלום מע"מ הוא אינו מחויב להוציא חשבוניות אלא אך ורק קבלות. על אף זאת, הוא חייב לפתוח תיק במס הכנסה, במע"מ ובביטוח לאומי ולשלם מקדמות. בסוף שנת המס עליו להגיש דו"ח שנתי ולתעד את ההתנהלות של העסק מבחינת הוצאות מוכרות במס והכנסות עליהם נתן קבלות. לאחר שהרשויות עוברות על התיק הן מתחשבנות איתו בהתאם למקדמות שנקבעו לו וקיזוז ההוצאות המוכרות, כך שעליו להוסיף או לקבל החזר על המקדמות בהתאם להוצאותיו. כל התהליך הזה מבלבל ואף מלחיץ ולכן זה המקום להיעזר ברואה חשבון. רואה החשבון מקבל ייפוי כוח וכך כל ההתנהלות מפתיחת התיק במס הכנסה ועד להגשת הדוחות תחת אחריותו.

 

רואה חשבון לעוסק מורשה

בניגוד לעוסק פטור, עוסק מורשה יכול לנהל מחזור שנתי של יותר מ-100 אלף ₪ ולפיכך מחויב לשלם מע"מ ולהוציא חשבוניות ללקוחותיו. על אף זאת, ישנו קיזוז של המע"מ על ההוצאות השוטפות בעסק ועליו למלא דוחות חודשיים או דו חודשיים למס הכנסה. אצל עוסק מורשה היקף הפעילות רחב יותר ומורכבות התיק שלו מסובכת יותר. לפיכך, רואה חשבון צריך לנהל באופן מקצועי את התיק. כך גם כאשר מדובר על חברה בע"מ המשלמת מס על הרווחים שלה והתהליכים הבירוקרטיים שלה הרבה יותר מורכבים. כאשר בוחרים ברואה חשבון חשוב שיהיה איכותי וקרוב לאזור מגוריכם. ניתן למצוא באינדקסים השונים איך למצוא רואה חשבון בפתח תקווה או באזורים אחרים על פי דירוגם על ידי הגולשים.

 

חישוב חשבונית