אבנר - השוואת ביטוחי בריאות

למי מגיע דרכון פורטוגלי?

המשיכה לדרכון זר בישראל נחשבת לגבוהה בעולם, יש סיבות רבות לכך, המצב הביטחוני גורם לאנשים להחזיק בדרכון זר כדי להחזיק בתעודת ביטוח, המצב הכלכלי מפתה אנשים לחלום על הצלחה בחו"ל או אפילו סתם רצון להרגיש אירופה, אחד הדרכונים הנפוצים ביותר בזמן האחרון הוא הדרכון הפורטוגלי, אז למי מגיע דרכון פורטוגלי?

 

איך מקבלים דרכון פורטוגלי

זכאות של דרכון פורטוגלי הפכה בשנים האחרונות לאחת הדרכים הטובות ביותר להוצאת דרכון זר למדינה אירופית, הדרכון הפורטוגזי נחשב לחזק במיוחד וניתן להשתמש בכמות גבוהה מאוד של מדינות, יותר מ-170.

ממשלת פורטוגל העבירה לפני כחמש שנים חוק שהתיר ליהודים שיוכלו להוכיח כי הם מבין מגורשי ספרד לקבל אזרחות במדינה, החוק כולל בתוכו רשימה ארוכה של מדינות אליהן היגרו היהודים בעת הגירוש ומי שיוכל להראות כי שורשיו במדינות אלה יכול להגיש בקשה לדרכון.

בין המדינות הרלוונטיות שמופיעות ברשימה ניתן למנות מדינות רבות מסביב לים התיכון כמו יוון, מרוקו, טורקיה אלג'יריה, תוניסיה, סוריה, לוב, מצרים, בולגריה, סרביה, אלבניה, קרואטיה, בוסניה ואף, אולי במפתיע יש מספר מדינות מערב אירופאיות שמופיעות ברשימה, כאשר בעיקר מדובר על קהילות יהודיות שהגיעו מהולנד גרמניה והונגריה.

הליך הוצאת הדרכון הפורטוגלי נחשב לפשוט באופן יחסי שכן ממשלת פורטוגל שמחה להעניק את האזרחות למי שיוכל להוכיח את הדרוש ממנו, המדינה מעודדת הגירה אליה והיא רואה במהגרים החדשים כאנשים שבאים לתרום למדינה ולכלכלתה.

יחד עם זאת חשוב להבין שהממשלה דורשת הוכחות ממי שמבקש אזרחות פורטוגליץ לכן חשוב להעסיק משרד עורכי דין מוביל בתחום שיוכל לתמוך בכם וללוות אתכם לאורך התהליך. כמו כן, יש מסמכים רבים שצריך לשלוח לרשויות בפורטוגל ואת חלקן קשה להשיג ולמלא באופן עצמאי, סיוע של עורך דין יעזור לזרז את התהליך ולהפוך אותו לפשוט הרבה יותר.

דגל פורטוגל

 

ואם אתם לא מגורשי ספרד?

אל תאמרו נואש, ממשלת פורטוגל מציעה ויזת השקעות לאנשים שיכולים להשקיע במדינה, היא דורשת סכום צנוע יחסית שנע סביב חצי מיליון יורו, את הכסף אמורים להשקיע ברכישת נכס אחד או יותר במדינה.

כמו כן, המדינה מאפשרת לקבל את הויזה גם עבור השקעות אחרות שלא כוללות רכישת נדל"ן במדינה אולם השקעות אלה דרושות הון גבוה יותר, ממיליון יורו.

מדיניות ההגירה מזמינת האורחים של פורטוגל גובשה בשנת 2009 כאשר המדינה נקלעה למשבר כלכלי חמור, כחלק מהצעדים להשבת המדינה למסלול עבר חוק לעידוד השקעות שבמסגרתו המדינה מאשרת לאזרחים זרים להגר למדינהכדי לקבל אישור לגור בפורטוגל מבלי להיות אזרח

פורטוגל מציעה לאזרחים שלה הטבות רבות וזאת אחת הסיבות המרכזיות שהיא מושכת ישראלים רבים כל כך, המדינה מעניקה לאזרחי, במסגרת חברותה באיחוד האירופאי לימודים בחינם או במחיר זול במיוחד. כמו כן, באמצעות הדרכון הפורטוגלי ניתן לקבל זכאות לזכויות סוציאליות רבות שחלקן לא מגיעות לתושבי ישראל.