אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

למה כדאי לי לעשות ביטוח בריאות פרטי?

בישראל כל אדם זכאי לביטוח בריאות ציבורי, אך מדובר בביטוח בסיסי ביותר. אנשים רבים ניצבים בפני ההתלבטות האם לרכוש גם ביטוח בריאות פרטי. במאמר הבא ננסה לעזור בתהליך הבחירה ולהסביר כל מה שצריך לדעת על ביטוח בריאות פרטי.

 

איך עובד ביטוח בריאות?

בישראל יש שיעורי בעלות ביטוח בריאות פרטי מהגבוהים בעולם. דמי ביטוח הבריאות הפרטי המכונים "ביטוח משלים" מוצעים על ידי כל אחת מארבע הקרנות שהישראלים נדרשים להצטרף אליה.

הפרמיות מבוססות על גיל, מין והיסטוריה רפואית. הן מחולקות לקבוצות גיל מוגדרות. כיסוי ביטוח בריאות יכול לכלול דברים כמו מגוון נרחב יותר של ניתוחים, טיפולים, תרופות, ביטוח נסיעות לחו"ל, התייעצויות מומחים פרטיות, טיפולים לא פולשניים ותוכניות שיניים ואופטיקה.

 

דוגמאות נוספות לזכויות שכולל ביטוח הבריאות הפרטי:

  • בניתוחים אלקטיביים, המטופל יכול לבחור את המנתח, המרדים ובית החולים בו יתבצע הניתוח בכל מקום בארץ או ברחבי העולם.
  • קיים מימון בלתי מוגבל עבור השתלות בכדי להבטיח את מציאת התורם.

 

בתי חולים פרטיים ומרפאות פרטיות

בתי חולים פרטיים ומרפאות פרטיות מציעים איכות טיפול זהה לזו של השירות הציבורי. ההבדל הוא שבתי חולים פרטיים מספקים שירותים רבים יותר למטופליהם: גישה לטלוויזיה ולאינטרנט, חדרים פרטיים שמעוצבים כמו חדרי מלון, אוכל באיכות גבוהה יותר ומיטות נוספות למבקרים בלילה.

 

מהם החסרונות בביטוח בריאות פרטי בישראל?

בדרך כלל פוליסות ביטוח בריאות פרטיות אינן מכסות מצבים רפואיים קיימים. במקרים מסוימים, בהתאם למצב, הן עשויות לעשות זאת תמורת פרמיות נוספות. בעוד שפרמיות ביטוח הבריאות הציבוריות אינן יכולות לשלול חברות עבור שמחפש ביטוח משלים, חברות ביטוח בריאות פרטיות יכולות. לדוגמה, הן יכולות להתכחש לבקשה של מישהו עם בעיות בריאותיות חמורות.

יש תקופת המתנה של 90 יום לפני תאריך ההתחלה של הכיסוי שלך. היא משמשת גם תקופת ניסיון – אם יתפתחו תנאים רפואיים כלשהם במהלך תקופה זו, הם ייחשבו כקיימים מראש ולא יכוסו.

 

כמה עולה ביטוח בריאות?

ביטוח בריאות פרטי בישראל מהווה שליש מהוצאות הבריאות במשק בית ממוצע. העלות הממוצעת של ביטוח בריאות בישראל משתנה בהתאם לגיל ורמת הכיסוי. עבור משפחה עם הכנסה בינונית, העלות הממוצעת של תכנית ביטוח בריאות פרטי עשויה לעלות באזור ה- 10,000 ₪ לשנה. משפחה של חמש נפשות עם שני הורים בסביבות גיל 35 יכולה לקבל תכנית מקיפה לחלוטין בפחות מ -300 ₪ בחודש. קיימות גם פוליסות זולות ב- 50 ₪ לחודש אשר מכסות השתלות ותרופות בלבד.

בשורה התחתונה, מומלץ לעשות ביטוח בריאות פרטי בישראל, ואם אינך בטוח – אתה יכול להתייעץ עם עורכי דין נזקי גוף שיוכיחו כי אתה יכול לצאת מופסד ביותר מתאונות או פגיעות גוף שונות אם אינך בעל ביטוח ראוי.

 

ביטוח בריאות